Najnovije vesti iz auto industrije
Novi motori za Citroën C5: 1,6 THP (115 kW) i 2,0 HDi (120 kW)
Objavljeno: 20.10.2009.
Citroen C5 dobija dva nova motora: turbo benzinski 1.6 THP (156 KS), koji će u ponudi zameniti atmosferski dvolitarski, i novi i štedljiviji turbodizel agregat 2.0 HDi, koji razvija 163 konjske snage. Oba motora zadovoljavaju Euro 5 ekološku normu...
Ugrađivanjem motora, koji u hijerarhiji modela C5 nosi naziv THP 155, avantgardni francuski sedan napušta tradicionalni atmosferski 2-litarski motor. Umesto motora 2.0i 16V snage 103 kW, pod haubom modela Citroen C5 disaće 1.6 motor sa Twin-scroll turbopunjačem i maksimalnom snagom od 115 kW. Maksimalni obrtni moment motora iznosi 240 Nm, u rasponu obrtaja od 1400 do 4000 o/min. Prosečna potrošnja goriva smanjena je za 15 %, na 7,1 L/100 km. Motor je plod saradnje kompanija PSA i BMW Group. Zanimljivo je da će u kombinaciji sa 4-stepenim automatskim menjačem, u ponudi ostati i početni 2.0i 16V.
Drugu novinu u paleti motora predstavlja savremeni turbodizel motor 2.0 HDi 160 FAP, sa manuelnim ili automatskim menjačem (oba sa šest stepeni prenosa), koji će u ponudi naslediti dosadašnje motore 2.0 HDi 173 FAP s manuelnim i 2.0 HDi 138 FAP s automatskim menjačem. Maksimalna snaga motora iznosi 120 kW, pri 3750 o/min, a maksimalni obrtni moment je 340 Nm, u rasponu obrtaja od 2000 do 3000 o/min. Prosečna potrošnja goriva iznosi 5,6 L/100 km (-14 %) ili 6,8 L/100 km u kombinaciji sa automatskim menjačem (-5 %).
Cene modela Citroen C5 sa novim motorima u Srbiji još uvek nisu poznate. Pored navedenih novih motora, u ponudi će ostati benzinski motor 1.8 16V (92 KW) i turbodizel 1.6 HDi 110 FAP (80 kW), 2.0 HDi 140 FAP (103 kW) i 3.0 V6 HDi 240 FAP s automatskim menjačem (177 kW). Na nekim tržištima C5 je dostupan i sa benzinskim šestocilindričnim motorom 3.0 l (155 kW) u kombinaciji sa šestostepenim automatskim menjačem.
Automagazin.rs
Ugljenična vlakna se najviše koriste u proizvodnji elkskluzivnih supersportkih automobila, gde je potrebna maksimalna krutost i čvrstina, a što manja masa. Ali, veliki problem je cena. Kod serijskih automobila, koji se proizvode na stotine hiljada primeraka, njihova upotreba je minimalna. Ali, i to će se promeniti...
Specijalizovani žiri izbora "Car of the Year 2010" juče je objavio sedam finalista. Proces izbora evropskog automobila godine ulazi u sledeću fazu, a pred nama su imena sedam modela, koji ulaze u finalni krug takmičenja: Citroën C3 Picasso, Mercedes-Benz E, Opel Astra, Peugeot 3008, Škoda Yeti, Toyota iQ i Volkswagen Polo.
Prvi "moderni" kompaktni hatchback automobil, Volkswagen Golf prve generacije, posle 35 godina proizvodnje, odlazi u zasluženu penziju. Proizvodnja njegove poslednje evolucije CitiGolf, trebala je u Južnoafričkoj republici završiti sledeće godine, ali je njegova "karijera" skraćena za nekoliko meseci...
U subotu 24.10. u Čačku održana je četvrta manifestacija pod nazivom ’’Znanjem do bezbednosti-bezbedno do znanja’’ koju organizuje Hyundai Auto Beograd, predstavnik dilerske mreže Hyundai brenda iz Čačka ’’PCM’’d.o.o. u saradnji sa Narodnom kancelarijom predsednika republike...
Tačno godinu dana od početka prodaje, Ford je u oktobru isporučio 500.000-tu Fiestu nove, šeste generacije. Ubrzo po dolasku u evropske prodajne salone, nova Fiesta je stekla izuzetnu popularnost, pa je nekoliko meseci bila najtraženiji automobil u Evropi...
Oktobar je kompaniji Mazda Srbija i Crna Gora doneo izuzetno dobre rezultate: Mazda2 je apsolutni pobednik sa 35 prodatih jedinica. Ovaj model je postigao izuzetan porast prodaje u odnosu na isti period prošle godine: čak 205%...
Poznato je da više od polovine korisnika računara, svoj desktop uređuje prema sopstvenom ukusu. Kompanije Infiniti, Porsche i Ferrari, u saradnji sa kompanijom Microsoft, pripremile su nekoliko originalnih i zanimljivih tema za Vaš desktop, koji se mogu instalirati u novom operativnom sistemu Windows 7...
Fiat je svoj crossover model imena Sedici počastio sa lakim faceliftom. Uporedo sa zanimljivim dizajnerskim izmenama, Sedici se može pohvaliti i sa dva nova motora: benzinski 1.6, snage 120 KS i novi turbodizel 2.0 JTD, snage 135 KS...
Laboratorijski uslovi, mnogobrojni senzori i računari, i jedan osmocilindrični motor, koji pogodni ikonu minhenksog proizvođača, BMW M3. Pred nama je fantastičan pogled na usijanu izduvnu granu motora kodne oznake S65B40, koji pogoni M3 modele (E90/92/93)...