AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Toyota Land Cruiser (2018) - prvi naši utisci iz vožnje

Toyota Land Cruiser (2018) - prvi naši utisci iz vožnje

Jedno je sigurno - Toyota Land Cruiser je jedan od najboljih terenaca na svetu. U Srbiju je stigao modernizovani Land Cruiser (2018), koji nas je, pored svojih terenskih kvaliteta, očarao luksuzom i kvalitetom koji nudi putnicima...

Toyota Land Cruiser (2018) - prvi naši utisci iz vožnje

Dizajnerske promene uticale su da karoserija bude duža za 60 mm. Visina od tla minimalno je 215 mm.

 

Životni ciklus off-road modela je duži nego kod običnih mainstream automobila. To važi i za Land Cruiser 150.  Toyota Land Cruiser serije 150 u aktuelnoj generaciji J15 predstavljena je 2009. godine. Već je imala jednu modernizaciju pre nekoliko godina, ali čini se da je aktuelno osvežavanje bilo značajno detaljnije i na kraju vidljivije. 

Toyota Land Cruiser (2018) - prvi naši utisci iz vožnje

Nove svetlosne grupe, maska hladnjaka i branik, sada izgledaju homogenije nego kod prethodnika. Već na prvi pogled je jasno da se radi o novom modelu.

 

Prednji deo dobio je masivnu šestougaonu hromiranu masku hladnjaka, sa pet hromiranih širokih lamela. Potpuno nove su svetlosne grupe, sa integrisanim LED dnevnim svetlima. Hauba je potpuno redizajnirana i sada ima jedno udubljenje na sredini, a zbog novih svetlosnih grupa, bilo je potrebno modifikovati i blatobrane. Zadnje svetlosne grupe su u LED tehnologiji. Facelift je obuhvatio i novi dizajn 17 ili 18-inčnih felni. Zahvaljujući faceliftu automobil je produžen za šest centimetara, na 4 840 mm. Land Cruiser je dostupan i u kraćoj verziji sa troja vrata, koja meri dužinu od 4 565 mm. 

Toyota Land Cruiser (2018) - prvi naši utisci iz vožnje

Materijali u enterijeru su vrhunskog kvaliteta i mogu se porediti sa onima u premium modelima. Deca će se obradovati mogućnošću da uživaju u svojim omiljenim crtanim filmovima. 

 

Pored spoljašnjih promena, novi Land Cruiser je pretrpeo promene i u enterijeru. Kompletan "kokpit" je modernizovan, a centralno mesto zauzima novi 8-inčni multimedijalni displej sa sistemom Toyota Touch 2 sa 3D navigacionim sistemom. Naravno, sistem je kompatibilan sa smartphone uređajima preko platformi Android Auto i Apple CarPlay. Takođe, 4,2-inčni TFT displej putnog računara je unapređen i ima značajno bolji kontrast u odnosu na onaj kod prethodnika. Primećujemo i da je volan preuzet od modela Land Cruiser V8, nov je i panel automatske klimatizacije, kožna ručica menjača, vetilacioni otvori i zadnja sedišta sa sistemom grejanja. 

Toyota Land Cruiser (2018) - prvi naši utisci iz vožnje

Pored činjenice, da je Land Cruiser jedan od najboljih terenaca, u novoj generaciji luksuz je podignut na viši nivo. Sedišta su anatomski oblikovana i osećaj je kao da sedimo u automobilu visoke klase.

 

Pod haubom Land Cruisera nalazi se 4-cilindarski dizel 2.8 D-4D (130 kW). Zahvaljujući novom sistemu ubrizgavanja dizela i novog sistema pročišćavanja štetnih čestica preko sistema ubrizgavanja AdBlue tečnosti, agregat zadovoljava Euro 6 ekološku normu. U verzijama u kojima je motor spojen sa 6-stepenim automatizovanim menjačem, pogonski sistem razvija maksimalni obrtni moment od 370 Nm, dok je kod verzije sa 6-stepenim manuelnim menjačem, obrtni moment na nivou od 420 Nm. Kao što smo očekivali, kombinacija snažnog dizelskog motora, automatiziovanog menjača i sistema pogona na sve točkove je jednostavno savršena za sve uslove vožnje. Iako je ovaj automobil dostupan i sa manuelnim menjačem, smatramo da je za njegove terenske sposobnosti veoma zaslužan upravo odlično podešen automatizovan menjač. O pogonskom sistemu, više ćemo pisati kada objavimo detaljan test. 

Toyota Land Cruiser (2018) - prvi naši utisci iz vožnje

Kupovinom Land Cruisera, vlasnik dobija vrhunski off-road, ali u isto vreme i luksuzan i reprezentativan automobil koji osvaja luksuzom i elegancijom. 

 

Recimo i to, da cena modernizovanog Land Cruisera 2018 u Srbiji počinje od 44.600 evra, koliko je potrebno izdvojiti za verziju sa troja vrata. Za Land Cruiser sa petora vrata u početnom Active nivou opreme, potrebno je izdvojiti 47.500 evra. S obzirom da je ovo automobil kojim se možemo voziti u najsurovijim planinskim uslovima, ali u isto vreme možemo skoknuti do pozorišta, a da se ne postidimo pored napuderisanih modela koji ispred sebe imaju razne skraćenice tipa SUV, SAV, crossover... jasno je da je cena u potpunosti ekvivalentna onome što ovaj "elegantni drvoseča" pruža svom vlasniku.


Više o Toyoti Land Cruiser pogledajte na sajtu www.toyota.rs.


Foto: Milomir Bošković
Tekst: Goran Sarić

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Navikli smo da oznaku PRO u nazivu proizvoda vidimo u industriji mobilnih telefona. Od nedavno, ova oznaka svoje mesto pronašla je i u automobilskoj industriji. Posle višednevnog testa novog SUV modela na srpskom tržištu, možemo reći da je oznaka PRO u potpunosti opravdana. U ovom slučaju, PRO znači "napredan"...

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Mazda nam još jednom pokazuje da ne želi da prati trendove drugih automobilskih kompanija. U vreme kada veća zapremina motora, veći broj cilindara ili ne daj Bože dizel, već prokleti pojmovi, ova japanska kompanija nam šalje moderan dizel motor i to sa šest cilindara!

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Kuda ide BMW? Model koji nam najbolje pokazuje u kojem smeru će minhenski proizvođač u budućnosti ići, jeste upravo SUV iX. On je raskošan, futuristički, provokativan, megalomanski i ispunjen najnovijim tehnologijama. Ništa drugo nismo ni očekivali...

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Protekle sedmice imali smo priliku da na srpskim putevima isprobamo Mazdu CX-60, prvi model ovog japanskog proizvođača, koji otvoreno grabi u premium segment. I još po nečemu je prvi -  radi se o prvom automobilu Mazde, koji na naše tržište dolazi u plug-in hibridnoj verziji...

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Popularni korejski crossover na tržištu se nalazi od 2019. godine. Posle tri godine egzistencije na tržištu, u julu prošle godine nam je stigla njegova unapređena verzija, koju smo isprobali na srpskim putevima...

123456. . .36
Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje