AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid e-CVT AWD (FOTO)

Testirali smo: Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid e-CVT AWD (FOTO)

U svom imenu ima naziv Corolla, sposobnosti i oblici podsećaju na veći RAV4, a veličina je optimalna za sve potrebe...

Pogledajte fotogaleriju: Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid AWD.

 

Kompaktni terenci i crossoveri su već neko vreme najprodavaniji modeli u svim automobilskim kompanijama. Proizvođači automobila su shvatili da klasični terenci ne mogu da rastu u beskonačnost, jer sa svakom generacijom dodaju po koji centimetar u dužinu, širinu i ponekad stvari postaju nepotrebno velike. 

Testirali smo: Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid e-CVT AWD (FOTO)

Toyota Corolla Cross stoji na platformi Corolle (TNGA-C), ali se može pohvaliti potpuno autonomnim dizajnom.

 

Pogledajte test: Toyota Highlander 2.5 Hybrid i-AWD (FOTO).

 

Toyota Corolla Cross je upravo ono što svojim imenom najavljuje - nešto je kraća od Corolla Touring Sports, ali unutrašnji volumen nadoknađuje nešto višom karoserijom. Čini se da je Toyota pogodila pravo u centar. Automobil je u smislu veličine pozicioniran negde između modela C-HR i RAV4, koji je uvek bio automobil razumne veličine. U poređenju sa modelom Corolla, Cross dodaje pogon na sva četiri točka, što doprinosi boljoj upotrebljivosti automobila, posebno u zimskim uslovima, kada želite posetiti neki od ski-centara, što zahteva više kretanja po planinama i klizavom kolovozu. U ponudi je i verzija sa pogonom na prednje točkove, koja kombinuje motor 1.8 ili 2.0 litra zapremine sa jednim elektromotorom, dok verzija AWD-i ima i drugi elektromotor na zadnjoj osovini.

Testirali smo: Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid e-CVT AWD (FOTO)

Robusnost ističe, ne samo prednja maska, već i plastične obloge na blatobranima. 

 

Pogledajte test: Toyota Hilux 2.8 D-4D (FOTO).

 

Toyota Corolla Cross meri dužinu od 4.460 mm, širinu od 1.825 mm, visinu od 1.620 mm, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2.640 mm. Dizajnerski, Corolla Cross je na ulici prepoznatljiva i ne možete je pomešati sa nekim drugim automobilom iz game ovog japanskog proizvođa, što je primetio i naš test vozač Vladan Petrović: "Toyota Corolla Cross nije umanjeni RAV4, već ima sopstveni dizajnerski stil. Ima zaobljenu "haubu" napred i "plastificirane" blatobrane. Plastiku pronalazio u donjem delu automobila. Utisak robusnosti stvaraju i velika prednja svetla kao i oblici blatobrana, koji su blago izvučeni. Automobil izgleda moderno i robusno."

Testirali smo: Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid e-CVT AWD (FOTO)

Oslanjanje automobila takođe je povišeno.

 

Pogledajte test: Toyota Yaris 1.0 VVT-i (FOTO).

 

Jednostavna konstrukcija karoserije obezbeđuje puno unutrašnjeg prostora. Sa visinom od 182 centimetra, Vladan Petrović je brzo pronašao optimalnu poziciju za volanom. Ispred kolena i iznad glave ima puno prostora, a sedalni deo sedišta je dovoljne dužine i obezbeđuje podršku za butni deo nogu. Kada otvorimo zadnja vrata, primećujemo veliki ugao otvaranja, što olakšava ulazak na zadnja sedišta, kao manipulaciju sa sedištima za decu. Nasloni zadnjih sedišta nude dve opcije nagiba, a ispod klupe su smeštene litijum-jonske baterije, koje ni na koji način ne utiču na zapreminu prtljažnika.

Testirali smo: Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid e-CVT AWD (FOTO)

U enterijeru se oseća DNK Corolle.

 

Prtljažnik nudi zapreminu od 436 litara i jednostavnog je oblika, što olakšava njegovu upotrebu. Kada spustimo naslone zadnjih sedišta (deljivi u razmeri 60:40), ne dobija se ravna površina, ali to je kompenzovano praktičnim tepihom. Ispod poda prtljažnika nalazi se prostor za rezervni točak, ali kod verzija sa (AWD-i) pogonom moguće je dobiti samo komplet za popravku.


Vladan Petrović je enterijer automobila ocenio najvišom ocenom. "Toyota je pokazala napredak u oblasti modernih tehnologija. Multimedijalni sistem je potpuno nov i ima znatno bolju grafiku. To je ono što smo na Toyota automobilima najviše kritikovali. Veoma je dobro osmišljena i instrument tabla, koja je potpuno digitalizovana (standardna oprema) i koju možemo prilagoditi sopstvenim idejama. Bežično povezivanje sa pametnim telefonom se podrazumeva, a tu je i mogućnost bežičnog punjenja telefona. Moram da pohvalim i 3D kamere sa Zoom funkcijom, koje funkcionišu odlično."

Testirali smo: Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid e-CVT AWD (FOTO)

Vladan Petrović istakao je, da je Corolla Cross udoban i komforan automobil

 

Corolla Cross je prvi globalni model Toyote sa novim hibridnim sistemom pete generacije sa autonomnim punjenjem. Kao što je očekivano, baterija je u poređenju sa Plug-in hibridom prilično mala i pokreće elektromotore koji podržavaju benzinski agregat. I menjač je redizajniran kao i sistem za podmazivanje i distribuciju ulja niskog viskoziteta. Novi baterijski modul koristi najnovije rezultate razvoja litijum-jonskih baterija, koje su snažnije i 40 procenata lakše nego do sada. Povećanjem snage elektromotora i benzinskog motora, snaga je povećana za 8 procenata.


Hibridni pogon u kombinaciji sa prednjim pogonom i benzinskim 2.0-litarskim motorom, razvija maksimalnih 146 kW (197 KS) i obezbeđuje ubrzanje iz mesta do 100 km/h za samo 8,1 sekundu. Testirani primerak pokretao je 4-cilindarski benzinski motor maksimalne snage 112 kW pri 6.000 o/min u maksimalnog obrtnog momenta 190 Nm. "Pomaže" mu prednji elektromotor snage 83 kW i 206 Nm. Zadnji elektromotor razvija maksimalnu snagu od 30 kW i 84 Nm. Rezultat je kombinovana snaga od 146 kW, iz mesta do "stotke" potrebno mu je samo 8,1 sekunda. Maksimalna brzina ograničena je na 180 km/h.

Testirali smo: Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid e-CVT AWD (FOTO)

Prostora na zadnjoj klipi ima u svim smerovima. 

 

"Automobil baš dobro ubrzava i to je za mene najprijatnije iznenađenje. To nisam očekivao, jer sam navikao da su "hibridi" malo sporiji. Elektromotori se brinu za pokretanje u većini situacija. Kada je potrebno snažnije ubrzanje, konvencionalni motor je povezan preko planetarnog prenosnog menjača. Ceo proces je neprimetan, sve ide glatko i udobno. Za hibridni pogon japanskim inženjerima dajem palac nagore. To smo od Toyote i očekivali, zar ne."

Testirali smo: Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid e-CVT AWD (FOTO)

Stabilnosti u krivinama doprinose pneumatici dimenzija 225/50 R18 i odlično podešeno oslanjanje.

 

Potrošnja goriva na našem testu iznosila je oko 6.0 litara na 100 pređenih kilometara. "Ovoga puta, nismo ga štedeli u gradskoj vožnji i board kumpjuter je pokazao 6,4 l/100 km. Sa lakšom nogom na gasu, potrošnja u gradskim uslovima može biti oko 5,0 l/100 km. U otovorenom saobraćaju, ona je iznosila oko 5,7 l/100 km. Najveću potrošnju zabeležili smo na autoputu, gde je displej pokazivao potrošnju od oko 7,0 l/ 100 km.


Toyota Corolla Cross dolazi na novoj platformi TNGA-C sa standardnim adaptivnim tempomatom. U kombinaciji sa felnama prečnika 18 inča, dobijamo lep miks u rukama, koji radi savrešno. Automobil se verno drži zadate putanje kretanja i u krivinama se ne naginje previše. Upravljanje je precizno, a nešto izrženije podupravljanje primećujemo samo tokom iznenadnog manevrisanja i izbegavanja prepreka.


"Da li je Corolla Cross terenski automobil? Može da se nosi sa lakim terenom. Zahvaljujući pristojnom klirensu, ne treba da brinete da li ćete se zaglaviti, a šasija se oglašava samo na velikim rupama.  U off-road terenu sigurno vas neće ostavviti na cedolilu. Jasno je, da na teški teren možemo zaboraviti, ali istih se neće stideti." - zaključuje Petrović.


Cena standardne Toyota Corolla Cross počinje od 35.990 evra.

Testirali smo: Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid e-CVT AWD (FOTO)

 

Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid AWD   
 Tip motora:  Benzin - Hybrid
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1.987
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  146 / -
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  206 / -
Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  180
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  8,1
 Potrošnja L/100 km (test prosek):   6,0
Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  436 / 1.359
 Zapremina rezervoara (L):  43
 Masa automobila (kg):  1.500
 Dimenzije pneumatika:  225/50 R18
 Dužina automobila (mm):  4.460
 Širina automobila (mm):  1.825
 Visina automobila (mm):  1.620
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.640
 Cena vozila sa osnovnom opremom i baznom tehnikom (€):  35.990

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Web: www.toyota.rs

 

Foto: Milomir Bošković

Automagazin.rs

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Navikli smo da oznaku PRO u nazivu proizvoda vidimo u industriji mobilnih telefona. Od nedavno, ova oznaka svoje mesto pronašla je i u automobilskoj industriji. Posle višednevnog testa novog SUV modela na srpskom tržištu, možemo reći da je oznaka PRO u potpunosti opravdana. U ovom slučaju, PRO znači "napredan"...

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Mazda nam još jednom pokazuje da ne želi da prati trendove drugih automobilskih kompanija. U vreme kada veća zapremina motora, veći broj cilindara ili ne daj Bože dizel, već prokleti pojmovi, ova japanska kompanija nam šalje moderan dizel motor i to sa šest cilindara!

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Kuda ide BMW? Model koji nam najbolje pokazuje u kojem smeru će minhenski proizvođač u budućnosti ići, jeste upravo SUV iX. On je raskošan, futuristički, provokativan, megalomanski i ispunjen najnovijim tehnologijama. Ništa drugo nismo ni očekivali...

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Protekle sedmice imali smo priliku da na srpskim putevima isprobamo Mazdu CX-60, prvi model ovog japanskog proizvođača, koji otvoreno grabi u premium segment. I još po nečemu je prvi -  radi se o prvom automobilu Mazde, koji na naše tržište dolazi u plug-in hibridnoj verziji...

1234567. . .37
BMW M5
Slika nedelje