Testirali smo: Peugeot 2008 1.6 e-HDi
Ako ste upravo sada otkrili da uopšte postoji model Peugeot 2008, treba da znate da je to urbani crossover razvijen na tehničkoj bazi modela 208, od kojeg je "pozajmio" zaista mnogo toga. Naravno, Peugeot 2008 je duži i viši od svog manjeg brata, ali nije ga moguće kupiti sa sistemom pogona na sve točkove, kao ni većinu konkurentskih modela...
Sveukupni utisak je pozitivan - 2008 izgleda atraktivno kao neki koncept, ali u isto vreme kompaktno i prijatno za oko. Posebno je zanimljivo dizajnersko rešenje zadnjeg dela krova, koje automobilu daje SUV izgled
Rastuća popularnost malih gradskih crossover modela podstiče proizvođače da proširuju svoj portfolio. Novi član Peugeot porodice nosi oznaku 2008. Novi "lavić" je od modela 208 duži za 200 milimetara, viši za 96 mm i širi za 25 mm, što u startu obećava veću "porciju" prostora i praktičnosti.
Pogledajte fotografije - Peugeot 2008 - Test.
Dizajn
2008 je brz odgovor Peugeota na modni talas u obliku malih crossovera, koji kombinuju muskulaturni izgled (tipičan za SUV vozila) i subkompaktne dimenzije. Peugeot 2008 na ulici privlači veliku pažnju. Kombinacija svetle boje karoserije i kontrastnih plastičnih detalja veoma je vešto skrojena, a jednostavnost celokupnog izgleda jedino remeti komplikovana linija krova. Prednja svetla su visoko pozicionirana, zadnja svetla sa boka izgledaju kao bumerang, a dva kraka koji zadiru u bokove karoserije. Na hromu se nije štedelo, ali nije pretrpano.
Neka dizajnerska rešenja su preuzeta od modela 208, ali crossover izgleda originalno i ne možemo ga pomešati ni sa jednim drugom modelom sa znakom lava na maski hladnjaka (pardon, na "haubi")
Enterijer
Instrument tabla je preuzeta od modela Peugeot 208, ali je jednom važnom razlikom. Sećate li se problema sa preglednošću instrument table kod "dvestaosmice", gde volan zaklanja instrumente, posebno centralni displej? Kod modela 2008 ne možemo se žaliti na ovaj problem, jer je manje izražen. Potrebno je samo da izaberete optimalnu kombinaciju visine sedišta i volana. I još nešto - izgleda da se polako navikavamo na mali veoma volan, koji sada oldično leži u ruci i prijatan je za rukovanje. Dopao nam se i izgled prednjih sedišta, izbor materijala i kompletan kvalitet izrade, koji se približio i premium segmentu. Oblik ručice menjača možda jeste lep na izgled, ali za dlanove to i nije najbolje osmišljen detalj. Ono što je sigurno, na ručicu menjača je potrebno naviknuti.
Pogledajte test: Peugeot 208 1.6 e-HDi.
Peugeot je kod novih modela značajno redukovao broj komandi na centralnoj konzoli, što je za svaku pohvalu. Na centralnoj konzoli se nalazi samo panel klimatizacije, a sve ostalo se kontroliše preko displeja osetljivog na dodir. Instrument tabla sa dva kružna pokazivača je laka za čitanje, ali plavi okviri noću izgledaju pomalo drečavo, pa je potrebno smanjiti stepen osvetljenja. Suprotno mišljenje imamo o diodnom osvetljenju po ivicama panoramskog staklenog krova, koje u noćnim uslovima izgleda veoma atraktivno, a posebno je zanimljivo za decu.
Iako je "kokpit" isti kao kod modela 208, preglednost instrument table je bolja
Zahvaljujući povišenoj karoseriji, ulazak u automobil je veoma lak i jednostavan, kako napred, tako i pozadi. Širina enterijera odgovara modelu 208. Prostora u visini laktova ima i više nego što treba, a u odnosu na "dvestaosmicu" mnogo je više prostora u predelu glave. Dizajn sedišta je odličan, sa posebno izraženim bočnim ojačanjima, koja odlično drže telo u krivinama. S obzirom da linija krova nije padajuća, već je u drugoj polovini automobila i povišena, prostor na zadnjim sedištima u predelu glave je za svaku pohvalu. Ono na šta se mogu požaliti samo osobe više od 185 cm jeste prostor za kolena, koji ima tek prosečne vrednosti.
Prtljažni prostor kod malih crossover je veoma važna "disciplina". Zapremina prtljažnika iznosi 360 litara, a posle preklapanja naslona zadnjih sedišta raste na 1.194 litra. Ono što je još važnije, jeste pristup prtljažniku, koji je za svaku pohvalu. Podloga prtljažnika je ravna, sve do ivice utovarnog dela, koja se nalazi samo 60 centimetara iznad zemlje. Time je značajno olakšan utovar prtljaga, posebno teških predmeta.
Komande svih najvažnijih funkcija u automobilu, vrše se preko displeja osetljivog na dodir. Komande klima uređaja nalaze se ispod ventilacionih otvora
Motor
Testirani automobil pod "haubom" je imao slabiji 1.6-litarski turbodizel, koji smo imali priliku da isprobamo i u modelu 208. Agregat razvija maksimalnu snagu od 92 KS (68 kW) pri 4.000 o/min i maksimalni obrtni moment od 230 Nm pri 1.750 o/min. Fabrički podaci kažu, da iz mesta do 100 km/h stiže za 11,5 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 181 km/h. Agregat je opremljen funkcijom Stop/Start, koja isključuje motor već pri bzinama manjim od 20 km/h. Jasno je, da je potrošnja najvažnija odlika ovog motora. Po beogradskim ulicama smo zabeležili potrošnju od 5,4 litra na 100 pređenih kilometara, a kombinova potrošnja na našem testu je skoro za litar manja i iznosi 4,6 l/100 km.
Ručica parkirne kočnice izgleda moderno i neobično, ali nije najpraktičnije rešenje. Klasična ručica je prirodnija za rukovanje
Za raziku od snažnijeg turbodizela, koji ima menjač sa 6 stepeni prenosa, slabija verzija je uparena sa 5-stepenim menjačem. Hodovi su kratki, ili bar imamo takav utisak zbog veoma kratke ručice menjača, ali bi preciznost menjača mogla biti nešto bolja. Za svaku pohvalu je kultivisanost motora, koji je veoma tih i mirno radi u fazi mirovanja. Menjač sa pet stepeni prenosa je veoma dobro odmeren za svakodnevnu upotrebu. Drugi i treći stepen prenosa su prilično dugi, ali je peti stepen nelogično kratak. U praksi, to znači da je potrošnja najviše smanjena u gradskim uslovima, ali se na autoputu, prvi visokim brzinama, oseća potreba za šestim stepenom prenosa. Istina, to se događa pri brzinama koje daleko premašuju dozvoljenu brzinu na autputu. U petom stepenu prenosa, pri 130 km/h, pokazivač broja obrtaja je bio kod brojke 2.500 o/min.
Preciznost upravljanja je odlična, a naginjanje karoserije u krivinama minimalno
Oslanjanje
Oslanjanje automobila se bez problema suočilo sa surovom realnošću naših puteva. Peugeot 2008 kao da je testiran upravo za naše kolovoze prebogate udarnim rupama i neravninama. Upravljanje je precizno, iako će oni koji prvi put sedaju u 2008, morati da se naviknu na neobično mali volan. U krivinama se 2008 odlično pokazao, a primetili smo da je osetljivost ESP sistema visoka. I kada isključite ESP, samo malo brža vožnja kroz prvu krivinu ponovo će ga uključiti, tako da možete zaboraviti na priklizavanja. Francuskim inženjerima bezbednost je bila na prvom mestu. Zbog nešto većeg klirensa (165 mm), postoji tendencija ka naginjanju karoserije, ali sve je u granicama očekivanog. Zbog nešto mekše podešenog oslanjanja, udobnost je na visokom nivou, kako napred, tako i pozadi. Putnici na zadnjim sedištima, osetiće samo prelaske preko porečnih preseka na putu, kada je oslanjanje i nešto bučnije od očekivanog.
Prostora na zadnjim sedištima ima dovoljno u širinu i visinu, dok bi u oblasti kolena putnika trebali biti više. Dužina sedalnog dela je zadovoljavajuća
Zaključak
Tokom višednevne vožnje, nismo pronašli važnije argumente koji govore protiv novog "lava". Najviše nam se dopao dizajn, prostrana kabina i praktičan prtljažnik, a naše simpatije dobio je štedljiv i kultivisan dizelski motor. Ni pogled u cenovnik nas nije razočarao. Cena modela 2008 počinje već od 13.590 evra, koliko treba izdvojiti za benzinsku verziju Peugeot 2008 1.2 Acces. Za odlično opremljen testirani primerak Peugeot 2008 Actice Stop&Start kupac će morati da plati 18.350 evra, a najslabije opremljen dizelaš košta 15.990 evra. Dobar "komad" auta za navedenu cenu, priznaćete.
Pogledajte - Cenovnik Peugeot vozila u Srbiji.
Utovar teških predmeta je olakšan, zato što je ivica prtljažnika i pod čine ravnu površinu
Peugeot 2008 1.6 e-HDi - specifikacija |
|
Tip motora: | Turbodizel |
Broj cilindara / ventila: | 4 / 2 |
Zapremina motora (cm³): | 1560 |
Maksimalna snaga (kW / o/min): | 68 / 4.000 |
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min): | 230 / 1.750 |
Performanse | |
Maksimalna brzina (km/h): | 181 |
Ubrzanje 0-100 km/h (s): | 11,5 |
Potrošnja - Prosek na testu (L/100 km): | 4,6 |
Dimenzije | |
Zapremina prtljažnika (L): | 360 / 1194 |
Zapremina rezervoara (L): | 50 |
Masa automobila / nosivost (kg): | 1310 / 373 |
Dimenzije pneumatika: | 195/60 R16 |
Dužina automobila (mm): | 4159 |
Širina automobila (mm): | 1739 |
Visina automobila (mm): | 1570 |
Međuosovinsko rastojanje (mm): | 2537 |
Cena test vozila : | 15.990 € |
Fotografije možete pogledati klikom na LINK.
Generalni zastupnik Peugeot vozila: Verano Motors
Adresa: Vojvode Stepe 352, Beograd
Tel/Fax:+381 (0) 11 3094 500
Web: www.peugeot.rs
Tekst i foto: Goran Sarić - Automagazin portal