AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Vozili smo: Novi Volkswagen Passat (B8) - prvi utisci

Vozili smo: Novi Volkswagen Passat (B8) - prvi utisci

Za nemačku kompaniju Volkswagen, model Passat trenutno je najuspešniji model. Ukupno se u svetu u poslednjih godinu dana prodalo 1,1 miliona primeraka ovog automobila, odnosno jedan prodat automobil na svakih 29 sekundi. To znači, da pre nego što pročitate ovaj tekst do kraja, iz prodajnih salona širom sveta izaći će petnaestak novih ponosnih vlasnika Passata. Osma generacija Passata je stigla u Srbiju...

Vozili smo: Novi Volkswagen Passat (B8) - prvi utisci

Vladan Petrović, četvorostruki reli šampion Srbije i test vozač Automagazin portala, pored osme generacije popularnog nemačkog sedana. 

 

Pogledajte fotogaleriju: Novi Volkswagen Passat (B8) stigao u Srbiju

 

Osma generacija je za kompaniju iz Wolfsburga veoma važan model. Upravo zato, niko nije imao pravi ni na jednu jedinu grešku. Dizajneri su zadržali konzervativan koncept, ali prepoznatljiv i proveren dizajnerski jezik. I stručnjaci za tehniku su uložili maksimum znanja i energije, pa je novi Passat "smršao". Iako je iskorišćena modularna platforma MQB, zahvaljujući lakšim materijalima na oslanjanju i elektroinstalaciji, obezbeđena je ušteda od 85 kilograma. 

"Automobil uživo izgleda atraktivnije nego na fotografijama. Dizajneri su nastavili u istom smeru kao kod manjeg Golfa - automobil je potpuno nov, ali već na prvi pogled jasno stavlja do znanja da je Passat. Ako postoji sličnost sa prethodnom generacijom, onda je možemo pronaći na zadnjim partijama. Napred se jasno vidi novi dizajnerski smer ove marke, koji je prezentovan na konceptu Cross Coupe. Glavni detalj su svetlosne grupe, koje se vešto nastavljaju na masku hladnjaka, koju čine četiri horizontalne lamele. Primetio sam, da je kod vrhunski opremljenih verzija, najviša lamera hromirana celom širinom i nastavlja se preko glavnih svetala, što je veoma zanimljiv detalj. Kod vrhunske verzije, 2.0 Bi-TDI, zanimljiv je zadnji deo, koji sa širokim elementima izduvnog sistema i dizajnom svetala, podseća na automobile visoke klase iz VW grupacije." - prvi su utisci Vladana Petrovića

Vozili smo: Novi Volkswagen Passat (B8) - prvi utisci

Dizajneri su uradili odličan posao. Passat izgleda elegantno, ali u isto vreme atraktivno i dinamično, što je postignuto kombinacijom oštrih i ovalnih linija karoserije.

 

Pogledajte test: VW Golf 2.0 TDI DSG Highline - Kralj.

 

Pogled na dimenzije, otkriva nam jedan paradox. Dok većina automobila raste u dužinu, novi Passat je kraći od prethodnika! Ali, nema razloga za brigu. Automobil je kraći samo simboličnih 2 mm, ali obe karoserijske verzije (sedan i karavan) obezbeđuju za 33 mm više mesta u kabini, što možemo zahvaliti produženom međuosovinskom rastojanju od čak 79 mm. Još jedno inženjersko umeće - uprkos nižem krovu, ima više prostora u predelu glave. I prtljažni prostor je veći - kod sedana je zapremina povećana na 586 litara, a kod karavana na 650 litara. 

Vozili smo: Novi Volkswagen Passat (B8) - prvi utisci

Enterijer je moderno dizajniran, a monotoniju horizontalno orjentisanih otvora za ventilaciju uspešno narušava analogni časovnik. 

 

Pogledajte test: Volkswagen CC 2.0 TDI.

 

Novi Volkswage Passat je najinovativniji automobil u istoriji ove marke. Apsolutno prvi sistem ove vrste u svetu je novi Trailer Assist, "pomoćnik" za parkiranje sa prikolicom. Prvi put u Passatu pojavljuje se i sistem automatskog hitnog kočenja u gradu, sa detekcijom pešaka, kao i asistent za vožnju u gradskom saobraćaju. Za svaku pohvalu je i elektronska kontrola vrata prtljažnika. Pravi novitet predstavlja Active Info Display. Ovaj sistem, koji se dobija uz doplatu, menja klasičnu analognu instrument tablu displejom dijagonalne 12,3 inča. Takođe, uz doplatu se može dobiti i head-up displej, što vozaču omogućava da informacije iz vožnje čita na "vetrobranskom staklu". 

Vozili smo: Novi Volkswagen Passat (B8) - prvi utisci

Trokraki volan ima ravan donji deo, što je dovoljna najava za više dinamike i emocija u vožnji.

 

Pogledajte vest: VW Passat B8 osvojio pet Euro NCAP zvezdica za bezbednost.

 

"Radno mesto vozača nudi nešto luksuzniji utisak nego kod prethodnika, sa prepoznatljivim otvorima klimatizacije sa motivom maske hladnjaka, ako se ne varam, koji se prostiru celom širinom kabine. Veoma zanimljivo rešenje. "Ostatak" enterijera će vlasnici Volkswagena prenoznati već na prvi pogled. Moram da pohvalim sposobnost dizajnera, koji su u novom Passatu napravili sve novo, ali u isto vreme tako prepoznatljivo, da u svakom trenutku možete pogoditi o kojem se automobilu radi. Čini se, da su se i ovoga puta držali devize da "Volkswagen može napraviti samo jednu grešku, a to je prestati biti Volkswagen". To nije lako, kada u automobil, zbog paprene tržišne utakmice, morate "nagurati" najmoderniju tehnologiju. U Volkswagnu su u tome uspeli. Ergonomija je na visokom nivou, kao što sam i očekivao od ovog automobila. Sve se nalazi tamo gde i očekujete. Pozicija volana ima veliku mogućnost podešavanja, pa će optimalnu poziciju za volanom u najkraćem mogućem roku pronaći oni najviši ili najniži. Sedišta su odlično profilisana i pružaju dobar oslonac u krivinama. Luksuzne specijalitete, kao što je potpuno digitalna instrument tabla, nismo imali priliku da isprobamo." - objašnjava Petrović.

Vozili smo: Novi Volkswagen Passat (B8) - prvi utisci

Iako je za simboličnih 2 mm kraći od prethodnika, novi Passat nudi više prostora za putnike u zadnjem delu automobila. 

 

Pogledajte test: Novi Audi A6 3.0 TDI Multitronic.

 

Pod "haubom" novog Passata u izboru će biti devet motora. Benzinske motore predstavljaju 1.4 TSI u dve verzije snage - 125 i 150 KS, a na tržište stižu i motori 1.8 TSI (180 KS) i 2.0 TSI u verzijama od 220 i 280 KS. Za ljubitelje dizela već sada su dostupni motori 1.6 TDI maksimalne snage 120 KS i 2.0 TDI u tri verzije snage: 150 KS, 190 KS i 240 KS. Sve verzije zadovoljavaju Euro 6 ekološku normu, a verzija 2.0 Bi-TDI to je uspela uz pomoć SCR katalizatora. To znači da samo Passat opremljen najsnažnijim turbodizel motorom (240 KS) zahteva korišćenje AdBlue tečnosti.

Vozili smo: Novi Volkswagen Passat (B8) - prvi utisci

U kratkoj test vožnji, na relaciji Beograd-Kragujevac i nazad, imali smo priliku da isprobamo Passat opremljen motorom 2.0 TDI maksimalne snage 150 KS.

 

Maksimalna snaga je dostupna u rasponu obrtaja od 3.500 do 4.000 o/min. Ono što je još važnije, jeste činjenica da je maksimalni obrtni moment od 340 Nm dostupan u širokom rasponu obrtaja od 1.750 do 3.000 o/min. "Ovaj motor odlično pristaje Passatu. Veoma je elastičan, lako se vozi čak i u režimu stani-kreni i ne zahteva puno rada na menjaču. Kada smo kod menjača, moram da kažem da je nemački precizan i ima kratke hodove. Motor se lagano "nosi" sa automobilom teškim 1.475 kilograma, o čemu svedoči i ubrzanje iz mesta do "stotke" od 8,7 sekundi. Sve pohvale zaslužuju i kočnice, koje vozaču ulivaju dodatnu dozu sigurnosti. S obzirom da je vožnja bila kratka, o potošnji možemo govoriti nakon višednevnog testa."

Vozili smo: Novi Volkswagen Passat (B8) - prvi utisci

Najsnažniju verziju - Passat 2.0 BiTDI, možemo prepoznati po dva velika otvora izduvnog sistema. Jedan od kolega je prokomentarisao, da ga neki detalji podsećaju na Phaeton.

 

U Volkswagenu kažu, da su svi delovi oslanjanja novi. Napred se nalazi modifikovani McPherson, a pozadi Multi-link sa četiri tačke oslonca. Boljem osećaju za volanom doprinosi optimalno podešena elektromehanička asistencija sa elektromotorom, a da je volan direktniji, potvrđuje i činjenica da se volan od jedne do druge krajnje tačke okrene 2,75 puta, a kod prethodnika je pun okret iznosio 3,1 krug.


Vladan Petrović je ocenio da oslanjanje pruža odličan balans između komfora i dinamike, ali i da Passat nikada nije bio upravljiviji: "Glavna razlika u odnosu na prethodnika, jeste preciznost upravljanja. Stručnjaci u Volkswagenu ovo su postigli boljim upravljačkim sistemom, ali i "silent-blockovima" koji sada imaju horizontalnu osu simetrije, što je provereno dobro rešenje. Passat nemački precizno ide tamo gde vozač želi, a na nagle promene pravca, automobil uverljivo reaguje. Granične mogućnosti Passata u naglim promenama smera, prosečan vozač sigurno neće dostići, ali zato je povećana bezbednost u kritičnim situacijama izbegavanja prepreka. Moram da napomenem, da smo u smeru ka Kragujevcu vozili Passat 2.0 TDI Comfortline, opremljen pneumaticima dimenzija 215/60 R16, a u povratku Passat 2.0 TDI Highline sa pneumaticima dimenzija 215/55 R17 i da je prvi udobniji na poprečnim neravninama. Takođe, kod verzije sa 17-inčnim točkovima sam primetio da je zadnje oslanjanje nešto bučnije prilikom prelaska prekao većih izbočina na putu."

Vozili smo: Novi Volkswagen Passat (B8) - prvi utisci

Prvi utisci iz vožnje novog Passata su pozitivni. Automobil izgleda moderno, odlično se vozi, komfor je visokom nivou, ali najveće iznenađenje sigurno je fenomenalna vozna dinamika.


I na kraju, cena. Prodaja u Srbiji je već počela, a cene se kreću u rasponu od 22.618 €, koliko košta Passat opremljen benzinskim 1.4 TSI motorom i Trendline paketom opreme, do 40.749 €, koliko treba izdvojiti za vrhunsku verziju Passat 2.0 BiTDI DSG 4 MOTION Blue Motion sa serijskim Highline paketom opreme.


Volkswagen nudi i veliku mogućnost sistema za koje je potrebno doplatiti. Cenovnik modela Volkswagen Passat, možete pogledati na internet sajtu: www.volkswagen.rs.

 

Volkswagen Passat B8 - poređenje generacija

 

Generacija B7 B8 Razlika
Dužina mm 4769 4767 -2
Širina mm 1820 1832 +12
Visina mm 1470 1456 -14
Međuosovinsko rastojanje mm 2712 2791 +79
Zapremina prtljažnika (sedan/karavan - L) 565/603 586/650 +21 / +47

 

 

Tekst: Goran Sarić

Foto: Milomir Bošković i Goran Sarić

Testirali smo: Nova Toyota Auris 1.6 Valvematic

Testirali smo: Nova Toyota Auris 1.6 Valvematic

Iako je aktuelni Auris aktivan u službi evropskih vozača nešto duže od dve godine, prema Toyoti, vreme je za promene. Pored toga, što je za modernizaciju tipa "pronađi pet razlika" drugima potrebno više od dvostruko dužeg vremenskog perioda, Auris bi sa tehničkog i dizajnerskog aspekta, neki proizvođači proglasili za novu generaciju...

Test: Mazda6 Wagon CD175 AWD AT Revolution TOP

Test: Mazda6 Wagon CD175 AWD AT Revolution TOP

Ove godine, Mazda je zasijala punim sjajem. Pored predstavljanja nove "dvojke" i uvođenja četvrte generacije legendarne MX-5, na tržište su stigli osvoženi CX-5 i nova "šestica". Na testu smo imali modernizovanu Mazdu6, koja nam dolazi sa serijom tehnoloških unapređenja, boljom bezbednosnom opremom i sistemom pogona na sve točkove...

Great Wall Off-road avantura u Bubanj potoku (FOTO)

Great Wall Off-road avantura u Bubanj potoku (FOTO)

Unapređena verzija najpopularnijeg pikapa kompanije Great Wall, Steed 5 TOD (Torque on Demand), predstavljena je tokom jedinstvene „off-road“ avanture na specijalizovanoj stazi u Bubanj potoku. Osnovna karakteristika TOD sistema – inteligentnog sistema pogona, jeste mogućnost prilagođavanja uslovima na putu na osnovu automatske procene da li je vozilu neophodan pogon na sva četiri točka...

Opel Astra K predstavljena u Beogradu - naši prvi utisci (FOTO)

Opel Astra K predstavljena u Beogradu - naši prvi utisci (FOTO)

Iz Beograda u Frankfurt. Verovatno prvi put u istoriji Srbije, održana je svetska pretpremijera nove generacije automobila u Beogradu, čak dve nedelje pre autosalona u Frankfurtu, gde će Astra biti premijerno pokazana svetskoj publici. Na sedmom spratu hotela Square Nine, prvi put smo se upoznali sa novom generacijom Opel Astre. Ovo su naši prvi utisci...

Renault Kadjar stigao u Srbiju - Naši prvi utisci

Renault Kadjar stigao u Srbiju - Naši prvi utisci

Ohrabrena uspehom modela Captur, kompanija Renault nastavlja ofanzivu u segmentu crossover-a. Novi član porodice je Renault Kadjar, prvi crossover u C-segmentu, koji se šepuri atletskim dizajnom eksterijera i naprednom tehnikom. Veliki brat Captura, dostupan u verzijama 4x2 i 4x4, stigao je na naše tržište. Novi model francuskog proizvođača isprobali smo na terenima Deliblatske peščare - ovo su naši prvi utisci...

Citroën C4 Cactus stigao u Srbiju - Prvi naši utisci (foto+video)

Citroën C4 Cactus stigao u Srbiju - Prvi naši utisci (foto+video)

Potpuno novi gradski crossover - Citroën C4 Cactus zvanično je stigao na tržište Srbije. U test vožnji, na relaciji od Beograda preko Rume, Fruške Gore i Novog Sada, napravili smo prve kilometre u automobilu za kojim se svi okreću. Pogledajte ga - pored njega i Mini Countryman izgleda kao sasvim običan crossover...

Smart Fortwo i Forfour (2015) stigli u Srbiju - prvi naši utisci

Smart Fortwo i Forfour (2015) stigli u Srbiju - prvi naši utisci

Nova generacija modela Smart, koja ulazi u jednu potpuno novu eru, stigla je i u Srbiju. Juče smo u trening centru Mercedes-Benza imali prvi susret sa ovim veoma zanimljivim, ali u isto vreme kvalitetnim automobilom, koji se može pohvaliti bogatom bezbednosnom i multimedijalnom opremom. Cena modela Smart Fortwo na tržištu Srbije počinje od 10.068 evra...

Vozili smo: Novi Ford Mondeo 2015 - naši prvi utisci (FOTO)

Vozili smo: Novi Ford Mondeo 2015 - naši prvi utisci (FOTO)

Iscrpljujućem čekanju na direktnog rivala Passatu, konačno je došao kraj. Ford Mondeo se vratio! Četvrta generacija ovog atraktivnog automobila ponosno je kročila na evropsko tlo, a mi smo u okololini grčkog mondenskog letovališta Nafplio, napravili prve kilometre u ovom kvalitetnom automobilu srednje klase. Ovo su naši prvi utisci...

Test: Opel Insignia 2.0 CDTi (163 KS) Cosmo OPC Line

Test: Opel Insignia 2.0 CDTi (163 KS) Cosmo OPC Line

Obraćajući veliku pažnju na najsitnije detalje, Opelovi inženjeri su izvršili bitna fina podešavanja na najboljem modelu sa munjom u znaku. Ona se posebno ističu kroz Insignijin atraktivan dizajn i bolje vozne osobine. Na testu smo imali model Opel Insignia 2.0 CDTi, koji krasi atraktivni OPC Line "paket"...

Renault Rafale E-Tech Hybrid Esprit Alpine
Slika nedelje