Bentley Continental GT Supersports - nema hibrid, nema 4x4, ali zato ima 666 KS

Da li je moguće pretvoriti luksuzni Grand Tourer u sportski automobil? Britanci su uspeli u tome, a njegovo ime je...
Oznaka "Super Sport" u Bentley ove godine slavi stogodišnjicu. 1925. godine, Bentley je predstavio modifikovani model 3 Litre, koji je bio prvi automobil ovog brenda koji je nadmašio brzinu od 160 km/h. Proizvedeno je samo 18 primeraka.

Ime se vratilo 2009. godine za prvu generaciju modela Continental GT, koji je razvijao maksimalnu snagu od 463 kW i postizao maksimalnu brzinu od 330 km/h. Još jedan Supersport stigao je 2017. godine za drugu generaciju modela Continental GT, koji je pokretao šestolitarski W12 motor, koji je razvijao maksimalnu snagu od 522 kW i maksimalni obrtni moment od 1017 Nm.

Sada nam se ponovo vraća najsnažnija verzija. Ideja je stigla 2024. godine, kada je razvojni tim odlučio da isproba Continental GT u kombinaciji sa pogonom na zadnje točkove, koji je težak manje od 2 tone. Pod haubom se nalazi V8 motor, koji je dobio novo kućište "radilice", modifikovanu glavu motora i veće turbo punjače.

Rezultat je maksimalna snaga od 490 kW (666 KS) i maksimalni obrtni moment od 800 Nm. Za sprint iz mesta do "stotke" potrebno mu je 3,7 sekundi, a postiže maksimalnih 310 km/h. Osmostepeni ZF menjač dobio je izdržljivija kvačila i nove prenosne odnose, što je značajno poboljšalo vožnju na nizbrdicama.

Prvi put jedan serijski Bentley Continental pogone samo zadnji točkovi sa 16 milimetara širim tragom točkova. Između se nalazi elektronski kontrolisal diferencijal, koji sarađuje sa sistemom vektorisanja obrtnog momenta preko kočnica. Automobil je opremljen elektronski kontrolisanim stabilizatorom, koji može da razvije maksimalni obrtni moment od 1.300 Nm za 0,3 sekunde.

Kočioni sistem je impresivan, sa diskovima od kompozita silicijum-karbid od 440 mm sa 10-klipnim čeljustima napred i 410 mm i četvoroklipnim klještima pozadi. Kovane felne prečnika 22 inča su razvijene u saradnji sa trkačkim stručnjacima iz firme Manthey Racing, koje mogu biti obuvene u pneumatike Porelli P-Zero ili opciono Trofeo RS, sa kojima automobil može da podnese bočna opterećenja od 1,3 G.

Automagazin.rs
Foto: Bentley