AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Peugeot 2008 1.6 e-HDi

Testirali smo: Peugeot 2008 1.6 e-HDi

Ako ste upravo sada otkrili da uopšte postoji model Peugeot 2008, treba da znate da je to urbani crossover razvijen na tehničkoj bazi modela 208, od kojeg je "pozajmio" zaista mnogo toga. Naravno, Peugeot 2008 je duži i viši od svog manjeg brata, ali nije ga moguće kupiti sa sistemom pogona na sve točkove, kao ni većinu konkurentskih modela...

Testirali smo: Peugeot 2008 1.6 e-HDi

Sveukupni utisak je pozitivan - 2008 izgleda atraktivno kao neki koncept, ali u isto vreme kompaktno i prijatno za oko. Posebno je zanimljivo dizajnersko rešenje zadnjeg dela krova, koje automobilu daje SUV izgled

 

Rastuća popularnost malih gradskih crossover modela podstiče proizvođače da proširuju svoj portfolio. Novi član Peugeot porodice nosi oznaku 2008. Novi "lavić" je od modela 208 duži za 200 milimetara, viši za 96 mm i širi za 25 mm, što u startu obećava veću "porciju" prostora i praktičnosti.

 

Pogledajte fotografije - Peugeot 2008 - Test.


Dizajn

2008 je brz odgovor Peugeota na modni talas u obliku malih crossovera, koji kombinuju muskulaturni izgled (tipičan za SUV vozila) i subkompaktne dimenzije. Peugeot 2008 na ulici privlači veliku pažnju. Kombinacija svetle boje karoserije i kontrastnih plastičnih detalja veoma je vešto skrojena, a jednostavnost celokupnog izgleda jedino remeti komplikovana linija krova. Prednja svetla su visoko pozicionirana, zadnja svetla sa boka izgledaju kao bumerang, a dva kraka koji zadiru u bokove karoserije. Na hromu se nije štedelo, ali nije pretrpano. 

Testirali smo: Peugeot 2008 1.6 e-HDi

Neka dizajnerska rešenja su preuzeta od modela 208, ali crossover izgleda originalno i ne možemo ga pomešati ni sa jednim drugom modelom sa znakom lava na maski hladnjaka (pardon, na "haubi")


Enterijer

Instrument tabla je preuzeta od modela Peugeot 208, ali je jednom važnom razlikom. Sećate li se problema sa preglednošću instrument table kod "dvestaosmice", gde volan zaklanja instrumente, posebno centralni displej? Kod modela 2008 ne možemo se žaliti na ovaj problem, jer je manje izražen. Potrebno je samo da izaberete optimalnu kombinaciju visine sedišta i volana. I još nešto - izgleda da se polako navikavamo na mali veoma volan, koji sada oldično leži u ruci i prijatan je za rukovanje. Dopao nam se i izgled prednjih sedišta, izbor materijala i kompletan kvalitet izrade, koji se približio i premium segmentu. Oblik ručice menjača možda jeste lep na izgled, ali za dlanove to i nije najbolje osmišljen detalj. Ono što je sigurno, na ručicu menjača je potrebno naviknuti.

 

Pogledajte test: Peugeot 208 1.6 e-HDi.


Peugeot je kod novih modela značajno redukovao broj komandi na centralnoj konzoli, što je za svaku pohvalu. Na centralnoj konzoli se nalazi samo panel klimatizacije, a sve ostalo se kontroliše preko displeja osetljivog na dodir. Instrument tabla sa dva kružna pokazivača je laka za čitanje, ali plavi okviri noću izgledaju pomalo drečavo, pa je potrebno smanjiti stepen osvetljenja. Suprotno mišljenje imamo o diodnom osvetljenju po ivicama panoramskog staklenog krova, koje u noćnim uslovima izgleda veoma atraktivno, a posebno je zanimljivo za decu.

Testirali smo: Peugeot 2008 1.6 e-HDi

Iako je "kokpit" isti kao kod modela 208, preglednost instrument table je bolja

 

Zahvaljujući povišenoj karoseriji, ulazak u automobil je veoma lak i jednostavan, kako napred, tako i pozadi. Širina enterijera odgovara modelu 208. Prostora u visini laktova ima i više nego što treba, a u odnosu na "dvestaosmicu" mnogo je više prostora u predelu glave. Dizajn sedišta je odličan, sa posebno izraženim bočnim ojačanjima, koja odlično drže telo u krivinama. S obzirom da linija krova nije padajuća, već je u drugoj polovini automobila i povišena, prostor na zadnjim sedištima u predelu glave je za svaku pohvalu. Ono na šta se mogu požaliti samo osobe više od 185 cm jeste prostor za kolena, koji ima tek prosečne vrednosti.

Prtljažni prostor kod malih crossover je veoma važna "disciplina". Zapremina prtljažnika iznosi 360 litara, a posle preklapanja naslona zadnjih sedišta raste na 1.194 litra. Ono što je još važnije, jeste pristup prtljažniku, koji je za svaku pohvalu. Podloga prtljažnika je ravna, sve do ivice utovarnog dela, koja se nalazi samo 60 centimetara iznad zemlje. Time je značajno olakšan utovar prtljaga, posebno teških predmeta.

Testirali smo: Peugeot 2008 1.6 e-HDi

Komande svih najvažnijih funkcija u automobilu, vrše se preko displeja osetljivog na dodir. Komande klima uređaja nalaze se ispod ventilacionih otvora


Motor

Testirani automobil pod "haubom" je imao slabiji 1.6-litarski turbodizel, koji smo imali priliku da isprobamo i u modelu 208. Agregat razvija maksimalnu snagu od 92 KS (68 kW) pri 4.000 o/min i maksimalni obrtni moment od 230 Nm pri 1.750 o/min. Fabrički podaci kažu, da iz mesta do 100 km/h stiže za 11,5 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 181 km/h. Agregat je opremljen funkcijom Stop/Start, koja isključuje motor već pri bzinama manjim od 20 km/h. Jasno je, da je potrošnja najvažnija odlika ovog motora. Po beogradskim ulicama smo zabeležili potrošnju od 5,4 litra na 100 pređenih kilometara, a kombinova potrošnja na našem testu je skoro za litar manja i iznosi 4,6 l/100 km.

Testirali smo: Peugeot 2008 1.6 e-HDi

Ručica parkirne kočnice izgleda moderno i neobično, ali nije najpraktičnije rešenje. Klasična ručica je prirodnija za rukovanje

 

Za raziku od snažnijeg turbodizela, koji ima menjač sa 6 stepeni prenosa, slabija verzija je uparena sa 5-stepenim menjačem. Hodovi su kratki, ili bar imamo takav utisak zbog veoma kratke ručice menjača, ali bi preciznost menjača mogla biti nešto bolja. Za svaku pohvalu je kultivisanost motora, koji je veoma tih i mirno radi u fazi mirovanja. Menjač sa pet stepeni prenosa je veoma dobro odmeren za svakodnevnu upotrebu. Drugi i treći stepen prenosa su prilično dugi, ali je peti stepen nelogično kratak. U praksi, to znači da je potrošnja najviše smanjena u gradskim uslovima, ali se na autoputu, prvi visokim brzinama, oseća potreba za šestim stepenom prenosa. Istina, to se događa pri brzinama koje daleko premašuju dozvoljenu brzinu na autputu. U petom stepenu prenosa, pri 130 km/h, pokazivač broja obrtaja je bio kod brojke 2.500 o/min.

Testirali smo: Peugeot 2008 1.6 e-HDi

Preciznost upravljanja je odlična, a naginjanje karoserije u krivinama minimalno


Oslanjanje

Oslanjanje automobila se bez problema suočilo sa surovom realnošću naših puteva. Peugeot 2008 kao da je testiran upravo za naše kolovoze prebogate udarnim rupama i neravninama. Upravljanje je precizno, iako će oni koji prvi put sedaju u 2008, morati da se naviknu na neobično mali volan. U krivinama se 2008 odlično pokazao, a primetili smo da je osetljivost ESP sistema visoka. I kada isključite ESP, samo malo brža vožnja kroz prvu krivinu ponovo će ga uključiti, tako da možete zaboraviti na priklizavanja. Francuskim inženjerima bezbednost je bila na prvom mestu. Zbog nešto većeg klirensa (165 mm), postoji tendencija ka naginjanju karoserije, ali sve je u granicama očekivanog. Zbog nešto mekše podešenog oslanjanja, udobnost je na visokom nivou, kako napred, tako i pozadi. Putnici na zadnjim sedištima, osetiće samo prelaske preko porečnih preseka na putu, kada je oslanjanje i nešto bučnije od očekivanog.

Testirali smo: Peugeot 2008 1.6 e-HDi

Prostora na zadnjim sedištima ima dovoljno u širinu i visinu, dok bi u oblasti kolena putnika trebali biti više. Dužina sedalnog dela je zadovoljavajuća


Zaključak

Tokom višednevne vožnje, nismo pronašli važnije argumente koji govore protiv novog "lava". Najviše nam se dopao dizajn, prostrana kabina i praktičan prtljažnik, a naše simpatije dobio je štedljiv i kultivisan dizelski motor. Ni pogled u cenovnik nas nije razočarao. Cena modela 2008 počinje već od 13.590 evra, koliko treba izdvojiti za benzinsku verziju Peugeot 2008 1.2 Acces. Za odlično opremljen testirani primerak Peugeot 2008 Actice Stop&Start kupac će morati da plati 18.350 evra, a najslabije opremljen dizelaš košta 15.990 evra. Dobar "komad" auta za navedenu cenu, priznaćete.

 

Pogledajte - Cenovnik Peugeot vozila u Srbiji.

Testirali smo: Peugeot 2008 1.6 e-HDi

Utovar teških predmeta je olakšan, zato što je ivica prtljažnika i pod čine ravnu površinu

 

 Peugeot 2008 1.6 e-HDi - specifikacija
 
 Tip motora:  Turbodizel
 Broj cilindara / ventila:  4 / 2
 Zapremina motora (cm³):  1560
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  68 / 4.000
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  230 / 1.750
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  181
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  11,5
 Potrošnja - Prosek na testu (L/100 km):  4,6
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  360 / 1194
 Zapremina rezervoara (L):  50
 Masa automobila / nosivost (kg):  1310 / 373
 Dimenzije pneumatika:  195/60 R16
 Dužina automobila (mm):  4159
 Širina automobila (mm):  1739
 Visina automobila (mm):  1570
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2537
 Cena test vozila :  15.990

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Generalni zastupnik Peugeot vozila: Verano Motors
Adresa: Vojvode Stepe 352, Beograd
Tel/Fax:+381 (0) 11 3094 500
Web: www.peugeot.rs

Tekst i foto: Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Navikli smo da oznaku PRO u nazivu proizvoda vidimo u industriji mobilnih telefona. Od nedavno, ova oznaka svoje mesto pronašla je i u automobilskoj industriji. Posle višednevnog testa novog SUV modela na srpskom tržištu, možemo reći da je oznaka PRO u potpunosti opravdana. U ovom slučaju, PRO znači "napredan"...

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Mazda nam još jednom pokazuje da ne želi da prati trendove drugih automobilskih kompanija. U vreme kada veća zapremina motora, veći broj cilindara ili ne daj Bože dizel, već prokleti pojmovi, ova japanska kompanija nam šalje moderan dizel motor i to sa šest cilindara!

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Kuda ide BMW? Model koji nam najbolje pokazuje u kojem smeru će minhenski proizvođač u budućnosti ići, jeste upravo SUV iX. On je raskošan, futuristički, provokativan, megalomanski i ispunjen najnovijim tehnologijama. Ništa drugo nismo ni očekivali...

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Protekle sedmice imali smo priliku da na srpskim putevima isprobamo Mazdu CX-60, prvi model ovog japanskog proizvođača, koji otvoreno grabi u premium segment. I još po nečemu je prvi -  radi se o prvom automobilu Mazde, koji na naše tržište dolazi u plug-in hibridnoj verziji...

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Popularni korejski crossover na tržištu se nalazi od 2019. godine. Posle tri godine egzistencije na tržištu, u julu prošle godine nam je stigla njegova unapređena verzija, koju smo isprobali na srpskim putevima...

123456. . .36
Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje