AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Toyota Land Cruiser (2018) - prvi naši utisci iz vožnje

Toyota Land Cruiser (2018) - prvi naši utisci iz vožnje

Jedno je sigurno - Toyota Land Cruiser je jedan od najboljih terenaca na svetu. U Srbiju je stigao modernizovani Land Cruiser (2018), koji nas je, pored svojih terenskih kvaliteta, očarao luksuzom i kvalitetom koji nudi putnicima...

Toyota Land Cruiser (2018) - prvi naši utisci iz vožnje

Dizajnerske promene uticale su da karoserija bude duža za 60 mm. Visina od tla minimalno je 215 mm.

 

Životni ciklus off-road modela je duži nego kod običnih mainstream automobila. To važi i za Land Cruiser 150.  Toyota Land Cruiser serije 150 u aktuelnoj generaciji J15 predstavljena je 2009. godine. Već je imala jednu modernizaciju pre nekoliko godina, ali čini se da je aktuelno osvežavanje bilo značajno detaljnije i na kraju vidljivije. 

Toyota Land Cruiser (2018) - prvi naši utisci iz vožnje

Nove svetlosne grupe, maska hladnjaka i branik, sada izgledaju homogenije nego kod prethodnika. Već na prvi pogled je jasno da se radi o novom modelu.

 

Prednji deo dobio je masivnu šestougaonu hromiranu masku hladnjaka, sa pet hromiranih širokih lamela. Potpuno nove su svetlosne grupe, sa integrisanim LED dnevnim svetlima. Hauba je potpuno redizajnirana i sada ima jedno udubljenje na sredini, a zbog novih svetlosnih grupa, bilo je potrebno modifikovati i blatobrane. Zadnje svetlosne grupe su u LED tehnologiji. Facelift je obuhvatio i novi dizajn 17 ili 18-inčnih felni. Zahvaljujući faceliftu automobil je produžen za šest centimetara, na 4 840 mm. Land Cruiser je dostupan i u kraćoj verziji sa troja vrata, koja meri dužinu od 4 565 mm. 

Toyota Land Cruiser (2018) - prvi naši utisci iz vožnje

Materijali u enterijeru su vrhunskog kvaliteta i mogu se porediti sa onima u premium modelima. Deca će se obradovati mogućnošću da uživaju u svojim omiljenim crtanim filmovima. 

 

Pored spoljašnjih promena, novi Land Cruiser je pretrpeo promene i u enterijeru. Kompletan "kokpit" je modernizovan, a centralno mesto zauzima novi 8-inčni multimedijalni displej sa sistemom Toyota Touch 2 sa 3D navigacionim sistemom. Naravno, sistem je kompatibilan sa smartphone uređajima preko platformi Android Auto i Apple CarPlay. Takođe, 4,2-inčni TFT displej putnog računara je unapređen i ima značajno bolji kontrast u odnosu na onaj kod prethodnika. Primećujemo i da je volan preuzet od modela Land Cruiser V8, nov je i panel automatske klimatizacije, kožna ručica menjača, vetilacioni otvori i zadnja sedišta sa sistemom grejanja. 

Toyota Land Cruiser (2018) - prvi naši utisci iz vožnje

Pored činjenice, da je Land Cruiser jedan od najboljih terenaca, u novoj generaciji luksuz je podignut na viši nivo. Sedišta su anatomski oblikovana i osećaj je kao da sedimo u automobilu visoke klase.

 

Pod haubom Land Cruisera nalazi se 4-cilindarski dizel 2.8 D-4D (130 kW). Zahvaljujući novom sistemu ubrizgavanja dizela i novog sistema pročišćavanja štetnih čestica preko sistema ubrizgavanja AdBlue tečnosti, agregat zadovoljava Euro 6 ekološku normu. U verzijama u kojima je motor spojen sa 6-stepenim automatizovanim menjačem, pogonski sistem razvija maksimalni obrtni moment od 370 Nm, dok je kod verzije sa 6-stepenim manuelnim menjačem, obrtni moment na nivou od 420 Nm. Kao što smo očekivali, kombinacija snažnog dizelskog motora, automatiziovanog menjača i sistema pogona na sve točkove je jednostavno savršena za sve uslove vožnje. Iako je ovaj automobil dostupan i sa manuelnim menjačem, smatramo da je za njegove terenske sposobnosti veoma zaslužan upravo odlično podešen automatizovan menjač. O pogonskom sistemu, više ćemo pisati kada objavimo detaljan test. 

Toyota Land Cruiser (2018) - prvi naši utisci iz vožnje

Kupovinom Land Cruisera, vlasnik dobija vrhunski off-road, ali u isto vreme i luksuzan i reprezentativan automobil koji osvaja luksuzom i elegancijom. 

 

Recimo i to, da cena modernizovanog Land Cruisera 2018 u Srbiji počinje od 44.600 evra, koliko je potrebno izdvojiti za verziju sa troja vrata. Za Land Cruiser sa petora vrata u početnom Active nivou opreme, potrebno je izdvojiti 47.500 evra. S obzirom da je ovo automobil kojim se možemo voziti u najsurovijim planinskim uslovima, ali u isto vreme možemo skoknuti do pozorišta, a da se ne postidimo pored napuderisanih modela koji ispred sebe imaju razne skraćenice tipa SUV, SAV, crossover... jasno je da je cena u potpunosti ekvivalentna onome što ovaj "elegantni drvoseča" pruža svom vlasniku.


Više o Toyoti Land Cruiser pogledajte na sajtu www.toyota.rs.


Foto: Milomir Bošković
Tekst: Goran Sarić

Testirali smo: Mercedes-Benz GLA 200d (FOTO)

Testirali smo: Mercedes-Benz GLA 200d (FOTO)

Druga generacija najmanjeg crossovera (pardon, SUV-a) sa trokrakom zvezdom na maski je u svakom pogledu mnogo bolji automobil. Na testu smo imali dizelsku verziju ovog kvalitetnog automobila, kojeg krasi dinamičan stil...

Testirali smo: Range Rover Evoque D180 AWD (FOTO)

Testirali smo: Range Rover Evoque D180 AWD (FOTO)

Iako je praktično potpuno nova, druga generacija najmanjeg Range Rovera je ostala verna tradicionalnim vrednostima koje neguje ovaj britanski brend. Na testu smo imali Evoque D180, opremljen automatskim menjačem i sistemom pogona na sve točkove...

Toyota Supra 2.0 Turbo stigla u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Toyota Supra 2.0 Turbo stigla u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Posle reinkarnacije legendarnog modela Supra, Toyota je ove godine proširila ponudu motora sa 2.0-litarskim Turbo agregatom, koji obezbeđuje visoku snagu ali i manju masu automobila. Na stazi Nacionalne vozačke akademije (NAVAK), isprobali smo petu generaciju modela Supra sa najmodernijom tehnikom...

Testirali smo: Jaguar E-Pace D150 AWD (FOTO)

Testirali smo: Jaguar E-Pace D150 AWD (FOTO)

Jaguar je modelom E-Pace zacrtao stazu uspeha ovog brenda u SUV segmentu. To je prvi SUV u istoriji ove marke, koji je odmah zabeležio  velike uspehe i stigao do velikog broja kupaca širom sveta. Ovo su naši utisci...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje