Sve više evropskih država povećavaju maksimalnu dozvoljenu brzinu na autoputu na 150 km/h

Evropom se širi mora povećavanja maksimalne dozvoljene brzine na autoputu. Da li to ima smisla u eri smanjenja emisije štetnih materija?
Većina evropskih država već doginama imaju fiksno ograničenu maksimalnu brzinu na autoputu. Najniža maksimalna brzina na autoputu, od 100 km/h, ograničena je na Kopru i u Norveškoj. U Nemačkoj postoje deonice autoputeva, gde ne postoji ograničenje brzine, ali je to uslovno, jer je i dalje preporučena brzina 130 km/h. U većini evropskih zemalja, maksimalna brzina na autoputu ograničena je na 130 km/h, uključujući i Srbiju.
Pogledajte vest: Da li su u Italiji leti zabranjene zimske gume?
Ove godine je došlo do promena. Veće dozvoljene maksimalne brzine na autoputu, uvedene su u Češkoj Republici, između Tabora i Čeških Budejovica, gde je već sada moguće voziti do 150 km/h, a uskoro će biti dodato još deonica. Austrija se, takođe, sprema za uvođenje povećane maksimalne dozvoljene brzine na autoputu, koje bi takođe trebalo da iznosi 150 km/h. Buduća koalicija između FPÖ i ÖVP već je postigla dogovor po ovom pitanju. U Italiji takođe razmatraju povećanje maksimalne dozvoljene brzine na autoputu na 150 km/h, ali to će važiti samo na deonicama autputa sa tri kolovozne trake.
Pogledajte: Savetujemo: Ovako NE treba sedeti za volanom! (foto).
I Španija se pridružuje evropskim zemljama koje uvode liberalnije maksimalne brzine na autoputu. Na delu autoputa AP-7 maksimalna dozvoljena brzina već je povećana na 150 km/h, što je za 30 km/h više od ograničenja koje je u Španiji bilo ranije (120 km/h). Međutim, ovo nije povećanje koje će se primenjivati 24 sata dnevno, već u određenim vremenskim intervalima, u zavisnosti od vremenskih uslova i frekventnosti saobraćaja.
Pogledajte: GALERIJA - Neverovatne saobraćajne nesreće.
Povećanje maksimalne brzine na autputevima je suprotno politici smanjenja emisija štetnih materija. S jedne strane, Evropska unija vrši pritisak na proizvođače automobila, da proizvode automobile sa manjom potrošnjom goriva i manjom emisijom CO2, kažnjavajući ih naknadom od čak 95 evra po prekoračenom gramu vrednosti CO2, a sa druge strane ublažavaju ograničenja brzine na autoputevima. Razlika u potrošnji goriva je do 25 %, u odnosu na to da li se automobil kreće brzinom od 120 ili 150 km/h. To je zbog aerodinamičkog otpora, koji raste sa kvadratom brzine, u ovom konretnom primeru za čak 56 %.
Foto: dpa