Elektrčni Porsche Cayenne zvanično predstavljen. Ovo je najsnažniji serijski Porsche svih vremena (FOTO)

Pred nama je novi potpuno električni SUV, ali istovremeno najmoćniji serijski Porsche u istoriji...
Pogledajte fotogaleriju: Porsche Cayenne Electric (2026).
Novi Porsche Cayenne je potpuno električni SUV, koji kombinuje Porsche DNK sa pionirskom tehnologijom. Pogonski sistem razvija maksimalnih 850 kW (1.156 KS), za sprint iz mesta do "stotke" potrebno mu je samo 2,5 sekunde, a baterije čija snaga punjenja iznosi 400 kW obezbeđuje mu domet od 642 kilometra.

Pogledajte: Porsche SUV dan u vinariji Draganić (FOTO).
To je zvanično najsnažniji serijski Porsce svih vremena, koji je istovremeno svestraniji nego ikada: dinamičan na putu, samouveren van puta i udoban na dugim putovanjima. Kada je predstavljen, 2002. godine, model Cayenne je bio prvi Porsche model koji je legendu i snagu brenda preneo na potpuno novi tržižni segment. Sada počinje njegova nova era sa potpuno električnom tehnologijom.

"Električni Porsche Cayenne pokazuje nam performanse u potpuno novoj dimenziji, sa inovativnim tehnologijama koje smo razvili u motorsportu. Postavlja nove standarde u segmentu SUV vozila, kako u pogledu voznih karakteristika, tako i punjenja. Izuzetne električne performanse susreću se sa veoma realnom svakodnevnom upotrebljivošću. Odlična udobnost na dugim relacijama kombinuje sa beskompromisnim terenskim sposobnostima." - izjavio je Oliver Blume, predsednik izvršnog odbora u Porsche AG.

Sa oko 36 % svojih sportskih automobila prodatih širom sveta koji su elektrifikovani, Porshe je jedan od proizvođača automobila, koji se najbrže transformišu u 2025. godini. Porsche Cayenne Electric je sledeća prekretnica u ovoj priči o uspehu i dopunjuje postojeću ponudu modela Cayenne sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem i plug-in hibridnih modela.
Pogledajte fotogaleriju: Porsche SUV Road Show Srbija 2025.
Potpuno električna porodica Cayenne u početku ima dva člana: Cayenne Electric i the Cayenne Turbo Electric, oba modela opremljena sa pogonom na sve točkove i elektronskim Porsche Traction Management (ePTM).

Verzija Turbo Electric opremljena je launch control sistemom i zahvaljujući ovom sistemu može kratkoročno da razvije maksimalnu snagu od neverovatnih 1.156 KS (850 kW) i medveđi maksimalni obrtni moment od 1.500 Nm. Njegova standardna snaga je 857 KS (630 KS). Iz mesta do 100 km/h potrebno mu je samo 2,4 sekunde, do 200 km/h ubrzava za 7,4 s, a maksimalna brzina iznosi 260 km/h.

Pored supersnažne Turbo verzija, od samog početka u prodaji će biti i verzija Cayenne Electric, čiji pogonski sklop razvija maksimalnu snagu od 408 KS (300 kW). Aktivacija launch controla mu obezbeđuje kratkoročno povećanje snage na 442 KS (325 kW), dok je maksimalni obrtni moment 835 Nm. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno mu je samo 4,8 sekunde i postiže maksimalnih 230 km/h.
Automobil je baziran na PPE platformi, koju deli sa manjim Macanom, ali je međuosovinsko rastojanje povećano za 130 mm, na ukupnih 3.023 mm. Međuosovinsko rastojanje je duže u poređenju sa verzijama sa unutrašnjim sagorevanjem, tako da pozadi ima puno prostora za noge. Dužina automobila iznosi 4.985 mm, širina 1.980 mm, a visina 1.674 milimetara.

Obe verzije su dobile bateriju od 113 kWh sa arhitekturom od 800 V. Snaga punjenja u optimalnim uslovima iznosi 400 kW, što znači da će punjenje od 10 do 80 % traje samo 16 minuta. Naravno, potrebno je samo pronaći punjač koji može da zadovolji ovako visoke standarde.
Uz doplatu će moći da se dobije i bežični punjač snage 11 kW. Dovoljno je samo da parkirate automobil preko punjača na podu vaše garaže, a za ostalo će se pobrinuti bežična tehnologija punjenja. Domet sa jednim punjenjem varira u zavisnosti od verzije - navodi se da turbo verzija može da pređe 623 km, dok je autonomija osnovne verzije 642 km.

"Tabletizacija" je uzela maha i u novom Cayenne. Displeji dominiraju u enterijeru, a može ih biti do tri. Ispred vozača je zakrivljena digitalna instrument tabla, koja je dopunjena sa centralnim displejom dijagonale 14,25 inča. Porsche je naziva Flow i podeljena je na gornji deo displeja, gde vozač može da vidi mapu i podešavanja automobila, i donji deo, gde se može birati Infotainment, podešavanje boja... Ispod displeja se nalazi i nekoliko fizičkih kontrola klime, kao što je podešavanje temperature.
Porsche je obezbedio i mogućnost povezivanja preko sistema Porsche App Center, gde se mogu snimiti različite aplikacije. Sistem takođe nudi i Voice Pilot, virtuelni asistent, koji koristi veštačku inteligenciju. Sistem je sposoban da razume složena i međusobno povezana pitanja i da odgovori kao pravi sagovornik.

Opciono se može dobiti i displej od 14,9 inča ispred suvozača, kao i opcija head-up displeja sa virtuelnom realnošću, čija površina se vozači prikazuje i do 10 metara ispred automobila. Na toj udaljenosti, virtuelni displej praktično ima dijagonalu od 87 inča. Volan je zadržao fizičke komande, uključujući selektor režima vožnje. Dugme za startovanje je, kao i obično, levo od volana.
Vazdušno oslanjanje je standard, a Turbo verzija je opremljena i sistemom za aktivno vektorisanje obrtnog momenta na zadnjoj osovini. Obe verzije mogu biti opciono opremljene upravljanjem zadnjom osovinom, aktivnim stabilizatorima i karbon-keramičkim kočnicama. Iz Porsche-a ističu, da će regenerativna funkcija elektromotora obezbeđuje 97 % kočenja.
Porsche Cayenne Eletric u prodaju stiže početkom sledeće godine.
Automagazin.rs
Foto: Porsche

