AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Toyota Land Cruiser (2018) - prvi naši utisci iz vožnje

Toyota Land Cruiser (2018) - prvi naši utisci iz vožnje

Jedno je sigurno - Toyota Land Cruiser je jedan od najboljih terenaca na svetu. U Srbiju je stigao modernizovani Land Cruiser (2018), koji nas je, pored svojih terenskih kvaliteta, očarao luksuzom i kvalitetom koji nudi putnicima...

Toyota Land Cruiser (2018) - prvi naši utisci iz vožnje

Dizajnerske promene uticale su da karoserija bude duža za 60 mm. Visina od tla minimalno je 215 mm.

 

Životni ciklus off-road modela je duži nego kod običnih mainstream automobila. To važi i za Land Cruiser 150.  Toyota Land Cruiser serije 150 u aktuelnoj generaciji J15 predstavljena je 2009. godine. Već je imala jednu modernizaciju pre nekoliko godina, ali čini se da je aktuelno osvežavanje bilo značajno detaljnije i na kraju vidljivije. 

Toyota Land Cruiser (2018) - prvi naši utisci iz vožnje

Nove svetlosne grupe, maska hladnjaka i branik, sada izgledaju homogenije nego kod prethodnika. Već na prvi pogled je jasno da se radi o novom modelu.

 

Prednji deo dobio je masivnu šestougaonu hromiranu masku hladnjaka, sa pet hromiranih širokih lamela. Potpuno nove su svetlosne grupe, sa integrisanim LED dnevnim svetlima. Hauba je potpuno redizajnirana i sada ima jedno udubljenje na sredini, a zbog novih svetlosnih grupa, bilo je potrebno modifikovati i blatobrane. Zadnje svetlosne grupe su u LED tehnologiji. Facelift je obuhvatio i novi dizajn 17 ili 18-inčnih felni. Zahvaljujući faceliftu automobil je produžen za šest centimetara, na 4 840 mm. Land Cruiser je dostupan i u kraćoj verziji sa troja vrata, koja meri dužinu od 4 565 mm. 

Toyota Land Cruiser (2018) - prvi naši utisci iz vožnje

Materijali u enterijeru su vrhunskog kvaliteta i mogu se porediti sa onima u premium modelima. Deca će se obradovati mogućnošću da uživaju u svojim omiljenim crtanim filmovima. 

 

Pored spoljašnjih promena, novi Land Cruiser je pretrpeo promene i u enterijeru. Kompletan "kokpit" je modernizovan, a centralno mesto zauzima novi 8-inčni multimedijalni displej sa sistemom Toyota Touch 2 sa 3D navigacionim sistemom. Naravno, sistem je kompatibilan sa smartphone uređajima preko platformi Android Auto i Apple CarPlay. Takođe, 4,2-inčni TFT displej putnog računara je unapređen i ima značajno bolji kontrast u odnosu na onaj kod prethodnika. Primećujemo i da je volan preuzet od modela Land Cruiser V8, nov je i panel automatske klimatizacije, kožna ručica menjača, vetilacioni otvori i zadnja sedišta sa sistemom grejanja. 

Toyota Land Cruiser (2018) - prvi naši utisci iz vožnje

Pored činjenice, da je Land Cruiser jedan od najboljih terenaca, u novoj generaciji luksuz je podignut na viši nivo. Sedišta su anatomski oblikovana i osećaj je kao da sedimo u automobilu visoke klase.

 

Pod haubom Land Cruisera nalazi se 4-cilindarski dizel 2.8 D-4D (130 kW). Zahvaljujući novom sistemu ubrizgavanja dizela i novog sistema pročišćavanja štetnih čestica preko sistema ubrizgavanja AdBlue tečnosti, agregat zadovoljava Euro 6 ekološku normu. U verzijama u kojima je motor spojen sa 6-stepenim automatizovanim menjačem, pogonski sistem razvija maksimalni obrtni moment od 370 Nm, dok je kod verzije sa 6-stepenim manuelnim menjačem, obrtni moment na nivou od 420 Nm. Kao što smo očekivali, kombinacija snažnog dizelskog motora, automatiziovanog menjača i sistema pogona na sve točkove je jednostavno savršena za sve uslove vožnje. Iako je ovaj automobil dostupan i sa manuelnim menjačem, smatramo da je za njegove terenske sposobnosti veoma zaslužan upravo odlično podešen automatizovan menjač. O pogonskom sistemu, više ćemo pisati kada objavimo detaljan test. 

Toyota Land Cruiser (2018) - prvi naši utisci iz vožnje

Kupovinom Land Cruisera, vlasnik dobija vrhunski off-road, ali u isto vreme i luksuzan i reprezentativan automobil koji osvaja luksuzom i elegancijom. 

 

Recimo i to, da cena modernizovanog Land Cruisera 2018 u Srbiji počinje od 44.600 evra, koliko je potrebno izdvojiti za verziju sa troja vrata. Za Land Cruiser sa petora vrata u početnom Active nivou opreme, potrebno je izdvojiti 47.500 evra. S obzirom da je ovo automobil kojim se možemo voziti u najsurovijim planinskim uslovima, ali u isto vreme možemo skoknuti do pozorišta, a da se ne postidimo pored napuderisanih modela koji ispred sebe imaju razne skraćenice tipa SUV, SAV, crossover... jasno je da je cena u potpunosti ekvivalentna onome što ovaj "elegantni drvoseča" pruža svom vlasniku.


Više o Toyoti Land Cruiser pogledajte na sajtu www.toyota.rs.


Foto: Milomir Bošković
Tekst: Goran Sarić

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Navikli smo da oznaku PRO u nazivu proizvoda vidimo u industriji mobilnih telefona. Od nedavno, ova oznaka svoje mesto pronašla je i u automobilskoj industriji. Posle višednevnog testa novog SUV modela na srpskom tržištu, možemo reći da je oznaka PRO u potpunosti opravdana. U ovom slučaju, PRO znači "napredan"...

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Mazda nam još jednom pokazuje da ne želi da prati trendove drugih automobilskih kompanija. U vreme kada veća zapremina motora, veći broj cilindara ili ne daj Bože dizel, već prokleti pojmovi, ova japanska kompanija nam šalje moderan dizel motor i to sa šest cilindara!

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Kuda ide BMW? Model koji nam najbolje pokazuje u kojem smeru će minhenski proizvođač u budućnosti ići, jeste upravo SUV iX. On je raskošan, futuristički, provokativan, megalomanski i ispunjen najnovijim tehnologijama. Ništa drugo nismo ni očekivali...

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Protekle sedmice imali smo priliku da na srpskim putevima isprobamo Mazdu CX-60, prvi model ovog japanskog proizvođača, koji otvoreno grabi u premium segment. I još po nečemu je prvi -  radi se o prvom automobilu Mazde, koji na naše tržište dolazi u plug-in hibridnoj verziji...

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Popularni korejski crossover na tržištu se nalazi od 2019. godine. Posle tri godine egzistencije na tržištu, u julu prošle godine nam je stigla njegova unapređena verzija, koju smo isprobali na srpskim putevima...

Testirali smo potpuno električnu Toyotu bZ4X AWD

Testirali smo potpuno električnu Toyotu bZ4X AWD

Na višednevnom testu smo imali prvi globalni električni model marke Toyota - bZ4X. On je prilično kasno stigao na Party, ali zato je paket koji je sa sobom doneo ovaj kasno pristigli gost, u potpunosti opravdao vreme čekanja...

123456. . .36
Esapekka Lappi - Rally Sweden 2024
Slika nedelje