AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Vozili smo: Novi Volkswagen Passat (B8) - prvi utisci

Vozili smo: Novi Volkswagen Passat (B8) - prvi utisci

Za nemačku kompaniju Volkswagen, model Passat trenutno je najuspešniji model. Ukupno se u svetu u poslednjih godinu dana prodalo 1,1 miliona primeraka ovog automobila, odnosno jedan prodat automobil na svakih 29 sekundi. To znači, da pre nego što pročitate ovaj tekst do kraja, iz prodajnih salona širom sveta izaći će petnaestak novih ponosnih vlasnika Passata. Osma generacija Passata je stigla u Srbiju...

Vozili smo: Novi Volkswagen Passat (B8) - prvi utisci

Vladan Petrović, četvorostruki reli šampion Srbije i test vozač Automagazin portala, pored osme generacije popularnog nemačkog sedana. 

 

Pogledajte fotogaleriju: Novi Volkswagen Passat (B8) stigao u Srbiju

 

Osma generacija je za kompaniju iz Wolfsburga veoma važan model. Upravo zato, niko nije imao pravi ni na jednu jedinu grešku. Dizajneri su zadržali konzervativan koncept, ali prepoznatljiv i proveren dizajnerski jezik. I stručnjaci za tehniku su uložili maksimum znanja i energije, pa je novi Passat "smršao". Iako je iskorišćena modularna platforma MQB, zahvaljujući lakšim materijalima na oslanjanju i elektroinstalaciji, obezbeđena je ušteda od 85 kilograma. 

"Automobil uživo izgleda atraktivnije nego na fotografijama. Dizajneri su nastavili u istom smeru kao kod manjeg Golfa - automobil je potpuno nov, ali već na prvi pogled jasno stavlja do znanja da je Passat. Ako postoji sličnost sa prethodnom generacijom, onda je možemo pronaći na zadnjim partijama. Napred se jasno vidi novi dizajnerski smer ove marke, koji je prezentovan na konceptu Cross Coupe. Glavni detalj su svetlosne grupe, koje se vešto nastavljaju na masku hladnjaka, koju čine četiri horizontalne lamele. Primetio sam, da je kod vrhunski opremljenih verzija, najviša lamera hromirana celom širinom i nastavlja se preko glavnih svetala, što je veoma zanimljiv detalj. Kod vrhunske verzije, 2.0 Bi-TDI, zanimljiv je zadnji deo, koji sa širokim elementima izduvnog sistema i dizajnom svetala, podseća na automobile visoke klase iz VW grupacije." - prvi su utisci Vladana Petrovića

Vozili smo: Novi Volkswagen Passat (B8) - prvi utisci

Dizajneri su uradili odličan posao. Passat izgleda elegantno, ali u isto vreme atraktivno i dinamično, što je postignuto kombinacijom oštrih i ovalnih linija karoserije.

 

Pogledajte test: VW Golf 2.0 TDI DSG Highline - Kralj.

 

Pogled na dimenzije, otkriva nam jedan paradox. Dok većina automobila raste u dužinu, novi Passat je kraći od prethodnika! Ali, nema razloga za brigu. Automobil je kraći samo simboličnih 2 mm, ali obe karoserijske verzije (sedan i karavan) obezbeđuju za 33 mm više mesta u kabini, što možemo zahvaliti produženom međuosovinskom rastojanju od čak 79 mm. Još jedno inženjersko umeće - uprkos nižem krovu, ima više prostora u predelu glave. I prtljažni prostor je veći - kod sedana je zapremina povećana na 586 litara, a kod karavana na 650 litara. 

Vozili smo: Novi Volkswagen Passat (B8) - prvi utisci

Enterijer je moderno dizajniran, a monotoniju horizontalno orjentisanih otvora za ventilaciju uspešno narušava analogni časovnik. 

 

Pogledajte test: Volkswagen CC 2.0 TDI.

 

Novi Volkswage Passat je najinovativniji automobil u istoriji ove marke. Apsolutno prvi sistem ove vrste u svetu je novi Trailer Assist, "pomoćnik" za parkiranje sa prikolicom. Prvi put u Passatu pojavljuje se i sistem automatskog hitnog kočenja u gradu, sa detekcijom pešaka, kao i asistent za vožnju u gradskom saobraćaju. Za svaku pohvalu je i elektronska kontrola vrata prtljažnika. Pravi novitet predstavlja Active Info Display. Ovaj sistem, koji se dobija uz doplatu, menja klasičnu analognu instrument tablu displejom dijagonalne 12,3 inča. Takođe, uz doplatu se može dobiti i head-up displej, što vozaču omogućava da informacije iz vožnje čita na "vetrobranskom staklu". 

Vozili smo: Novi Volkswagen Passat (B8) - prvi utisci

Trokraki volan ima ravan donji deo, što je dovoljna najava za više dinamike i emocija u vožnji.

 

Pogledajte vest: VW Passat B8 osvojio pet Euro NCAP zvezdica za bezbednost.

 

"Radno mesto vozača nudi nešto luksuzniji utisak nego kod prethodnika, sa prepoznatljivim otvorima klimatizacije sa motivom maske hladnjaka, ako se ne varam, koji se prostiru celom širinom kabine. Veoma zanimljivo rešenje. "Ostatak" enterijera će vlasnici Volkswagena prenoznati već na prvi pogled. Moram da pohvalim sposobnost dizajnera, koji su u novom Passatu napravili sve novo, ali u isto vreme tako prepoznatljivo, da u svakom trenutku možete pogoditi o kojem se automobilu radi. Čini se, da su se i ovoga puta držali devize da "Volkswagen može napraviti samo jednu grešku, a to je prestati biti Volkswagen". To nije lako, kada u automobil, zbog paprene tržišne utakmice, morate "nagurati" najmoderniju tehnologiju. U Volkswagnu su u tome uspeli. Ergonomija je na visokom nivou, kao što sam i očekivao od ovog automobila. Sve se nalazi tamo gde i očekujete. Pozicija volana ima veliku mogućnost podešavanja, pa će optimalnu poziciju za volanom u najkraćem mogućem roku pronaći oni najviši ili najniži. Sedišta su odlično profilisana i pružaju dobar oslonac u krivinama. Luksuzne specijalitete, kao što je potpuno digitalna instrument tabla, nismo imali priliku da isprobamo." - objašnjava Petrović.

Vozili smo: Novi Volkswagen Passat (B8) - prvi utisci

Iako je za simboličnih 2 mm kraći od prethodnika, novi Passat nudi više prostora za putnike u zadnjem delu automobila. 

 

Pogledajte test: Novi Audi A6 3.0 TDI Multitronic.

 

Pod "haubom" novog Passata u izboru će biti devet motora. Benzinske motore predstavljaju 1.4 TSI u dve verzije snage - 125 i 150 KS, a na tržište stižu i motori 1.8 TSI (180 KS) i 2.0 TSI u verzijama od 220 i 280 KS. Za ljubitelje dizela već sada su dostupni motori 1.6 TDI maksimalne snage 120 KS i 2.0 TDI u tri verzije snage: 150 KS, 190 KS i 240 KS. Sve verzije zadovoljavaju Euro 6 ekološku normu, a verzija 2.0 Bi-TDI to je uspela uz pomoć SCR katalizatora. To znači da samo Passat opremljen najsnažnijim turbodizel motorom (240 KS) zahteva korišćenje AdBlue tečnosti.

Vozili smo: Novi Volkswagen Passat (B8) - prvi utisci

U kratkoj test vožnji, na relaciji Beograd-Kragujevac i nazad, imali smo priliku da isprobamo Passat opremljen motorom 2.0 TDI maksimalne snage 150 KS.

 

Maksimalna snaga je dostupna u rasponu obrtaja od 3.500 do 4.000 o/min. Ono što je još važnije, jeste činjenica da je maksimalni obrtni moment od 340 Nm dostupan u širokom rasponu obrtaja od 1.750 do 3.000 o/min. "Ovaj motor odlično pristaje Passatu. Veoma je elastičan, lako se vozi čak i u režimu stani-kreni i ne zahteva puno rada na menjaču. Kada smo kod menjača, moram da kažem da je nemački precizan i ima kratke hodove. Motor se lagano "nosi" sa automobilom teškim 1.475 kilograma, o čemu svedoči i ubrzanje iz mesta do "stotke" od 8,7 sekundi. Sve pohvale zaslužuju i kočnice, koje vozaču ulivaju dodatnu dozu sigurnosti. S obzirom da je vožnja bila kratka, o potošnji možemo govoriti nakon višednevnog testa."

Vozili smo: Novi Volkswagen Passat (B8) - prvi utisci

Najsnažniju verziju - Passat 2.0 BiTDI, možemo prepoznati po dva velika otvora izduvnog sistema. Jedan od kolega je prokomentarisao, da ga neki detalji podsećaju na Phaeton.

 

U Volkswagenu kažu, da su svi delovi oslanjanja novi. Napred se nalazi modifikovani McPherson, a pozadi Multi-link sa četiri tačke oslonca. Boljem osećaju za volanom doprinosi optimalno podešena elektromehanička asistencija sa elektromotorom, a da je volan direktniji, potvrđuje i činjenica da se volan od jedne do druge krajnje tačke okrene 2,75 puta, a kod prethodnika je pun okret iznosio 3,1 krug.


Vladan Petrović je ocenio da oslanjanje pruža odličan balans između komfora i dinamike, ali i da Passat nikada nije bio upravljiviji: "Glavna razlika u odnosu na prethodnika, jeste preciznost upravljanja. Stručnjaci u Volkswagenu ovo su postigli boljim upravljačkim sistemom, ali i "silent-blockovima" koji sada imaju horizontalnu osu simetrije, što je provereno dobro rešenje. Passat nemački precizno ide tamo gde vozač želi, a na nagle promene pravca, automobil uverljivo reaguje. Granične mogućnosti Passata u naglim promenama smera, prosečan vozač sigurno neće dostići, ali zato je povećana bezbednost u kritičnim situacijama izbegavanja prepreka. Moram da napomenem, da smo u smeru ka Kragujevcu vozili Passat 2.0 TDI Comfortline, opremljen pneumaticima dimenzija 215/60 R16, a u povratku Passat 2.0 TDI Highline sa pneumaticima dimenzija 215/55 R17 i da je prvi udobniji na poprečnim neravninama. Takođe, kod verzije sa 17-inčnim točkovima sam primetio da je zadnje oslanjanje nešto bučnije prilikom prelaska prekao većih izbočina na putu."

Vozili smo: Novi Volkswagen Passat (B8) - prvi utisci

Prvi utisci iz vožnje novog Passata su pozitivni. Automobil izgleda moderno, odlično se vozi, komfor je visokom nivou, ali najveće iznenađenje sigurno je fenomenalna vozna dinamika.


I na kraju, cena. Prodaja u Srbiji je već počela, a cene se kreću u rasponu od 22.618 €, koliko košta Passat opremljen benzinskim 1.4 TSI motorom i Trendline paketom opreme, do 40.749 €, koliko treba izdvojiti za vrhunsku verziju Passat 2.0 BiTDI DSG 4 MOTION Blue Motion sa serijskim Highline paketom opreme.


Volkswagen nudi i veliku mogućnost sistema za koje je potrebno doplatiti. Cenovnik modela Volkswagen Passat, možete pogledati na internet sajtu: www.volkswagen.rs.

 

Volkswagen Passat B8 - poređenje generacija

 

Generacija B7 B8 Razlika
Dužina mm 4769 4767 -2
Širina mm 1820 1832 +12
Visina mm 1470 1456 -14
Međuosovinsko rastojanje mm 2712 2791 +79
Zapremina prtljažnika (sedan/karavan - L) 565/603 586/650 +21 / +47

 

 

Tekst: Goran Sarić

Foto: Milomir Bošković i Goran Sarić

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Navikli smo da oznaku PRO u nazivu proizvoda vidimo u industriji mobilnih telefona. Od nedavno, ova oznaka svoje mesto pronašla je i u automobilskoj industriji. Posle višednevnog testa novog SUV modela na srpskom tržištu, možemo reći da je oznaka PRO u potpunosti opravdana. U ovom slučaju, PRO znači "napredan"...

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Mazda nam još jednom pokazuje da ne želi da prati trendove drugih automobilskih kompanija. U vreme kada veća zapremina motora, veći broj cilindara ili ne daj Bože dizel, već prokleti pojmovi, ova japanska kompanija nam šalje moderan dizel motor i to sa šest cilindara!

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Kuda ide BMW? Model koji nam najbolje pokazuje u kojem smeru će minhenski proizvođač u budućnosti ići, jeste upravo SUV iX. On je raskošan, futuristički, provokativan, megalomanski i ispunjen najnovijim tehnologijama. Ništa drugo nismo ni očekivali...

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Protekle sedmice imali smo priliku da na srpskim putevima isprobamo Mazdu CX-60, prvi model ovog japanskog proizvođača, koji otvoreno grabi u premium segment. I još po nečemu je prvi -  radi se o prvom automobilu Mazde, koji na naše tržište dolazi u plug-in hibridnoj verziji...

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Popularni korejski crossover na tržištu se nalazi od 2019. godine. Posle tri godine egzistencije na tržištu, u julu prošle godine nam je stigla njegova unapređena verzija, koju smo isprobali na srpskim putevima...

123456. . .36
Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje