AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Vozili smo: Citroën C3 1.4 HDi

Vozili smo: Citroën C3 1.4 HDi

U segmentu gradskih mališana nikada nije bila veća "gužva". To u Citroënu vrlo dobro znaju, pa su preduzeli sve, da se njihov predstavnik i posle 5 godina "života" istakne u masi. Unapređeni Citroën C3 može se pohvaliti ne samo modernizovanim izgledom, već i novim tehničkim rešenjima i modernim motorima koji su debitovali u "bratskom" modelu Peugeot 208. Krenimo redom...

Vozili smo: Citroën C3 1.4 HDi

Bočni profil u obliku jajeta i velika staklene staklene površine kabini daju osećaj veće prostranosti.

 

Pogledajte fotografije: Citroën C3 1.4 HDi - Test.

 

Novi Citroën C3 okarakterisan je svim onim vrednostima koje su od predstavljanja, 2002. godine, privukle oko 3 miliona kupaca širom sveta. Druga generacija stigla je 2009. godine, a prošle godine u Ženevi je svetskoj javnosti predstavljen facelift. S obzirom da je proces "moralnog zastarevanja" automobila sve kraći, mogli smo očekivati reakciju Francuza. Na srpsko tržište, modernizovani C3 stiže sa novim dizajnerskim rešenjima i širokom paletom motora. Za vas smo isprobali Citroën C3 sa štedljivim turbodizel motorom 1.4 HDi.

Pogledajte vest: Citroen se sa osmehom vraća u Srbiju.


Dizajn

Vizuelne promene su očekivane. Evropski Citroën C3 za 2014. godinu dobio je novi prednji deo sa modifikovanim logotipom na maski hladnjaka, koji je integrisan u hromiranu celinu, koja se proteže između svetlosnih grupa. U gornjem delu branika, ispod glavnih svetala, integrisana su LED dnevna svetla. Zahvaljujući promenama u dizajnu maske i branika, koeficijent aerodinamičkog otpora je smanjen na 0,30. Takođe, primećujemo da je deo branika na kojem stoji registarska tablika u boji vozila, za razliku od prethodnika. Iako o ukusima ne treba raspravljati, teško da se novi lepotan iz Francuske nekom neće dopasti.

Vozili smo: Citroën C3 1.4 HDi

Na zadnjem delu automobila su svetla sa zatamnjenom grafikom, između kojih se na vratima prtljažnika proteže hromirana lajsna.


Enterijer

Osveženi C3 je unapređen i u enterijeru. Bočni profil u obliku jajeta i velika staklene staklene površine kabini daju osećaj veće prostranosti, koji pojačava inteligentno osmišljena instrument tabla, ali i niže postavljena prednja sedišta. Putnici u prednjem delu već tradicionalno uživaju u solidnom prostoru, a posebno je zanimljivo rešen prostor za noge ispred suvozača, sa pretincem pomerenim ka napred, tako da čak ni nešto viši saputnici neće imati problema sa drljanjem kolena o plastiku "kokpita". Kada smo već kod plastike, recimo i to da visoke ocene C3 dobija i za kvalitet ugrađenih materijala i visok stepen završne obrade. Prosto je nemoguće pronaći spoj koji nije urađen filigranskom preciznošću, a materijali su izrazito mekani na dodir, što nije slučaj sa velikim brojam konkurenata. Ono što nam se nije svidelo, jeste osvetljenje automobila, sa samo jednom krovnom sijalicom i nisko pozicionirana ručica menjača. 

Vozili smo: Citroën C3 1.4 HDi

Preglednost instrumenata je odlična, komande su logično raspoređene.

 

Pogledajte vest: Pripremite vaš Citroën za hladne dane.

 

Zadnja sedišta su udobna, imaju dugačak sedalni deo sa odličnim osloncem za butni deo nogu i leđnim delom prijatnog dizajna. Što se tiče prtljažnika, njegova osnovna zapremina iznosi 300 litara, a kada se obore nasloni zadnjih sedišta, zapremina raste na velikih 1.121 litara. Pristup prtljažniku možemo oceniti prosečnom ocenom, jer je ivica prtljažnika visoka, pa je prtljag potrebno najpre podignuti visoko, a zatim spustiti u prtljažni prostor.

Vozili smo: Citroën C3 1.4 HDi

Prostora na zadnjim sedištima ima dovoljno u svim smerovima, a zanimljivo je da, iako automobil ima "jajast" spoljašnji dizajn sa linijom krova koja se spušta prema zadnjem stubu, i prostor u predelu glave je zadovoljavajući.


Motor

Stari 4-cilindarski motori su zamenjeni novim atmosferskim i turbo motorima sa tri cilindra iz serije PureTech VTi, zapremine 1.0 i 1.2 litra, koji razvijaju maksimalnu snagu od 50, 60 i 88 kW, a koji su debitovali u Peugeotu 208. Ko ni u B segmentu ne može bez nafte, može izabrati agregate iz bogate dizelske palete: HDi 70, e-HDi 70, HDi 90 i e-HDi 115.

Na testu smo imali C3 opremljen 4-cilindarskim turbodizel motorom zapremine 1.4 litra, koji razvija maksimalnu snagu od 50 kW pri 4.000 o/min. Ono što je važnije, jeste maksimalni obrtni moment, koji iznosi 160 Nm pri 2.000 o/min. Zahvaljujući relativno maloj težini od 1.145 kg i kraćim prenosnim odnosima u menualnom menjaču, možemo slobordno reći da je C3 veoma žustar automobil. Motor je iz serije DV4, i ima jednostavnu konstrukciju sa dva ventila po cilindru.

Vozili smo: Citroën C3 1.4 HDi

Kod podešavanja oslanjanja, udobnost je bila na prvom mestu.

 

Fabrika deklariše kombinovanu potrošnju od samo 3,8 l/100 km. Na našem testu se prosečna potrošnja kretalana nivou od 4,5 do 4,9 l/100 km, ali treba istaći da smo najveći broj kilometara prešli na ulicama glavnog grada. Primetili smo da konzumaciju goriva mogu povećati samo dva uslova: dugo stajanje u kolonama (1.4 HDi nema start-stop sistem) ili vožnja na autoputu. Zbog relativno male snage i menjaču sa pet stepeni prenosa, pri 130 km/h, "radilica" u motoru se "vrti" 3.000 o/min, pri čemu potrošnja iznosi 6,3 l/100 km.

Oslanjanje

Posebnu pohvalu novi Citroën C3 zaslužuje za oslanjanje. Možemo slobodno reći, da je ovo jedan od najudobnijih automobila u segmentu, što smo mogli i očekivati od ovog francuskog proizvođača. Iako je pozadi torziona osovina, automobil odlično "filtrira" rupe i poprečne neravnine na putu, a do putnika stiže samo vešto prigušena buka zadnjeg oslanjanja. Boljoj udonosti sigurno doprinose i pneumatici dimenzija 185 / 65 R15, koji dolaze u paketu opreme Attraction. Nismo isprobali C3 sa točkovima prečnika 16 inča, ali sigurni smo da je za naše puteve bolji izbor felni prečnika 15 inča, koji su na testiranom automobilu opremljeni ukrasnim poklopcima (ratkapnama) koji izgledaju kao aluminijumske felne.

Vozili smo: Citroën C3 1.4 HDi

Zaključak

Posle višednevne vožnje, možemo zaključiti da je C3 položio ispit gradske svakodnevnice. On je jednostavan automobil privlačnog dizajna, kojeg krasi odlična prostranost, visok kvalitet izrade i štedljivi motori. Nema značajnih nedostataka, ali se od konkurencije razlikuje po udobnom oslanjanju.

I na kraju, ono što vas verovatno najviše zanima - cena. Za testirani Citroën C3 1.4 HDi70 Confort navedena je redovna cena od 13.990 evra. Ali, treba istaći da kompanija AVTONOVA KAB, novi generalni zastupnika automobila ove marke, daje akcijski popust od 1.000 evra, tako da za ovaj srednje opremljen dizelski mališan treba izdvojiti 12.990 evropskih novčanica. Za one koji se zadovoljavaju samo osnovnom opremom i baznim benzinskim motorom, tu je Citroën C3 1.0 VTi68 Attraction, koji košta 10.990 evra.

Kompletan cenovnik i nivoe opreme pogledajte na sajtu: www.citroen.rs.

 

Aktuelizovano:

 

Uvoznik, kompanija Avtonova Kab najavljuje veliko iznenađenje već krajem oktobra za najbrže kupce. Više informacija očekujemo uskoro.

Vozili smo: Citroën C3 1.4 HDi

 

 Citroën C3 1.4 HDi70 - Specifikacija  
 Tip motora:  Common-rail turbodizel
 Broj cilindara / ventila:  4 / 2
 Zapremina motora (cm³):  1.398
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  50 / 4.000
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  160 / 2.000
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  163
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  13,5
 Potrošnja (prosečna na testu):  4,7
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  300 / 1.121
 Zapremina rezervoara (L):  46
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.155 / 426
 Dimenzije pneumatika:  185/65 R15
 Dužina automobila (mm):  3.941
 Širina automobila (mm):  1.728
 Visina automobila (mm):  1.524
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.466
 Cena modela Citroën C3 1.4 HDi70 Confort (€):  12.990

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Uvoznik: Avtonova KAB
Adresa: Radnička 22, Ada
Tel.: 011 / 35 38 555
Fax: 011 / 35 38 588
Web: www.citroen.rs

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Navikli smo da oznaku PRO u nazivu proizvoda vidimo u industriji mobilnih telefona. Od nedavno, ova oznaka svoje mesto pronašla je i u automobilskoj industriji. Posle višednevnog testa novog SUV modela na srpskom tržištu, možemo reći da je oznaka PRO u potpunosti opravdana. U ovom slučaju, PRO znači "napredan"...

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Mazda nam još jednom pokazuje da ne želi da prati trendove drugih automobilskih kompanija. U vreme kada veća zapremina motora, veći broj cilindara ili ne daj Bože dizel, već prokleti pojmovi, ova japanska kompanija nam šalje moderan dizel motor i to sa šest cilindara!

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Kuda ide BMW? Model koji nam najbolje pokazuje u kojem smeru će minhenski proizvođač u budućnosti ići, jeste upravo SUV iX. On je raskošan, futuristički, provokativan, megalomanski i ispunjen najnovijim tehnologijama. Ništa drugo nismo ni očekivali...

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Protekle sedmice imali smo priliku da na srpskim putevima isprobamo Mazdu CX-60, prvi model ovog japanskog proizvođača, koji otvoreno grabi u premium segment. I još po nečemu je prvi -  radi se o prvom automobilu Mazde, koji na naše tržište dolazi u plug-in hibridnoj verziji...

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Popularni korejski crossover na tržištu se nalazi od 2019. godine. Posle tri godine egzistencije na tržištu, u julu prošle godine nam je stigla njegova unapređena verzija, koju smo isprobali na srpskim putevima...

123456. . .36
Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje