Vozili smo: Citroën C3 1.4 HDi
U segmentu gradskih mališana nikada nije bila veća "gužva". To u Citroënu vrlo dobro znaju, pa su preduzeli sve, da se njihov predstavnik i posle 5 godina "života" istakne u masi. Unapređeni Citroën C3 može se pohvaliti ne samo modernizovanim izgledom, već i novim tehničkim rešenjima i modernim motorima koji su debitovali u "bratskom" modelu Peugeot 208. Krenimo redom...
Bočni profil u obliku jajeta i velika staklene staklene površine kabini daju osećaj veće prostranosti.
Pogledajte fotografije: Citroën C3 1.4 HDi - Test.
Novi Citroën C3 okarakterisan je svim onim vrednostima koje su od predstavljanja, 2002. godine, privukle oko 3 miliona kupaca širom sveta. Druga generacija stigla je 2009. godine, a prošle godine u Ženevi je svetskoj javnosti predstavljen facelift. S obzirom da je proces "moralnog zastarevanja" automobila sve kraći, mogli smo očekivati reakciju Francuza. Na srpsko tržište, modernizovani C3 stiže sa novim dizajnerskim rešenjima i širokom paletom motora. Za vas smo isprobali Citroën C3 sa štedljivim turbodizel motorom 1.4 HDi.
Pogledajte vest: Citroen se sa osmehom vraća u Srbiju.
Dizajn
Vizuelne promene su očekivane. Evropski Citroën C3 za 2014. godinu dobio je novi prednji deo sa modifikovanim logotipom na maski hladnjaka, koji je integrisan u hromiranu celinu, koja se proteže između svetlosnih grupa. U gornjem delu branika, ispod glavnih svetala, integrisana su LED dnevna svetla. Zahvaljujući promenama u dizajnu maske i branika, koeficijent aerodinamičkog otpora je smanjen na 0,30. Takođe, primećujemo da je deo branika na kojem stoji registarska tablika u boji vozila, za razliku od prethodnika. Iako o ukusima ne treba raspravljati, teško da se novi lepotan iz Francuske nekom neće dopasti.
Na zadnjem delu automobila su svetla sa zatamnjenom grafikom, između kojih se na vratima prtljažnika proteže hromirana lajsna.
Enterijer
Osveženi C3 je unapređen i u enterijeru. Bočni profil u obliku jajeta i velika staklene staklene površine kabini daju osećaj veće prostranosti, koji pojačava inteligentno osmišljena instrument tabla, ali i niže postavljena prednja sedišta. Putnici u prednjem delu već tradicionalno uživaju u solidnom prostoru, a posebno je zanimljivo rešen prostor za noge ispred suvozača, sa pretincem pomerenim ka napred, tako da čak ni nešto viši saputnici neće imati problema sa drljanjem kolena o plastiku "kokpita". Kada smo već kod plastike, recimo i to da visoke ocene C3 dobija i za kvalitet ugrađenih materijala i visok stepen završne obrade. Prosto je nemoguće pronaći spoj koji nije urađen filigranskom preciznošću, a materijali su izrazito mekani na dodir, što nije slučaj sa velikim brojam konkurenata. Ono što nam se nije svidelo, jeste osvetljenje automobila, sa samo jednom krovnom sijalicom i nisko pozicionirana ručica menjača.
Preglednost instrumenata je odlična, komande su logično raspoređene.
Pogledajte vest: Pripremite vaš Citroën za hladne dane.
Zadnja sedišta su udobna, imaju dugačak sedalni deo sa odličnim osloncem za butni deo nogu i leđnim delom prijatnog dizajna. Što se tiče prtljažnika, njegova osnovna zapremina iznosi 300 litara, a kada se obore nasloni zadnjih sedišta, zapremina raste na velikih 1.121 litara. Pristup prtljažniku možemo oceniti prosečnom ocenom, jer je ivica prtljažnika visoka, pa je prtljag potrebno najpre podignuti visoko, a zatim spustiti u prtljažni prostor.
Prostora na zadnjim sedištima ima dovoljno u svim smerovima, a zanimljivo je da, iako automobil ima "jajast" spoljašnji dizajn sa linijom krova koja se spušta prema zadnjem stubu, i prostor u predelu glave je zadovoljavajući.
Motor
Stari 4-cilindarski motori su zamenjeni novim atmosferskim i turbo motorima sa tri cilindra iz serije PureTech VTi, zapremine 1.0 i 1.2 litra, koji razvijaju maksimalnu snagu od 50, 60 i 88 kW, a koji su debitovali u Peugeotu 208. Ko ni u B segmentu ne može bez nafte, može izabrati agregate iz bogate dizelske palete: HDi 70, e-HDi 70, HDi 90 i e-HDi 115.
Na testu smo imali C3 opremljen 4-cilindarskim turbodizel motorom zapremine 1.4 litra, koji razvija maksimalnu snagu od 50 kW pri 4.000 o/min. Ono što je važnije, jeste maksimalni obrtni moment, koji iznosi 160 Nm pri 2.000 o/min. Zahvaljujući relativno maloj težini od 1.145 kg i kraćim prenosnim odnosima u menualnom menjaču, možemo slobordno reći da je C3 veoma žustar automobil. Motor je iz serije DV4, i ima jednostavnu konstrukciju sa dva ventila po cilindru.
Kod podešavanja oslanjanja, udobnost je bila na prvom mestu.
Fabrika deklariše kombinovanu potrošnju od samo 3,8 l/100 km. Na našem testu se prosečna potrošnja kretalana nivou od 4,5 do 4,9 l/100 km, ali treba istaći da smo najveći broj kilometara prešli na ulicama glavnog grada. Primetili smo da konzumaciju goriva mogu povećati samo dva uslova: dugo stajanje u kolonama (1.4 HDi nema start-stop sistem) ili vožnja na autoputu. Zbog relativno male snage i menjaču sa pet stepeni prenosa, pri 130 km/h, "radilica" u motoru se "vrti" 3.000 o/min, pri čemu potrošnja iznosi 6,3 l/100 km.
Oslanjanje
Posebnu pohvalu novi Citroën C3 zaslužuje za oslanjanje. Možemo slobodno reći, da je ovo jedan od najudobnijih automobila u segmentu, što smo mogli i očekivati od ovog francuskog proizvođača. Iako je pozadi torziona osovina, automobil odlično "filtrira" rupe i poprečne neravnine na putu, a do putnika stiže samo vešto prigušena buka zadnjeg oslanjanja. Boljoj udonosti sigurno doprinose i pneumatici dimenzija 185 / 65 R15, koji dolaze u paketu opreme Attraction. Nismo isprobali C3 sa točkovima prečnika 16 inča, ali sigurni smo da je za naše puteve bolji izbor felni prečnika 15 inča, koji su na testiranom automobilu opremljeni ukrasnim poklopcima (ratkapnama) koji izgledaju kao aluminijumske felne.
Zaključak
Posle višednevne vožnje, možemo zaključiti da je C3 položio ispit gradske svakodnevnice. On je jednostavan automobil privlačnog dizajna, kojeg krasi odlična prostranost, visok kvalitet izrade i štedljivi motori. Nema značajnih nedostataka, ali se od konkurencije razlikuje po udobnom oslanjanju.
I na kraju, ono što vas verovatno najviše zanima - cena. Za testirani Citroën C3 1.4 HDi70 Confort navedena je redovna cena od 13.990 evra. Ali, treba istaći da kompanija AVTONOVA KAB, novi generalni zastupnika automobila ove marke, daje akcijski popust od 1.000 evra, tako da za ovaj srednje opremljen dizelski mališan treba izdvojiti 12.990 evropskih novčanica. Za one koji se zadovoljavaju samo osnovnom opremom i baznim benzinskim motorom, tu je Citroën C3 1.0 VTi68 Attraction, koji košta 10.990 evra.
Kompletan cenovnik i nivoe opreme pogledajte na sajtu: www.citroen.rs.
Aktuelizovano:
Uvoznik, kompanija Avtonova Kab najavljuje veliko iznenađenje već krajem oktobra za najbrže kupce. Više informacija očekujemo uskoro.
Citroën C3 1.4 HDi70 - Specifikacija | |
Tip motora: | Common-rail turbodizel |
Broj cilindara / ventila: | 4 / 2 |
Zapremina motora (cm³): | 1.398 |
Maksimalna snaga (kW / o/min): | 50 / 4.000 |
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min): | 160 / 2.000 |
Performanse | |
Maksimalna brzina (km/h): | 163 |
Ubrzanje 0-100 km/h (s): | 13,5 |
Potrošnja (prosečna na testu): | 4,7 |
Dimenzije | |
Zapremina prtljažnika (L): | 300 / 1.121 |
Zapremina rezervoara (L): | 46 |
Masa automobila / nosivost (kg): | 1.155 / 426 |
Dimenzije pneumatika: | 185/65 R15 |
Dužina automobila (mm): | 3.941 |
Širina automobila (mm): | 1.728 |
Visina automobila (mm): | 1.524 |
Međuosovinsko rastojanje (mm): | 2.466 |
Cena modela Citroën C3 1.4 HDi70 Confort (€): | 12.990 |
Fotografije možete pogledati klikom na LINK.
Uvoznik: Avtonova KAB
Adresa: Radnička 22, Ada
Tel.: 011 / 35 38 555
Fax: 011 / 35 38 588
Web: www.citroen.rs