AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Novi Ford Focus 1.6 TDCi Titanium

Testirali smo: Novi Ford Focus 1.6 TDCi Titanium

Fordova bitka u Golf klasi se nastavlja. Nova, treća, generacija modela Focus, ima za cilj da pobedi najbolje u nižoj srednjoj klasi, pre svih modele kao što je Volkswagenov Das Auto, ali i imena kao što su Astra, Megane, 308 ili C4. Pripremivši se za dolazak sedme generacije modela Golf, Ford je značajno promenio karakter svog novog Focusa, a u to smo se uverili tokom višednevne vožnje...

Testirali smo: Novi Ford Focus 1.6 TDCi Titanium

Ford ne želi da se pomiri sa činjenicom da je u Evropi "večiti drugi", i zato u razvoju potpuno nove generacije Focusa, nije bilo kompromisa. Ford je poslednjih godina najviše radio na mehaničkoj strani svojih automobila, kako bi se dobro vozila, bila izdržljiva, prostrana i štedljiva.

Testirali smo: Novi Ford Focus 1.6 TDCi Titanium

Dizajn

Prvi Ford Focus je predstavljao pravu dizajnersku revoluciju. Posle "klasičnog" modela sa klasičnim imenom Escort, 1998. godine je stigao automobil koji je izgledao vanvremenski, i koji je odredio pravac dizajnerskog razvoja Forda mnogo godina unapred. Posle dve uspešne generacije, na red je stigao potpuno novi Focus, koji nam pokazuje da je kinetički dizajn, koji danas nalazimo na svim Ford modelima, ušao u novu fazu razvoja. Prednji deo karakteriše sofisticiran oblik svetlosnih grupa i dinamički dizajniran branik, koji kombinuje elegantne krive, sa sportskim linijama. Prednji branik ni izdaleka ne izgleda tako "čisto" kao kod prethodnika, ali vlasnici jednostavno žele izgled Focusa ST/RS, i kada je pod haubom "običan" motor. Profil automobila izgleda savršeno, a karoserija stoji na veoma dugom međuosovinskom rastojanju. Jedini "problematičan" bod, možemo dodeliti dizajnu zadnjih svetlosnih grupa i prozoru petih vrata. Zadnje svetlosne grupe, koje zadiru duboko u bokove automobila, u potpunosti zadovoljavaju principe "funkcionalnog dizajna", i ne čince kompaktnu celinu, kao što je to slučaj sa prednjim svetlima.

 

Ford Focus - poređenje generacija:

 

Model Focus Mk3
Focus Mk2
Focus Mk1

Razlika

Dužina (mm): 4358 4337 4152 +21/+206
Širina (mm): 1823 1839 1695 -17/+128
Visina (mm): 1484 1497 1430 -13/+54
Međuosov. rastojanje: 2648 2640 2615 +8/+33
Zapremina prtljažnika 316 385 350 -69/-34

Testirali smo: Novi Ford Focus 1.6 TDCi Titanium

Test vozač Automagazin portala i višestruki državni reli šampion u generalnom plasmanu, Vladan Petrović, otkrio je pozitivne utiske o izgledu ovog automobila. "Novi Focus izgleda dinamično i sportski. Profil automobila je izrazito sportski dizajniran, kao i prednji deo, dok je zadnji deo malo umereniji. Mislim da će se agresivni elementi svideti većini potencijalnih kupaca, ali u isto vreme dizajn novog Focusa neće odbiti one koji žele prvenstveno porodičan automobil. Meni lično se dopada to što novi Focus svojim izgledom koketira sa ST ili RS verzijom Focusa."

Kada smo kod dizajna, dužni smo da istaknemo jedan veoma zanimljiv detalj. Novi Ford Focus je prvi model u svojoj kategoriji, koji je standardno opremljen sistemom aktivne maske hladnjaka. Zahvaljujući aktivnim lamelama na masci hladnjaka, sistem automatski kontroliše protok vazduha u sistem za hlađenje i motorski prostor. Lamele su u baznom položaju zatvorene, a otvaraju se tek kada se postigne radna temperatura motora, čime se optimizuje aerodinamika, ali i smanjuje potrošnja goriva. Aktivne horizontalne lamele pokreću elektromotori, a sistem bira jedan od 16 mogućih položaja lamela. Zahvljujući preko 1.000 radnih sati utrošenih u vazdušnom tunelu, novi Focus hatchback ima aerodinamički otpor od 0,295 (prethodnik 0,318).

Testirali smo: Novi Ford Focus 1.6 TDCi Titanium

Enterijer

Novi Ford Focus je duži od prethodnika za 21 milimetar. Petovratna verzija novog Focusa meri dužinu od 4.358 mm, a u poređenju sa prethodnom generacijom, novi Focus je za 17 mm uži (1.823 mm) i niži za 13 mm (1.484 mm). Međuosovinsko rastojenje je poraslo za 8 mm, na 2.648 mm. Sve promene su se odrazile i na enterijer.

Tokom 13 godina života Focusa, koncepcija enterijera se značajno promenila. Enterijer novog Focusa je moderno dizajniran, a može se pohvaliti unapređenim kvalitetom materijala i završne obrade. Vozači, kao što je Vladan Petrović, posebno cene činjenicu da je kokpit Focusa, vizuelno orjentisan vozačkoj poziciji, što je još jedan od sportskih nagalasaka novog Focusa. "Mislim da Ford može biti posebno ponosan i na ergonomiju i funkcionalnost enterijera. Sedišta su odlično oblikovana i obezbeđuju odlično držanje tela u krivini. Sve pohvale zaslužuje i funkcionalnost. Svi uređaji su tamo gde ih i očekujemo, i veoma lako se kontrolišu. Instrument tabla se sastoji od velikih, skoro vertikalno zakrivljenih površina. Komande na centralnom panelu podsećaju na tastaturu nekih modela mobilnih telefona, sa dugmićima skoncentrisanim oko centralne komande. Instrument tabla je mekana na dodir, u vožnji nema nepoželjnih zvukova, a dizajn zaslužuje čistu desetku. "Radno mesto" vozača je ergonomski veoma dobro osmišljeno. Ono što sam od Forda i očekivao, jeste odlična pozicija sedenja, iako bi volan mogao biti nešto manjih dimenzija. Ako moramo tražiti mane, onda je to manjak prostora za noge suvozača, zbog atraktivno oblikovane instrument table." - izjavio je Petrović.

Testirali smo: Novi Ford Focus 1.6 TDCi Titanium

S obzirom na veliko međuosovinsko rastojanje, prostor za putnike na zadnjim sedištima je zadovoljavajući, čak i za duga putovanja. Prostor iznad zadnjih sedišta ima visinu od 930 milimetara, a sedalni deo je iznad podloge pozicioniran na 380 mm visine. Zahvaljujući odlično osmišljenom prostoru, osobe visine i preko 185 cm, na zadnjim sedištima neće imati kontakt sa krovom automobila. Važna karakteristika enterijera je i izbor kvalitetnih materijala, kao i odlična završna obrada, koja se bez problema može uporediti sa onom u modelima jedne klase iznad. Mlađim korisnicima, sigurno će se svideti mogućnost podešavanja atraktivnog noćnog osvetljenja u automobila, koje nudi i promenu boja.

Srpska disciplina - zapremina prtljažnika - objektivno nije najjača strana novog Focusa. Visoka ivica prtljažnika (710 mm), ne "muči" samo Focus, već i njegove konkurente (Megane 760 mm, Astra 735 mm, Golf 690 mm), ali sa 316 litara zapremine, prodavci Forda se ne mogu previše hvaliti. Olakšavajuća okolnost je i činjenica, da ako se odlučite da, umesto rezervnog točka imate set za punjenje, na raspolaganju će biti 363 litra. Na drugu stranu, ukoliko se kupac odluči za rezervni točak velikih dimenzija, na raspolaganju će imati manji prtljažnik zapreminski sličan onom u Fiesti. Širina prtljažnog prostora iznosi 1030 mm, visina 530 mm i dužina 800 mm.

Testirali smo: Novi Ford Focus 1.6 TDCi Titanium

Motor

U borbu za flotne kupce, kao i za veliki broj kupaca u Srbiji, Ford ulazi sa jeftinijim aluminijumskim dizel agregatom nove generacije 1,6 TDCi (tip DV6C). Novi turbodizel je dobio jednostavniju 8-ventilsku glavu motora i seriju konstrukcijskih promena. 1,6-litarski motor je zabeležio i međugeneracijsko poboljšanje parametara: 80 kW i 270 Nm. Svaki vozač će najpre osetiti dve važne promene. Petostepeni manuelni menjač je zamenjen šestostepenim, koji je danas standard kod savremenih turbodizela. Značajno je smanjena i potrošnja, sa prosečnih 4,5 l/100 km na 4,2 l/100 km.

Ali, ovo nije nerealna teorija. Praksa je potvrdila da je "fabrička potrošnja" itekako dostižna. U gradskim uslovima, novi Focus 1.6 TDCi je trošio oko 5,5 l/100 km, u čemu je puno pomogao "Start-Stop sistem", koji automatski gasi motor, prilikom zaustavljanja na semaforu. Potrošnja u otvorenom saobraćaju se kretala oko 4 l/100 km. Novi Focus smo vozili i na autoputu. Pri 130 km/h, potrošnja je iznosila 5,7 l/100 km, a obrtomer je pokazivao 2.400 o/min.

Testirali smo: Novi Ford Focus 1.6 TDCi Titanium

Za ispitivanje osobina motora, "iskoristili smo" višestrukog državnog reli šampiona, Vladana Petrovića. "Od motora koji razvija oko 115 konjskih snaga, ne možemo očekivati puno. Za one zahtevnije, mislim da je odličan izbor 2.0 TDCi, a oni najštedljiviji mogu izabrati još slabiji 1.6 TDCi motor od 70 kW. Ali, i pored toga što "na papiru" ne oduševljava, mali turbodizel nema problem sa fleksibilnošću. Focus opremljen ovim motorom, bez problema održava visoku brzinu na autoputu, ali i ubrzava na usponima. Focus 1.6 TDCi veoma vešto održava brzinu i preko 160 km/h na autoputu. Spremno reaguje na gas u svim područjima obrtaja i utisak je da automobil raspolaže većom snagom od 115 KS, koliko navodi fabrika. Menjač sa šest stepeni prenosa odlično se uklopio uz ovaj motor, i jako je prijatan za rukovanje, iako bi hodovi mogli biti i nešto kraći. Odlično raspoređeni prenosni odnosi omogućavaju vožnju bez previše rada na menjaču, a ukoliko želite žustriju vožnju, uvek ćete imati dovoljno snage, bez obzira na situaciju i konfiguraciju puta." - objašnjava Petrović.

Testirali smo: Novi Ford Focus 1.6 TDCi Titanium

Vozna dinamika

Pionir korišćenja nezavisne zadnje osovine u nižoj srednjoj klasi, i u svojoj najnovijoj generaciji nam pokazuje da automobil ove kategorije, može imati vrhunsku upavljivost, voznu dinamiku i sigurnost, a da u isto vreme putnicima obezbedi zavidnu dozu udobnosti. U novom Focusu će i putnici na zadnjim sedištima, biti oduševljeni zavidnim nivoom komfora. Iako su na test automobilu, bili pneumatici dimenzija 215/50 R17, automobil skoro neprimetno prelazi preko poprečnih neravnina, i odlično amortizuje udarne rupe, kojih na našim putevima ima "u izobilju".

Što se tiče vozačkih karakteristika, Vladan Petrović nam je bio najbolji sagovornik. "Kao što sam očekivao, automobil odlično reaguje na nagle promene smera, i bezpogovorno izvršava naredbe vozača. Novi Focus je još jedan dokaz, da Mikko Hirvonen i Jari-Matti Latvala (vozači Forda u Svetskom reli šampionatu), na pauzi između relija, ne sede skrštenih ruku, već vredno rade na usavršavanju serijskih modela. Novi Focus je odlično izbalansiran automobil. Upravljanje je precizno, ali servo pojačivač bi trebao biti nešto umereniji. Ono što posebno prija u vožnji, jeste činjenica da kod novog Focusa, skoro da ne postoji naginjanje karoserije, odnosno minimalno je izraženo. Jednostavno, novi Focus se u krivinama ponaša kao riba u vodi, a za to najviše možemo zahvaliti zadnjem Multilink nezavisnom oslanjanju točkova. Sve u svemu, novi Focus se u krivinama ponaša odlično i malo je automobila koji mu se mogu suprotstaviti na ovom polju. Vožnja u ovom automobilu je spretna i okretna u gradu, smirena i precizna na međugradskim putevima i komforna na autoputu."

Testirali smo: Novi Ford Focus 1.6 TDCi Titanium

Ford Focus 1.6 TDCi - specifikacija  
Tip motora: Turbodizel
Broj cilindara / ventila: 4 / 2
Zapremina motora (cm³): 1560
Maksimalna snaga (kW / o/min): 84 / 3600
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min): 270 (285) / 1750-2500
Performanse  
Maksimalna brzina (km/h): 193
Ubrzanje 0-100 km/h (s): 10,9
Potrošnja (prosečna): 4,2
Dimenzije  
Zapremina prtljažnika (L): 316 / 1062
Zapremina rezervoara (L): 53
Masa automobila / nosivost (kg): 1338 / 562
Dimenzije pneumatika: 215 / 50 R17
Dužina automobila (mm): 4358
Širina automobila (mm): 1823
Visina automobila (mm): 1484
Međuosovinsko rastojanje (mm): 2648
Cena testiranog modela (EUR): 21.350

 

U zvaničnom cenovniku Forda, objavljenog na www.ford.rs, možemo videti da cena testiranog primerka, Ford Focus 1.6 TDCi (115 KS) sa Titanium paketom opreme, iznosi 21.350 evra. Iako se cenom približio modelima srednje klase, treba istaći da je to iznos potpuno ekvivalentan atraktivno dizajniranom i dobro opremljenom automobilu, koji nudi odlične vozne osobine, relativno snažan motor i nisku potrošnju. Novi Ford Focus, opremljen benzinskim motorom 1.6 VCT (105 KS) i Ambiente paketom opreme, košta 15.300 evra.

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Generalni zastupnik Ford vozila: Grand Motors
Adresa: Milutina Milankovića br 21 Novi Beograd
Tel: +381 11 20 90 600
Fax: +381 11 20 90 615
Web: www.ford.rs

Goran Sarić - Automagazin portal

Test: Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition

Test: Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition

Tri godine nakon premijere aktuelne generacije modela Renault Laguna, došlo je vreme za blagi dizajnerski retuš i tehnička unapređenja. Ove godine, u naše Renault salone je stigla modernizovana Laguna, a na testu smo imali atraktivni model Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition, koji pleni svojim atraktivnim izgledom, ali i značajno smanjenom potrošnjom goriva, koja se na našem testu kretala oko 6,3 litra na 100 pređenih kilometara.

Testirali smo: Lexus CT 200h

Testirali smo: Lexus CT 200h

Hibridni pogon sigurnim koracima ulazi u premium nižu srednju klasu. Nije iznenađenje da je uloga pionira pripala marki Lexus, koja je za ovu namenu razvila potpuno novi model - Lexus CT 200h. Novi model dolazi u popularni segment uz potpuno drugačiji pristup od nemačke konkurencije: hibirdni pogon nije ključan marketinški element, već je JEDINA dostupna motorizacija u ovom atraktinom modelu...

Vozili smo: Volkswagen Passat 2.0 TDI (B7)

Vozili smo: Volkswagen Passat 2.0 TDI (B7)

Volkswagen se drži stare dobre istine, da sve što je dobro ne treba menjati. To se u slučaju novog Passata najviše odnosi na tehnička rešenja, dok je dizajn značajno unapređen. Novi Passat svako će prepoznati već izdaleka. Nova generacija modela Passat (B7) ima originalniji izraz od svog prethodnika i krasi ga snažniji imidž koncerna, koji je vidljiv na svakom detalju...

Vozili smo: Novi Toyota Yaris - Prvi utisci

Vozili smo: Novi Toyota Yaris - Prvi utisci

Na tržište Srbije stiga je treća generacija modela Toyota Yaris, koji će nastaviti sigurnim stopama uspešnog prethodnika. Prvi susret sa novim Yarisom smo imali na današnjom dinamičnom prezentaciji u Kovilovu, gde smo isprobali kako nova generacija ovog uspešnog modela funkcioniše u praksi. Prvi utisak je pozitivan. Automobil izgleda moderno, izolacija motora i kabine mnogo bolja, a vožnja je udobnija i komfornija nego u prethnodiku...

Testirali smo: Hyundai ix35 1,7 CRDi 2WD

Testirali smo: Hyundai ix35 1,7 CRDi 2WD

Novi gradski SUV Hyundai ix35 prevazišao je prodajna očekivanja južnokorejske kompanije. U poređenju sa prethodnikom (Tucson), novi model je mnogo bolji u svim oblastima, kako po naprednoj tehnici, mnoštvu ponuđenih verzija, tako i po dizajnu. Na višednevnom testu smo imali gradski crossover Hyundai ix35 1.7 CRDi 2WD, koji pleni svojim atraktivnim izgledom, naprednom tehnikom i niskom potrošnjom...

Testirali smo: Subaru Legacy 2.0 T-D

Testirali smo: Subaru Legacy 2.0 T-D

"Volim oštar zvuk motora Subaru, i ne mogu da zamislim dizel motor u njemu..." Ovakve izjave smo redovno nalazili na raznim forumima širom sveta. Ali, svet se menja. Isprobali smo Subaru model, kome turbodizel motor pod haubom možda i najviše priliči. Subaru Legacy, sa štedljivim turbodizelom, konačno konkurenciju gleda pravo u oči i sa posebnom dozom ponosa, jer ga pokreće prvi boxer turbodizel motor na svetu....

Testirali smo: Honda CR-V 2,0 i-VTEC

Testirali smo: Honda CR-V 2,0 i-VTEC

Ukoliko spadate u grupu ljubitelja savremenih kompaktnih SUV modela, ali ne želite da Vašeg ljubimca pokreće dizel motor, Honda je za Vas pripremila nedavno modernizovani model CR-V sa benzinskim 4-cilindarskim 2.0 i-VTEC motorom. Ali, odmah da razjasnimo: Honda nije napravila revoluciju u dizajnu...

Testirali smo: Novi Audi A6 3.0 TDI Multitronic

Testirali smo: Novi Audi A6 3.0 TDI Multitronic

Protiv štutgartske E klase i minhenske serije pet, Audi šalje novu, sedmu, generaciju modela A6. Posle višednevnog druženja sa novim predstavnikom više srednje klase, možemo zaključiti da novi A6 najvećim konkurentima parira bez kompleksa, i to u svim disciplinama. Novi Audi A6 je kraći i lakši od svog prethodnika, a za njim se osvrću i vlasnici za dve klase skupljih limuzina...

Test: Renault Fluence 1.5 dCi - Sedan već od 12.590 EUR!

Test: Renault Fluence 1.5 dCi - Sedan već od 12.590 EUR!

Zamislite sedan niže srednje klase sa četvoro vrata, sa elegenatnim dizajnom, prostranim enterijerom, velikim prtljažnikom i odličnim voznim osobinama, dostupnim po ceni već od 12.590 evra. Do prošle godine, to je bila samo "utopija", ali zahvaljujući Renaultu, to je realnost. Renault Megane sedan je dobio dostojnog naslednika. Njegovo ime je Fluence. Podsetimo se naših utisaka o ovom zanimljivom automobilu...

Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje