AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Dacia Duster 1.0 TCe 100 ECO-G (FOTO)

Testirali smo: Dacia Duster 1.0 TCe 100 ECO-G (FOTO)

Po kriterijumu cenovne politike, teško je pronaći konkurenciju automobilima marke Dacia. Model Duster nudi vrhunski odnos uloženo-dobijeno, a kada tome dodamo i mogućnost da ga možete kupiti sa fabričkom modifikacijom za plin (TNG), sve postaje puno zanimlljivije...

Testirali smo: Dacia Duster 1.0 TCe 100 ECO-G (FOTO)

Hibridi ne, kombinacija benzin-plin da!

 

Pogledajte fotogaleriju: Dacia Duster 1.0 TCe 100 ECO-G - test.


Na svom putu elektrifikacije, Dacia igra veoma zanimljivu igru. Dok su električni automobili još uvek nedostupni za prosečnog kupca ovih automobila u našoj zemlji, Dacia smanjuje emisije nudeći LPG verzije svojih automobila. Preskočila je, čini se veoma promišljeno, čak i hibridnu tehnologiju. Neke procene kažu, da automobili na gas imaju od 10 do 15 procenata manju emisiju CO2 od benzinskih ili dizelskih verzija. Da je ova igra uspešna, govori i činjenica, da Dacia spada među evropske brendove sa najnižom emisijom štetnih materija.

Testirali smo: Dacia Duster 1.0 TCe 100 ECO-G (FOTO)

Naravno, u tom cilju ključan element su motori male zapremine, kojima asistiraju veliki turbo punjači. Pokazali su se kao veoma pouzdani i štedljivi. Na testu smo imali upravo Duster opremljen takvim agregatom - 1.0 TCe, ali sa fabričkom modifikacijom za pogon na tečni naftni gas (TNG).

 

Pogledajte vest: Dacia Duster (2018) stigao u Srbiju - naši prvi utisci.


Benzinski agregat razvija maksimalnu snagu od 74 kW i maksimalni obrtni moment od 160 Nm. Za razliku od snažnije verzije ovog motora (85 kW), ovaj agregat nema sistem direktnog ubrizgavanja goriva u clindar. To je olakšalo ugradnju fabričkog plinskog sistema, kako sa stanovišta performansi, tako i sa stanovišta pouzdanosti sistema. Za razliku od motora sa direktnim ubrizgavanjem, sagorevanje plina u motoru sa indirektnim ubrizgavanjem goriva nema negativan uticaj na usisne ventile i ne stvara se ugljenik u sistemu recirkulacije izduvnih gasova.

Testirali smo: Dacia Duster 1.0 TCe 100 ECO-G (FOTO)

Motor

 

Motor 1.0 TCe na plin razvija čak i 10 Nm više od konvencionalnog motora, i to u nižem opsegu obrtaja, što olakšava njegovu vožnju u gradskim uslovima. Dok je kod klasičnog 1.0 TCe motora, maksimalni obrtni moment od 160 Nm dostupan u rasponu obrtaja od 2.750 do 4.000 o/min, plinska verzija razvija 170 Nm pri 2.000 o/min. Instalacija za TNG je uticala na povećanje mase automobila od 30 kilograma (na ukupnih 1.380 kilograma), a za TNG instalacije korišćene su visokokvalitetne komponente italijanske firme Landi Renzo. 

Testirali smo: Dacia Duster 1.0 TCe 100 ECO-G (FOTO)

Motor startuje uvek na benzin, ali se pogon, nakon nekoliko sekundi, automatski prebacuje na TNG, naravno ukoliko TNG rezervoar nije prazan. Vozač ne oseća u vožnji bilo kakve promene, jer je sistem vrhunski podešen. Samo LED diode pozicionirane levo od volana informišu vas o preostalom gasu.  Trocilindarski motor je dobro izolovan, a njegova tri cilindra čuju se nešto izraženije samo prvi višim obrtajima. Menjač je manuelni sa pet stepeni prenosa. Možda bi automatizovani menjač sa dvostrukim kvačilom bilo bolje rešenje, ali bi i cena bila znatno viša. Zašto bi bio bolji? Pre svega zbog nešto nedoslednije reakcije motora na papučicu gasa u nižim stepenima prenosa, ali u višim brzinama se to i ne oseća. Pet stepeni prenosa je sasvim dovoljno za Dustera. Pri 130 km/h na autoputu, broj obrtaja iznosi 3.550 o/min, što je odličan rezultat. U vožnji na plin do "stotke" mu je potrebno 13,8 sekundi, dok na benzin istu disciplinu postiže za šest desetinski duže vreme. Maksimalna brzina iznosi 168 km/h na plin, dok je u benzinskom režimu za 4 km/h viša. 

Testirali smo: Dacia Duster 1.0 TCe 100 ECO-G (FOTO)

S obzirom da automobil može da se kreće i na plin, potrošnja je nešto što vas verovatno interesuje. Sa rezervoarom za plin zapremine 34 litra, Dacia Duster može da pređe 390 kilometara, što odgovara potrošnji od oko 8,7 litara na 100 pređenih kilometara. U benzinskom režimu, Duster beleži potrošnju od 6 do 8 litara, u zavisnosti od toga da li smo se kretali u gradu ili lokalnim magistralnim putevima. Brojke smo "zaokružili", jer iz nekog razloga, putni kompjuter ne pokazuje prosečnu potrošnju.


U vožnji


Što se tiče voznih osobina, tu nema iznenađenja. Ako ste vozili drugu generaciju Dustera, njegova TNG verzija vas neće iznenaditi. Automobil ima optimalno podešeno oslanjanje, nežno prelazi preko neravnina, a samo prilikom prelaska preko većih neravnina čuju se tupi udarci u kabini. Automobil stoji na pneumaticima dimenzija 215/60 R17. Kroz krivine je precizan, posebno u opsegu potencijala malog 1.0-litarskog motora ćete teško dostići njegove limite.

Testirali smo: Dacia Duster 1.0 TCe 100 ECO-G (FOTO)

Dizajn i enterijer


Dizajnu nećemo posvećivati puno pažnje, jer se TNG verzija vizuelno ne razlikuje od dobro poznate druge generacije, koju smo već navikli da često viđamo na srpskim putevima. Isto se odnosi i na enterijer. Automobil se lepo vozi, automobil je visok i ima klirens od 210 milimetara, isto kao standardna benzinska verzija. Ako nešto moramo zameriti, onda su to nešto jeftiniji materijali u enterijeru. Međutim, ako ih posmatramo u kontekstu cene, onda to ne može biti mana. Ergoonomija je vrhunska, položaj volan-menjač-sedište je optimalno podešeno za vozače i putnike različitih gabarita. Multimedijalni sistem je intuitivan, a može čak i preslikavati aplikacije sa pametnog telefona.


Prtljažnik je zapremine 455 litara, što je apsolutno dovoljno za potrebe porodice. Ima pravilan oblik, lak pristup i dodatni prostor ispod poda, koji nije uračunat u gore pomenutu zapreminu. Preklapanjem zadnjih sedišta, zapremina raste na respektabilnih 1.478 litara. Ugradnja TNG instalacije nije imala apsolutno nikakav uticaj na praktičnost automobila. Još jedna prednost u odnosu na hibride, zar ne?

Testirali smo: Dacia Duster 1.0 TCe 100 ECO-G (FOTO)

Dacia Duster je jeftin, lep i štedljiv automobil. Cena automobila verovatno nema konkurenciju na našem tržištu. To se odnosi i na baznu verziju, ali i na vrhunski opremljen automobi. Za bazni Duster na plin, koji nosi oznaku Duster 1.0 TCe 100 Eco-G (Essential) treba izdvojiti 13.490 evra, dok za isto motorizovanu verziju ali sa Prestige paketom opreme, treba računati na viši cenu - 15.490 evra. Vredi uloženog!

Testirali smo: Dacia Duster 1.0 TCe 100 ECO-G (FOTO)

 

Dacia Duster 1.0 TCe 100 ECO-G  
 Tip motora:  Benzinski turbo
 Broj cilindara / ventila:  3 / 4
 Zapremina motora (cm³):  999
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  74 / 5.000
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  170 / 2.000
Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  172
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  13,8
 Potrošnja L/100 km (otvoreno - grad):  6 - 8
Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  445  / 1.478
 Zapremina rezervoara (L):  50
 Masa automobila (kg):  1380 / 375
 Dimenzije pneumatika:  215/60 R17
 Dužina automobila (mm):  4.341
 Širina automobila (mm):  1.804
 Visina automobila (mm):  1.693
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.674
 Cena vozila sa osnovnom opremom (€):  13.940

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Web: www.dacia.rs

 

Foto: Milomir Bošković

Automagazin.rs

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Navikli smo da oznaku PRO u nazivu proizvoda vidimo u industriji mobilnih telefona. Od nedavno, ova oznaka svoje mesto pronašla je i u automobilskoj industriji. Posle višednevnog testa novog SUV modela na srpskom tržištu, možemo reći da je oznaka PRO u potpunosti opravdana. U ovom slučaju, PRO znači "napredan"...

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Mazda nam još jednom pokazuje da ne želi da prati trendove drugih automobilskih kompanija. U vreme kada veća zapremina motora, veći broj cilindara ili ne daj Bože dizel, već prokleti pojmovi, ova japanska kompanija nam šalje moderan dizel motor i to sa šest cilindara!

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Kuda ide BMW? Model koji nam najbolje pokazuje u kojem smeru će minhenski proizvođač u budućnosti ići, jeste upravo SUV iX. On je raskošan, futuristički, provokativan, megalomanski i ispunjen najnovijim tehnologijama. Ništa drugo nismo ni očekivali...

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Protekle sedmice imali smo priliku da na srpskim putevima isprobamo Mazdu CX-60, prvi model ovog japanskog proizvođača, koji otvoreno grabi u premium segment. I još po nečemu je prvi -  radi se o prvom automobilu Mazde, koji na naše tržište dolazi u plug-in hibridnoj verziji...

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Popularni korejski crossover na tržištu se nalazi od 2019. godine. Posle tri godine egzistencije na tržištu, u julu prošle godine nam je stigla njegova unapređena verzija, koju smo isprobali na srpskim putevima...

123456. . .36
Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje