AutoMAGAZIN

WRC Rally Japan 2025

Najnovije vesti iz auto industrije

EURO 5+ standard "usporio" dvotočkaše - ACEM analiza ključnih evropskih tržišta

EURO 5+ standard

Prošlogodišnje prognoze da će u ovoj godini, upravo zbog nove regulative, doći do usporavanja rasta, pa i pada tržišta, obistinile su se...

Posle prošlogodišnjeg buma (i početkom ove godine) u prodaji motocikala i mopeda na tržištu Evrope, analitičari su ukazali na činjenicu, koja je sada i potvrđena, da su kupci požurili sa kupovinom dvotočkaša pre nego što na snagu stupi Evro 5+ standard za dvotočkaše (od početka 2025).


Tadašnje prognoze da će u ovoj godini, upravo zbog nove regulative, doći do usporavanja rasta, pa i pada tržišta, obistinile su se. To pokazuju i podaci o prodaji novih motocikala i mopeda u Evropi, koje je Srpskoj asocijaciji uvoznika novih vozila i delova dostavio ACEM (Asocijacija proizvođača motocikala Evrope).


Registracije novih motocikala na pet najvećih evropskih tržišta (Francuska, Nemačka, Italija, Španija i Velika Britanija) dostigle su 823.786 jedinica tokom prvih devet meseci 2025. godine. Ovo predstavlja pad od 7,2% u poređenju sa istim periodom 2024. godine (887.451 jedinica).


Obim registracija motocikala povećan je samo u Španiji — prodato je 183.014 jedinica, što predstavlja rast od 11,1% u odnosu na isti period prethodne godine. U Italiji je kupljeno 282.407 motocikala, što predstavlja pad od 1,1%.


U Velikoj Britaniji prodato je 73.343 dvotočkaša, a pad je 4,0%. Dvocifreni pad prodaje pogodio je Francusku, koja je zabeležila registraciju 144.888 novih dvotočkaša — to je minus od 12,4%.


Podaci koji su prikupljeni za Nemačku još su porazniji. Prodato je 140.134 motocikla, ili 24,4% manje nego u istom periodu prošle godine.


Registracije mopeda dostigle su ukupan obim od 110.641 jedinice na šest evropskih tržišta mopeda koje prati ACEM (Belgija, Francuska, Nemačka, Italija, Holandija i Španija). Ovaj obim registracija predstavlja smanjenje od 16,4% u poređenju sa istim periodom prošle godine (132.303 prodata mopeda).


Nemačka je jedino tržište koje pokazuje blagi rast (12.772 mopeda, što je plus od 1,3%).
U Španiji je prodato 9.494 mopeda u periodu januar–septembar ove godine, što je za 3,4% manje nego u istom periodu lane.


Belgija se takođe suočila sa velikim padom prodaje mopeda — 20.123 jedinice (-10,1%).
U Holandiji je tržište apsorbovalo 19.386 mopeda, što je za 19,1% manje nego u prvih devet meseci 2024.


Francuzi su pazarili samo 37.874 mopeda, za petinu manje (-21,8%) nego u posmatranom periodu 2024.


Najveći pad tržišta zabeležila je Italija sa svega 10.992 prodata mopeda, a procentualno se pad bliži trećini tržišta (-27,3%).


„Podaci za prvih devet meseci 2025. godine potvrđuju da se porast broja registracija izazvan prelaskom na Evro 5+ ranije ove godine postepeno apsorbuje. Ono što sada vidimo jeste prilagođavanje tržišta nakon snažne aktivnosti predregistracije koja se odvijala pre nove regulatorne faze“, kaže, komentarišući trenutnu situaciju u sektoru, Antonio Perlot, generalni sekretar ACEM-a.


„Kako ulazimo u poslednji kvartal i približavamo se ključnim događajima u industriji, kao što su EICMA i INTERMOT, proizvođači se spremaju da predstave svoje najnovije inovacije. Ovi sajmovi će pomoći da se ukaže na to kako se tržište razvija uoči sezone 2026.“


Izvor: ACEM

Foto:ACEM

123456. . .2669
YANGWANG U9 Xtreme
Slika nedelje
Vladan Petrović
Testira za vas

Galerije

Najnovije vesti iz auto industrije po sekcijama

Testovi

Kamioni

WRC

Formula 1