Dacia Duster (2018) stigao u Srbiju - naši prvi utisci
Druga generacija modela Dacia Duster sigurno je jedan od najočekivanijih noviteta na srpskom tržištu. Novi Duster stigao je u Srbiju, a ovo su naši prvi utisci...
Na Staroj planini nas je sačekao sveg, što je obradovalo većinu kolega. Duster je opremljen Nissanovim sistemom pogona na sve točkove, koji se odlično pokazao na snegom prekrivenoj podlozi.
Pogledajte fotogaleriju: Novi Dacia Duster (2018) stigao u Srbiju.
Dacia Duster prethodne generacija bila je toliko uspešna, da sa gledišta prodajnih rezultata nova generacija i nije bila potrebna. U mnogim zemljama upravo je Duster bio najprodavaniji SUV model. Naravno, proces "moralnog zastarevanja proizvoda" je učinio svoje, i zato je pred nama nova generacija ovog automobila. Iz Dacije (pardon, Renaulta) morali su da urade mnogo toga da povećaju proizvodne kapacitete za model Duster, jer je potražnja za ovim modelom zaista ogromna. Pod markama Renault i Dacia, u svetu je prodato više od 2 miliona primeraka modela Duster. Druga generacija se koncepcijski nastavlja na prethodnika.
Novi Duster izgleda robusno i moderno iz svih uglova. Najveću sličnost sa prethodnikom otkriva nam bočni deo automobila.
Ista je platforma, ali su sve komponente karoserije i njena konstrukcija novi. Pred nama je nova generacija modela Dacia Duster, čiji dizajn je moderniji, aerodinamika je značajno bolja, a spoljašnje dimenzije su ostale iste.
Dizajn
Hauba je postavljena na višu poziciju, a vetrobransko staklo je pomereneno za 100 milimetara napred, što je obezbedilo bolju aerodinamiku. Bolje opremljene verzije opremljene su LED dnevnim svetlima, kako prednjim, tako i zadnjim, aluminijumskim krovnim nosačima, felnama prečnika 17 inča. Iako možda iz nekih uglova novi Duster podseća na prethodnika, u Daciji tvrde, da je 100 % panela karoserije potpuno novo. Dizajneri su se potrudili, da novi Duster optički prošire, u čemu su uspeli, jer uživo automobil izgleda dinamično. Najveću sličnost sa prethodnikom otkriva pogled sa boka.
U enterijeru nije ostao kamen na kamenu. Materijali su značajno kvalitetniji a dizajn je moderniji.
Dimenzije su praktično ostale iste, iako su novi branici uticali da dužina bude za 26 mm veća (4.341 mm). Sa širinom od 1.804 mm, novi Duster je neznatno, za 17 mm, kraći od prethodnika, a sa visinom od 1.693 mm je za samo 2 mm viži. Međuosovinsko rastojanje od 2.674 mm ostalo je isto, dok se samo kod 4x4 verzije simbolično razlikuje za 2 mm.
Displej infotaiment sistema dobio je nešto višu poziciju i orjentisan je ka vozaču.
Enterijer
Enterijer je i u dizajnerskom smislu potpuno nov. Displej multimedijalnog sistema postavljen je na višu poziciju u odnosu na onaj kod prethodnika. Luksuzniji utisak ostavlja i donji deo centralne konzole, sa kružnim komandama klimatizacije (kod Dacije prvi put automatske!), kojih se ne bi postideli ni skuplji automobili. Ovi detalji zaista izgledaju luksuzno, kako optički, tako i na dodir. Recimo i to, da kompletna kabina ima mekšu plastiku i odaje luksuzniji utisak. Multimedijalni sistem je logično organizovan i potrebno vreme navikavanja je minimalno. Moderniji je infotaiment sistem i mogućnost konekcije preko Apple Carplay i AndroidAuto. Displej je orjentisan blago ka vozaču.
U Dusteru ima dovoljno mesta za udobno putovanje.
Sedišta su značajno bolje dizajnirana, pružaju bolji oslonac za telo, a sedalni deo je mekši i ono što je još važnije za duža putovanja - za 20 milimetara je duži nego kod prethodnika. To znači da butni deo nogu imaju bolji oslonac, što se posebno oseća na dužim putovanjima. Zadnja sedišta su takođe bolje profilisana obezbeđuju sasvim dovoljno prostora u svim smerovima.
Prtljažnik meri zapreminu 445 litara, odnosno 411 litara koliko ima verzija opremljena sistemom pogona na sve točkove. Recimo i to, da u enterijeru ima dodatnih 27,2 litra prostora za odlaganje sitnica. Vrata prtljažnika se otvaraju visoko, a podloga prtljažnika je u visini utovarne ivice, što olakšava smeštaj robe.
Prednja sedišta imaju izraženiju bočnu podršku tela, što povećava dinamičan osećaj u vožnji.
Motori
Pod haubom se krije proverena tehnika. Svi motori imaju 4 cilindra. Ponuda benzinskih motora počinje sa atmosferskim 1.6 SCe (84 kW), uparenim sa petostepenim manuelnim menjačem i pogonom na prednje točkove. Naravno, tu je i 1.6 SCe uparen sa pogonom na sve točkove i manuelnim šestostepenim menjačem. Za ljubitelje malih turbo benzinskih motora, tu je 1.2 TCe (92 kW) uparen sa šestostepenim menualenim menajačem, koji je takođe dostupan u verziji sa prednjim ili 4x4 pogonom.
Čast dizela brani provereni 1.5 dCi agregat dostupan u nivoima snage od 66 i 80 kilowata. U snažnijoj verziji od 80 kW, ali kombinovan sa pogonom na prednje točkove, u ponudi je i verzija sa šestostepenim EDC menjačem, dok su njegove 4x4 verzije uparene sa šestostepenim manuelnim menjačem.
Cena
S obzirom da je prva generacija Dustera na tržište stigla u vreme ekonomske krize, i da je kupce osvajala pre svega robusnim dizajnom, odličnim pogonom ali i niskom cenom, novi Duster je zadržao osnovne karakteristike prethodnika, ali nudi i nešto novo. Dacia Duster je modernizovana i na polju opreme. Nove klijente sigurno će privući automatska klimatizacija, sistem monitoringa mrtvog ugla i sistem kamera koji obezbeđuje odličan pogled prilikom parkiranja. Sistem pristupa automobilu bez ključa preuzet je od Renaulta.
Dacia Duster 2018 - Cenovnik u Srbiji:
Foto: Milomir Bošković
Tekst: Automagazin.rs