Novi motori za Citroën C5: 1,6 THP (115 kW) i 2,0 HDi (120 kW)

Citroen C5 dobija dva nova motora: turbo benzinski 1.6 THP (156 KS), koji će u ponudi zameniti atmosferski dvolitarski, i novi i štedljiviji turbodizel agregat 2.0 HDi, koji razvija 163 konjske snage. Oba motora zadovoljavaju Euro 5 ekološku normu...
Ugrađivanjem motora, koji u hijerarhiji modela C5 nosi naziv THP 155, avantgardni francuski sedan napušta tradicionalni atmosferski 2-litarski motor. Umesto motora 2.0i 16V snage 103 kW, pod haubom modela Citroen C5 disaće 1.6 motor sa Twin-scroll turbopunjačem i maksimalnom snagom od 115 kW. Maksimalni obrtni moment motora iznosi 240 Nm, u rasponu obrtaja od 1400 do 4000 o/min. Prosečna potrošnja goriva smanjena je za 15 %, na 7,1 L/100 km. Motor je plod saradnje kompanija PSA i BMW Group. Zanimljivo je da će u kombinaciji sa 4-stepenim automatskim menjačem, u ponudi ostati i početni 2.0i 16V. Drugu novinu u paleti motora predstavlja savremeni turbodizel motor 2.0 HDi 160 FAP, sa manuelnim ili automatskim menjačem (oba sa šest stepeni prenosa), koji će u ponudi naslediti dosadašnje motore 2.0 HDi 173 FAP s manuelnim i 2.0 HDi 138 FAP s automatskim menjačem. Maksimalna snaga motora iznosi 120 kW, pri 3750 o/min, a maksimalni obrtni moment je 340 Nm, u rasponu obrtaja od 2000 do 3000 o/min. Prosečna potrošnja goriva iznosi 5,6 L/100 km (-14 %) ili 6,8 L/100 km u kombinaciji sa automatskim menjačem (-5 %). Cene modela Citroen C5 sa novim motorima u Srbiji još uvek nisu poznate. Pored navedenih novih motora, u ponudi će ostati benzinski motor 1.8 16V (92 KW) i turbodizel 1.6 HDi 110 FAP (80 kW), 2.0 HDi 140 FAP (103 kW) i 3.0 V6 HDi 240 FAP s automatskim menjačem (177 kW). Na nekim tržištima C5 je dostupan i sa benzinskim šestocilindričnim motorom 3.0 l (155 kW) u kombinaciji sa šestostepenim automatskim menjačem. Automagazin.rs