Testirali smo: Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid e-CVT AWD (FOTO)
U svom imenu ima naziv Corolla, sposobnosti i oblici podsećaju na veći RAV4, a veličina je optimalna za sve potrebe...
Pogledajte fotogaleriju: Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid AWD.
Kompaktni terenci i crossoveri su već neko vreme najprodavaniji modeli u svim automobilskim kompanijama. Proizvođači automobila su shvatili da klasični terenci ne mogu da rastu u beskonačnost, jer sa svakom generacijom dodaju po koji centimetar u dužinu, širinu i ponekad stvari postaju nepotrebno velike.
Toyota Corolla Cross stoji na platformi Corolle (TNGA-C), ali se može pohvaliti potpuno autonomnim dizajnom.
Pogledajte test: Toyota Highlander 2.5 Hybrid i-AWD (FOTO).
Toyota Corolla Cross je upravo ono što svojim imenom najavljuje - nešto je kraća od Corolla Touring Sports, ali unutrašnji volumen nadoknađuje nešto višom karoserijom. Čini se da je Toyota pogodila pravo u centar. Automobil je u smislu veličine pozicioniran negde između modela C-HR i RAV4, koji je uvek bio automobil razumne veličine. U poređenju sa modelom Corolla, Cross dodaje pogon na sva četiri točka, što doprinosi boljoj upotrebljivosti automobila, posebno u zimskim uslovima, kada želite posetiti neki od ski-centara, što zahteva više kretanja po planinama i klizavom kolovozu. U ponudi je i verzija sa pogonom na prednje točkove, koja kombinuje motor 1.8 ili 2.0 litra zapremine sa jednim elektromotorom, dok verzija AWD-i ima i drugi elektromotor na zadnjoj osovini.
Robusnost ističe, ne samo prednja maska, već i plastične obloge na blatobranima.
Pogledajte test: Toyota Hilux 2.8 D-4D (FOTO).
Toyota Corolla Cross meri dužinu od 4.460 mm, širinu od 1.825 mm, visinu od 1.620 mm, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2.640 mm. Dizajnerski, Corolla Cross je na ulici prepoznatljiva i ne možete je pomešati sa nekim drugim automobilom iz game ovog japanskog proizvođa, što je primetio i naš test vozač Vladan Petrović: "Toyota Corolla Cross nije umanjeni RAV4, već ima sopstveni dizajnerski stil. Ima zaobljenu "haubu" napred i "plastificirane" blatobrane. Plastiku pronalazio u donjem delu automobila. Utisak robusnosti stvaraju i velika prednja svetla kao i oblici blatobrana, koji su blago izvučeni. Automobil izgleda moderno i robusno."
Oslanjanje automobila takođe je povišeno.
Pogledajte test: Toyota Yaris 1.0 VVT-i (FOTO).
Jednostavna konstrukcija karoserije obezbeđuje puno unutrašnjeg prostora. Sa visinom od 182 centimetra, Vladan Petrović je brzo pronašao optimalnu poziciju za volanom. Ispred kolena i iznad glave ima puno prostora, a sedalni deo sedišta je dovoljne dužine i obezbeđuje podršku za butni deo nogu. Kada otvorimo zadnja vrata, primećujemo veliki ugao otvaranja, što olakšava ulazak na zadnja sedišta, kao manipulaciju sa sedištima za decu. Nasloni zadnjih sedišta nude dve opcije nagiba, a ispod klupe su smeštene litijum-jonske baterije, koje ni na koji način ne utiču na zapreminu prtljažnika.
U enterijeru se oseća DNK Corolle.
Prtljažnik nudi zapreminu od 436 litara i jednostavnog je oblika, što olakšava njegovu upotrebu. Kada spustimo naslone zadnjih sedišta (deljivi u razmeri 60:40), ne dobija se ravna površina, ali to je kompenzovano praktičnim tepihom. Ispod poda prtljažnika nalazi se prostor za rezervni točak, ali kod verzija sa (AWD-i) pogonom moguće je dobiti samo komplet za popravku.
Vladan Petrović je enterijer automobila ocenio najvišom ocenom. "Toyota je pokazala napredak u oblasti modernih tehnologija. Multimedijalni sistem je potpuno nov i ima znatno bolju grafiku. To je ono što smo na Toyota automobilima najviše kritikovali. Veoma je dobro osmišljena i instrument tabla, koja je potpuno digitalizovana (standardna oprema) i koju možemo prilagoditi sopstvenim idejama. Bežično povezivanje sa pametnim telefonom se podrazumeva, a tu je i mogućnost bežičnog punjenja telefona. Moram da pohvalim i 3D kamere sa Zoom funkcijom, koje funkcionišu odlično."
Vladan Petrović istakao je, da je Corolla Cross udoban i komforan automobil
Corolla Cross je prvi globalni model Toyote sa novim hibridnim sistemom pete generacije sa autonomnim punjenjem. Kao što je očekivano, baterija je u poređenju sa Plug-in hibridom prilično mala i pokreće elektromotore koji podržavaju benzinski agregat. I menjač je redizajniran kao i sistem za podmazivanje i distribuciju ulja niskog viskoziteta. Novi baterijski modul koristi najnovije rezultate razvoja litijum-jonskih baterija, koje su snažnije i 40 procenata lakše nego do sada. Povećanjem snage elektromotora i benzinskog motora, snaga je povećana za 8 procenata.
Hibridni pogon u kombinaciji sa prednjim pogonom i benzinskim 2.0-litarskim motorom, razvija maksimalnih 146 kW (197 KS) i obezbeđuje ubrzanje iz mesta do 100 km/h za samo 8,1 sekundu. Testirani primerak pokretao je 4-cilindarski benzinski motor maksimalne snage 112 kW pri 6.000 o/min u maksimalnog obrtnog momenta 190 Nm. "Pomaže" mu prednji elektromotor snage 83 kW i 206 Nm. Zadnji elektromotor razvija maksimalnu snagu od 30 kW i 84 Nm. Rezultat je kombinovana snaga od 146 kW, iz mesta do "stotke" potrebno mu je samo 8,1 sekunda. Maksimalna brzina ograničena je na 180 km/h.
Prostora na zadnjoj klipi ima u svim smerovima.
"Automobil baš dobro ubrzava i to je za mene najprijatnije iznenađenje. To nisam očekivao, jer sam navikao da su "hibridi" malo sporiji. Elektromotori se brinu za pokretanje u većini situacija. Kada je potrebno snažnije ubrzanje, konvencionalni motor je povezan preko planetarnog prenosnog menjača. Ceo proces je neprimetan, sve ide glatko i udobno. Za hibridni pogon japanskim inženjerima dajem palac nagore. To smo od Toyote i očekivali, zar ne."
Stabilnosti u krivinama doprinose pneumatici dimenzija 225/50 R18 i odlično podešeno oslanjanje.
Potrošnja goriva na našem testu iznosila je oko 6.0 litara na 100 pređenih kilometara. "Ovoga puta, nismo ga štedeli u gradskoj vožnji i board kumpjuter je pokazao 6,4 l/100 km. Sa lakšom nogom na gasu, potrošnja u gradskim uslovima može biti oko 5,0 l/100 km. U otovorenom saobraćaju, ona je iznosila oko 5,7 l/100 km. Najveću potrošnju zabeležili smo na autoputu, gde je displej pokazivao potrošnju od oko 7,0 l/ 100 km.
Toyota Corolla Cross dolazi na novoj platformi TNGA-C sa standardnim adaptivnim tempomatom. U kombinaciji sa felnama prečnika 18 inča, dobijamo lep miks u rukama, koji radi savrešno. Automobil se verno drži zadate putanje kretanja i u krivinama se ne naginje previše. Upravljanje je precizno, a nešto izrženije podupravljanje primećujemo samo tokom iznenadnog manevrisanja i izbegavanja prepreka.
"Da li je Corolla Cross terenski automobil? Može da se nosi sa lakim terenom. Zahvaljujući pristojnom klirensu, ne treba da brinete da li ćete se zaglaviti, a šasija se oglašava samo na velikim rupama. U off-road terenu sigurno vas neće ostavviti na cedolilu. Jasno je, da na teški teren možemo zaboraviti, ali istih se neće stideti." - zaključuje Petrović.
Cena standardne Toyota Corolla Cross počinje od 35.990 evra.
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid AWD | |
Tip motora: | Benzin - Hybrid |
Broj cilindara / ventila: | 4 / 4 |
Zapremina motora (cm³): | 1.987 |
Maksimalna snaga (kW / o/min): | 146 / - |
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min): | 206 / - |
Performanse | |
Maksimalna brzina (km/h): | 180 |
Ubrzanje 0-100 km/h (s): | 8,1 |
Potrošnja L/100 km (test prosek): | 6,0 |
Dimenzije | |
Zapremina prtljažnika (L): | 436 / 1.359 |
Zapremina rezervoara (L): | 43 |
Masa automobila (kg): | 1.500 |
Dimenzije pneumatika: | 225/50 R18 |
Dužina automobila (mm): | 4.460 |
Širina automobila (mm): | 1.825 |
Visina automobila (mm): | 1.620 |
Međuosovinsko rastojanje (mm): | 2.640 |
Cena vozila sa osnovnom opremom i baznom tehnikom (€): | 35.990 |
Fotografije možete pogledati klikom na LINK.
Web: www.toyota.rs
Foto: Milomir Bošković
Automagazin.rs