Test: Toyota Hilux 2.8 D-4D (FOTO)
Deveta generacija slavnog pick-up modela Toyota Hilux prošle godine je prošla modernizacju. Novi turbodizel motor je samo jedna od novina ispod odela novog "Neuništivog"...
Unapređeni Hilux izgleda mišićavo i moćno iz svih uglova.
Pogledajte galeriju fotografija: Toyota Hilux 2.8 D-4D.
Osma generacija modela Toyota Hilux svetlost dana ugledala je 2016. godine. Posle pet godina, došlo je vreme za promene. Iako se na prvi pogled može učiniti da je Hilux pretrpeo međugeneracijsku smenu, radi se o velikom vizuelnom faceliftu i značajnim tehničkim unapređenjima.
Kompletan prednji deo automobila je nov i robusniji nego kod prethodnika, a zahvaljujući opremi Invincible, automobil je opremljen sa masivnim oblogama na blatobranima i branicima, što značajno utiče na kompletan vizuelni utisak o automobilu.
Pogledajte: Test - Toyota Land Cruiser 2.8D-4D AT.
Prednjim delom dominira velika maska sa hromiranom gornjom trakom, koja se prostire između svetlosnih grupa izvedenih u LED tehnologiji. Bokovi su masivni, posebno zbog dodatnih plastičnih obloga iz paketa Invincible i možemo ga uporediti sa velikim pick-up modelom Toyota Tundra. Sveopšti izgled je atraktivan ali u isto vreme jasno usmeren na teške terenske "radove".
Iako se radi o radnom automobilu, enterijer pruža vrhunski nivo udobnosti i kvaliteta.
Pogledajte: Test - Toyota C-HR 1.2 D-4T.
Osećaj modernog i kvalitetnog automobila preovladava i u enterijeru. Sedišta su udobna i optimalnih dimenzija. Najveći deo materijala je vrhunskog kvaliteta i prijatan na dodir, a samo poneki skriveni detalji od tvrde plastike otkrivaju da se radi o pravom pravcatom radnom automobilu. Multimedijanim sistemom se upravlja preko displeja osetljivog na dodir dijagonale 7 inča. Sistem Toyota Touch 2 obezbeđuje bežičnu vezu sa telefonom, a možemo pohvaliti i vrhunski navigacioni sistem. Ako nešto moramo zameriti, onda je to grafika multimedijalnog sistema, koja bi mogla biti malo "živahnija" i modernija.
Na zadnjim sedištima čak i "dvometraši" će imati dovoljno mesta u svim smerovima.
Pogledajte: Toyota Supra 2.0 Turbo stigla u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO).
Zadnja sedišta su dizajnirana kao klupa, ali su mekana i nude veliki prostor za putnike. Putnik visine 180 cm i dalje će imati veliku rezervu prostora, kako ispred kolena, tako u predelu glave. Čak i kada se na zadnje sedište smestio i naš test vozač visine 196 centimetara, shvatili smo da ni on nema problema sa prostorom. Novi Hilux je značajno luksuzniji i opremljeniji automobil od prethodnika. Pored boljih materijala, o tome svedoči i vrhunsko ozvučenje. Uz najviši nivo opreme Invincible moguće je dobiti i električno kontrolisan poklopac prtljažnika, koji je uparen i sa sistemom za centralno zaključavanje. To kod Hiluxa nikada nije bilo.
Naš test automobil nije imao zatvoren prtljažni prostor, ali unutra je integrisana kutija, koja se zaključava, pa se unutra može odložiti važniji prtljag, koji nikako ne bi smeo da se nađe u tuđim rukama ili ne želite da se ukvasi.
Toyota Hilux opremljena je LED svetlosnim grupama i ima kompletno modifikovanu prednju masku.
Pod haubom našeg test automobila, disao je potpuno dizel motor zapremine 2.8 litara, koji u ponudi društvo pravi dobro poznatom agregatu 2.4 D-4D. Novi dizel motor, koji smo prvi put upoznali u modelu Land Cruiser, može se poručiti sa šestostepenim manuelnim ili automatskim menjačem. Naš izbor bi uvek bio automatski menjač, jer pored toga što je praktičnihi za Hilux, ovaj menjač obezbeđuje obrtni moment od 500 Nm, što je za 80 Nm više od onog koji razvija verzija sa manuelnim menjačem. Dinamika motora je na visokom nivou, što Hilux čini svestranim automobilom, koji se može koristiti u najrazličitijim situacijama. Iz mesta do "stotke" potebno mu je 10,7 sekundi i postiže maksimalnih 175 km/h.
Hilux je sposoban da preveze više od jedne tone tereta, i to u najtežim terenskim uslovima.
Motor nas je očarao svojim tihim i rafinisanim radom. Miran tempo vožnje održava broj obrtaja na oko 1.500 o/min. Kabina je odlično izolovana, iako pri nešto žustrijoj vožnji, kada broj obrtaja česti ide preko 3.000 o/min, tonovi postaju sve oštriji, ali i dalje prihvatljivo za automobil ove kategorije. Da, veliki pick-up modeli su nešto bučniji od ostalih automobila. Promena stepeni prenosa je glatka i u mirnom režimu skoro neprimetna, a sistem se ne da zbuniti čak i tokom bržih reakcija vozača.
U skladu sa njegovim "radnim navikama", Hilux je ostao veran zadnjoj krutoj osovini sa lisnatim oprugama. Ne treba trošiti reči o tome, koliko je to dobro rešenje za prevoz teškog tereta. O udobnosti se može diskutovati. Ona se ne može porediti sa udobnošću SUV automobila, ali pruža dovoljan nivo jer je Hilux dobio redizajnirano oslanjanje i amortizere koji su u aktuelnoj generaciji pretrpeli promene. Očekivano, prelasci preko rupa donose i udarce koji se itekako osećaju u kabini, a posebno će ih osetiti putnici na zadnjim sedištima. To neće biti tako važno, kada shvatimo da Hilux možete lagano da prevezete preko 70 centimetara duboke vode i da se penjete pog uglom od 42 stepena.
Novi Toyota Hilux je luksuzniji od svog prethodnika, ali to nije ubilo njegovu najveću snagu na terenu i u radnim okolnostima. Hilux je ostao Hilux, ali sada nudi i nešto više.
Više o novom Toyota Hilux možete pogledati klikom na LINK.
Specifikacija:
Toyota Hilux 2.8 D-4D | |
Tip motora: | Dizelski turbo |
Broj cilindara / ventila: | 4 / 4 |
Zapremina motora (cm³): | 2.755 |
Maksimalna snaga (kW / o/min): | 150 / 3.400 |
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min): | 500 / 1.600 - 2.800 |
Performanse | |
Maksimalna brzina (km/h): | 175 |
Ubrzanje 0-100 km/h (s): | 10,7 |
Potrošnja L/100 km (otvoreno - grad): | 7,8 - 10,3 |
Dimenzije | |
Zapremina prtljažnika (L): | 800 |
Zapremina rezervoara (L): | 80 |
Masa automobila / nosivost(kg): | 2100 / 1110 |
Dimenzije pneumatika: | 265/60 R18 |
Dužina automobila (mm): | 5.330 |
Širina automobila (mm): | 1.855 |
Visina automobila (mm): | 1.815 |
Međuosovinsko rastojanje (mm): | 3.085 |
Cena vozila sa osnovnom opremom (€): | 32.500 |
Fotografije možete pogledati klikom na LINK.
Web: www.toyota.rs
Tekst i foto: Automagazin.rs