AutoMAGAZIN - Testovi

www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Opel Cascada 2.0 CDTI

Testirali smo: Opel Cascada 2.0 CDTI

"Pogledaj, Astra bez krova..." - tako nešto smo čuli nekoliko puta, dok smo sa vetrom i kosi krstarili gradskim ulicama u najnovijem Opelovom kabrioletu. Ali, to je greška. Ovo je Opel Cascada, koja sa Astrom nema gotovo ništa zajedničko. Opel je svoj novi kabriolet razvio od "nule", dobivši jedan od najvećih kabrioleta na tržištu, duži i od Audija A5 Cabrio...

Testirali smo: Opel Cascada 2.0 CDTI

Nasleđe

Opel Kadett Cabrio iz 1986. godine već odavno je legenda, a Opel Astra Cabrio iz 2001. godine verovatno će postati. Zatim je stigla kupe-kabriolet Astra TwinTop sa tvrdim krovom i dvosed Tigra TwinTop. Kod pomenutih modela, nemački proizvođač je uspeo masu da zadrži na prihvatljivom nivou (oko 1.420 kg), ali tvrdi sklopivi krov na ovim modelima je pokazao i nekoliko nedostataka: složen mehanizam, sporo zatvaranje i otvaranje, dizajnerska ograničenja... Sve to je iza nas. Novom generacijom kabrioleta, Opel se vratio svojim korenima...

Testirali smo: Opel Cascada 2.0 CDTI

Bočna silueta automobila otkriva mišićave linije Cascade. Sveukupnom pozitivnom utisku doprinose atraktivne felne prečnika 18 inča


Mix uspeha i lepote

Dakle, pred nama nije Astra Cabrio, već Cascada - to je španska reč za vodopad. Automobil je duži od Astre, ali kraći od Insignije. Zanimljivo je, da Cascada meri skoro identičnu dužinu kao Mercedes-Benz E Cabriolet. Dužina Cascade iznosi 4.696 mm, širina 1.839 mm i visina 1.443 mm, a međuosovinsko rastojanje je isto kao kod Astre GTC i iznosi 2.696 mm.

 

Pogledajte test: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo.

Dizajn se oslanja na koncept cab forward, ali u isto vreme su izbegnuti disproporcionalni oblici, gde bi nizak i kratak prednji deo automobila predstavljao kontrast velikoj i izduženoj "zadnjici". Rezultat je uglađena bočna silueta, koja sa zatvorenim krovom poštuje standardnu troprostornu koncepciju. Bez krova, automobil izgleda jednako atraktivno. Praktično, svi detalji karoserije su unikatni. Prednji deo automobila podseća na Astru, ali iz nekih uglova i na Insigniju, jer kombinuje detalje oba automobila.

Testirali smo: Opel Cascada 2.0 CDTI

Sedišta su perforirana i odlično drže telo u krivinama. U hladnim danima, putnike će obradovati sistem grejanja sedišta


Enterijer prostran i praktičan

Arhitektura enterijera izvedena je iz Astre, ali ima prepoznatljiv gornji deo instrument table i deo ispred suvozača. Gornja površina instrument table, uključujući i deo iznad velikog displeja, obložena je kožom sa šavovima u kontrast boji. Test automobil krasio je paket Nappa, koji podrazumeva perforirani sedalni i lumbalni deo kožnih sedišta, kožne detalje na vtatima, električni kontrolisana sedišta sa manuelnim sistemom za produžavanje sedalnog dela sedišta i funkciju grejanja i ventilacije. Sedišta su odlično profilisana i dobro drže telo u krivinama. Ako nešto moramo kritikovati, onda je to "gužva" dugmića na centralnoj konzoli, pa je prva pomisao da treba da budete avio-inženjer, da biste shvatili kako sve ovo funkcioniše. Istina, u praksi je nešto jednostavnije, ali potreban je period privikavanja. Posebnu pohvalu zaslužuje veliki displej, koji u slučaju da se krećete unazad, u realnom vremenu reflektuje sliku sa kamere integrisane u zadnji deo automobila. Važan bezbednosni detalj jeste monitoring "mrtvog ugla", koji pomoću grafike u retrovizorima upozorava vozača na opasnost.

Testirali smo: Opel Cascada 2.0 CDTI

Instrument tabla je luksuzna i presvučena je kožom. Na centralnom tunelu, iza ručice menjača se nalaze komande za spuštanje prozora i krova. Proces "otkrivanja" Cascade traje samo 17 sekundi, a vrši se jednostavnim pritiskom na dugme

 

U zadnjem delu automobila nalaze se dva odvojena sedišta - Cascada je četvorosed, jer se između dva sedišta nalazi prostor za odlaganje sitnica i flašica. I zadnja sedišta su odlično profilisana i udobna su, sa dovoljno dugačkim sedalnim delom koji odlično drži butni deo nogu, što je posebno pohvalno na dugim putovanjima. Vrata prtljažnog prostora su kratka, pa je otvor veoma mali. Zahvaljujući platnonom krovu, prtljažnik je relativno veliki. Kada je krov iznad glave, Cascada ima prtljažnik zapremine 380 litara, a kada krov spustimo, zapremina prtljažnika se smanjuje za ravno 100 litara. Uz pomoć sistema FlexFold, zadnja sedišta se mogu preklopiti, čime se dobija zapremina od čak 750 litara i prostor dužine 1.8 metara. Od jednog kabrioleta, i više nego što je potrebno. Bravo za Opel.

Testirali smo: Opel Cascada 2.0 CDTI

Pozadi se nalaze dva odvojena sedišta, u koje se udobno mogu smestiti dve odrasle osobe. Neko reče da Cascada ne može da bude jedini auto u porodici?


Motor

Test automobil pokretao je slabiji turbodizel motor 2.0 CDTI. Dvolitarski agregat, koji se ugrađuje u Zafiru i Astru, razvija maksimalnu snagu od 121 kW i maksimalni obrtni moment od 350 Nm. Agregat je uparen sa šestostepenim automatskim menajčem nove generacije.

Svojim vozačkim iskustvom, u ocenjivanju tehnike Opel Cascade, pomogao nam je četvorostruki državni reli šampion, Vladan Petrović: "Najpre moram da pohvalim odličnu poziciju sedenja u Cascadi. Odnos sedište-volan-menjač je idealan. Sklop motor-menjač funkcioniše dobro. Centralna elektronska jedinica vrlo dobro zna u kom režimu motor radi najoptimalnije. U normalnoj vožnji, broj obrtaja se kreće od 1.500 do 2.000 o/min, kada "automat" menja stepen prenosa. Treba pohvaliti i način na koji elektronika prepoznaje situaciju i kako reaguje, u zavisnosti od toga koliko je pritisnuta pedala gasa. Kritiku upućujem zbog nepostojanja komande menjača preko polugica iza volana, pa je manuelni mod dostupan isključivo preko konvencionalne ručice menjača. Meni lično se ne dopada ni šema za manuelnu promenu brzina, jer za viši stepen prenosa ručicu menjača treba gurnuti od sebe, a u nižu "brzinu" ka sebi. Ali, to možemo svrstati u "stvar navike."

Testirali smo: Opel Cascada 2.0 CDTI

Opel Cascada izgleda jednako atraktivno i privlačno i sa podignutim krovom

 

Sve pohvale zaslužuje štedljivost motora. Na autoputu, sa vetrom u kosi, automobil je beležio prosečnu potrošnju od samo 6 litara na 100 pređenih kilometara. Ova potrošnja se odnosi na brzinu od 130 km/h, u šestom stepenu prenosa, kada broj obrtaja iznosi 2.250 o/min. U gradskim uslovima, Opel Cascada je prosečno trošila oko 8 litara na 100 pređenih kilometara.

Oslanjanje

Cascada standardno ima prednju osovinu HiPerStrut, koja je razvijena najpre za modele OPC. Oslanjanje je osmišljeno da smanji gubitke u prenosu snage na podlogu, kao i da redukuje proklizavanje unutrašnjeg točka u krivini. Vozne osobine su Ahilova peta kabrioleta, a da li je tako sa Cascadom, upitali smo Vladana Petrovića: "Kod kabrioleta, najveći negativan uticaj na vozne osobine imaju slabija torziona krutost ili povećana masa, zbog komplikovanog mehanizma krova. Kod Cascade, krutost je na visokom nivou (41 % veća krutost od modela Astra TwinTop), ali je masa ipak nešto veća. 1,8 tona nije malo, posebno za kabriolet i to se posebno oseća prilikom prelaska preko neravnina. Oslanjanje možemo oceniti kao odlično izbalansirano, ali čini mi se da je prednost data komforu i udobnosti u vožnji. Sportske ambicije su u drugom planu. Situacija je možda drugačija kod lakših turbo-benzinskih verzija u kombinaciji sa adaptivnim amortizerima FlexRide. Moj utisak se odnosi na dizelsku verziju sa teškim turbodizelom "u nosu" i konvencionalnim amortizerima. Moram da pohvalim vrhunske kočnice, jer se prosto poigravaju sa automobilom."

Testirali smo: Opel Cascada 2.0 CDTI

Iako testni automobil nije bio opremljen sistemom adaptivnih amortizera FlexRide, oslanjanje je odlično podešeno, sa posebnim akcentom na udobnost


Zaključak

Opel Cascada je atraktivan kabriolet sa prostranim enterijerom i odličnim komforom. Veoma je teško pronaći joj konkurenta, ali vrhunski opremljena verzija vrlo lako može atakovati i na kupce premium modela "nemačke trojke". Na našem tržištu početna cena iznosi 22.300 evra, koliko treba izdvojiti za baznu verziju Cascada Convertible koju pokreće benzinski 1.4 Turbo motor maksimalne snage 120 KS. Testirana verzija - Cascada Convertible Cosmo 2.0 CDTI sa puno doplatne opreme, košta 36.400 evra.

Testirali smo: Opel Cascada 2.0 CDTI

Vladan Petrović, četvorostruki reli šampion Srbije, Cascadu je isprobao sa vetrom u kosi


 Opel Cascada Convertible Cosmo 2.0 CDTI  
 Motor:  Turbodizel - Common Rail
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1.956
 Maksimalna snaga (kW/o/min):  121 / 4.000
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  350 / 1.750 - 2.500
 Performanse:  
 Maksimalna brzina (km/h):  212
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  10,4
 Potoršnja grad / otvoreno / prosek (L/100 km):  8,2 / 5,3 / 6,2
 Dimenzije:  
 Prtljažni prostor (L):  280 / 750
 Zapremina rezervoara (L):  56
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.816 / 384
 Dimenzije pneumatika:  235/50 R18
 Dužina automobila (mm):  4.696
 Širina automobila (mm):  1.839
 Visina automobila (mm):  1.443
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.695
 Cena osnovnog modela (€):  22.300

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Generalni zastupnik Opel vozila: General Motors Opel
Adresa: Bulevar Mihaila Pupina 165g/1b, Novi Beograd
Tel: +381 11 301 5202
Fax: +381 11 301 5203
Web: www.opel.rs

Tekst: Goran Sarić - Automagazin portal

Dacia Duster 2014 stigao u Srbiju: Prvi utisci + FOTO

Dacia Duster 2014 stigao u Srbiju: Prvi utisci + FOTO

Modernizovani Dacia Duster stigao je u Srbiju. Sa unapređenim crossover modelom upoznali smo se u teškim off-road uslovima nedaleko od Beograda, kojih se ne bi postideli ni terenski modeli "specijalizovani" za ove uslove. Posle nekoliko sati prave adrenalinske vožnje, naši utisci su pozitivni. Duster je hrabro grabio napred, kroz blato, vodu i led...

Novi Mercedes-Benz S 350 BlueTec - Prvi naši utisci

Novi Mercedes-Benz S 350 BlueTec - Prvi naši utisci

U Srbiju je stigla nova generacija modela Mercedes-Benz S-Klasa, koja svet automobila podiže na viši nivo. Juče smo u trening centru Mercedes-Benz u Krnješevcima imali priliku da se upoznamo sa automobilom koji predstavlja ponos nemačke automobilske industrije. Posle prve vožnje, zapitali smo se, da li je ovo automobil ili dom na točkovima...

Testirali smo: Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic

Testirali smo: Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic

Toyota se vraća u klasu kompaktnih karavana. Prethodni Auris nije bio dostupan u karoserijskoj verziji karavan, a kod novog Aurisa upravo je njegova karavanska verzija namenjena onima kojima su praktičnost i prostranost na prvom mestu. Toyota je kod karavanskog Aurisa izabrala proverenu formulu - zadnji preves je produžen za 285 milimetara, a dizajn nije dramatično izmenjen...

Testirali smo: Seat Leon 1.2 TSI

Testirali smo: Seat Leon 1.2 TSI

Nova, treća po redu generacija modela Seat Leon, ima za cilj da svojim vlasnicima ponudi više emocija nego bratski model iz koncerna VW. Naši prvi utisci su da je u tome uspeo. Tehnika Golfa i španski temperament uspešno su spojeni u jednu celinu, a ergonomija i komfor u vožnji ostali su na visokom nivou, kakav se od automobila ove cenovne kategorije i očekuje...

Testirali smo: Peugeot 2008 1.6 e-HDi

Testirali smo: Peugeot 2008 1.6 e-HDi

Ako ste upravo sada otkrili da uopšte postoji model Peugeot 2008, treba da znate da je to urbani crossover razvijen na tehničkoj bazi modela 208, od kojeg je "pozajmio" zaista mnogo toga. Naravno, Peugeot 2008 je duži i viši od svog manjeg brata, ali nije ga moguće kupiti sa sistemom pogona na sve točkove, kao ni većinu konkurentskih modela...

Testirali smo: Opel Adam 1.4 Twinport Ecotec

Testirali smo: Opel Adam 1.4 Twinport Ecotec

Najmanji automobil u ponudi marke Opel, koji ponosno nosi ime osnivača ove kompanije - Adam, i zvanično je stigao na tržište Srbije. Isprobali smo kako se automobil namenjem prvenstveno mlađim i cool vozačima (ali i Evama!) snalazi na našim putevima. Najviše kilometara smo prešli po beogradskim ulicama, a naši utisci su više nego pozitivni...

Vladan Petrović o modelu Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC

Vladan Petrović o modelu Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC

U ponudi modela Renault Captur postoje samo turbo motori. Captur kojeg pokreće superštedljivi turbodizel 1.5 dCi isprobali smo pre nekoliko meseci, a sada je na red došao turbo-benzinski 1.2 TCe, koji je uparen sa tehničkim novitetom francuskog proizvođača - automatizovanim menjačem sa dvostrukim kvačilom EDC sa šest stepeni prenosa...

Testirali smo: Toyota Prius+

Testirali smo: Toyota Prius+

Mislite da je Toyota Prius+ nešto veća, malo prostranija i praktičnija varijanta slavnog hibridnog modela? Ne, velikoprostorni MPV Prius+ je mnogo više od toga. Pokreće ga ista tehnika, ali zato je nivo komfora i praktičnosti na nivou luksuznih limuzina premium marki. Tokom višednevnog testa, isprobali smo kako se Prius+ snalazi na srpskim putevima...

Testirali smo: Renault Captur 1.5 dCi

Testirali smo: Renault Captur 1.5 dCi

Želite SUV? Pokušajte da navedete nekoliko razloga. Zato što dobro izgleda? Zato što je praktičan? Zato što ima nešto veću visinu - onakvu kakvu su imali normalni automobili pre dvadeset godina? A, pogon na sve točkove vam nije potreban, zar ne? Upravo smo naveli neke od razloga za rađanje modela Renault Captur...

Mercedes-Benz C-Class All-Terrain (2022)
Slika nedelje