AutoMAGAZIN

Rally de Portugal 2025

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Mazda nam još jednom pokazuje da ne želi da prati trendove drugih automobilskih kompanija. U vreme kada veća zapremina motora, veći broj cilindara ili ne daj Bože dizel, već prokleti pojmovi, ova japanska kompanija nam šalje moderan dizel motor i to sa šest cilindara!

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Pogledajte fotogaleriju: Test - Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254.

 

Naše prvo upoznavanje sa modelom Mazda CX-60 bilo je sa hibridnim modelom CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV, kojeg pokreće četvorocilindarski motor u kombinaciji sa elektromotorom. Međutim, ono što smo najviše iščekivali, bila je dizelska verzija, pod čijom haubom diše 6-cilindarski redni dizel motor smešten uzdužno ispod haube, koji može pokretati samo zadnje ili sve točkove - verzija 3.3 e-Skyactiv D. Pred ovaj test smo bili uzbuđeni, jer ovaj motor danas je pravi raritet. 3.3-litarski turbodizel predstavlja pravi biser među perlama u odnosu na današnje konvencionalne motore na tržištu.

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Redni šestocilindarski dizel ima zapreminu od 3.283 kubna centimetra i opremljen je jednim turbopunjačem. Motor je projektovan kao i dobro poznati 4-cilindarski motor zapremine 2,2 litra, ali su inženjeri dodali dva cilindra, čiji prečnik i hod su praktični isti. Motor je dobio i nove sisteme, koji obezbeđuju bolje sagorevanje smeše u većem opsegu obrtaja. Motor je opremljen tehnologijom sagorevanja DCPCI (Distribution-Controlled Partially Premixed Compression Ignition), koji omogućava agilniji odgovor tokom ubrzanja i ima za cilj da poboljša termičku efikasnost pogonske jedinice do 40 %. 

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Sagorevanje smeše je značajno poboljšano novom glavom klipa, koja je stepenastog ovalnog oblika. Ovaj koncept deli mešavinu vazduha i goriva u dve oblasti, što dovodi do efikasnijeg sagorevanja u širem radnom opsegu motora. Ubrizgavanje pod visokim pritiskom je efikasnije i može da realizuje pet ubrizgavanja u jednom taktu (četvorocilindarski dizel može da ima četiri ubizgavanja u jednom ciklusu i potrebno mu je više vremena).

 

Pogledajte: Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO).


Agregat je standardno uparen sa osmostepenim automatizovanim menjačem. Takođe, tu je i elektro-motor snage 12,4 kW, sa maksimalnim obrtnim momentom od 153 Nm, kao deo mild-hybrid sistema od 48V. Energija dobijena rekuperacijom tokom kočenja šalje se u litijum-jonske baterije kapaciteta 0,33 kWh, smeštene ispod vozačevog sedišta.

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Na našem testu smo imali snažniju dizelsku verziju, koja je uparena sa sistemom pogona na sve točkove. Agregat razvija maksimalnu snagu od 187 kW i maksimalni obrtni moment od 550 Nm. Na papiru vidimo da mu za sprint iz mesta do "stotke" treba 7,4 sekunde i postiže maksimalnu brzinu 219 km/h. Zanimljivo je, da Mazda obećava prosečnu potrošnju od nešto više od pet litara dizela. 

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

U praksi, sklop dizel-motor i automatski menjač odlično sarađuju. Platforma je konstruisana prvenstveno sa pogonom na zadnje točkove, a prednji točkovi se po potrebi "aktiviraju" preko elektronski kontrolisanog višelamelastog kvačila.


U praksi, motor se "u leru" oglašava interesantnim baršunastim zvukom, koji je karakterističan za 6-cilindarske dizel motore. Ovo je zaista praznik za uši za sve ljubitelje vrhunske dizelske tehnike. Motor ima prefinjen hod i izuzetno je tih, posebno u gradskim uslovima. Kada na otvorenom putu pritisnete papučicu gasa, do kabine dolazi vrlo prijatna akustika praćena baršunastim povlačenjem šestocilindarskog motora.

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Isto se odnosi i na održavanje konstantne brzine na autoputu, kada se motor utiša i praktično ga uopšte ne čujete. Na nizbrdicama, šestocilindrični pogonski agregat je sposoban da se praktično potpuno ugasi. Mazda tvrdi da je u WLTP ciklusu motor i do 37 % vremena praktično isključen, što štedi gorivo i smanjuje emisiju štetnih gasova. Emisija CO2 iznosi samo 131 gram po pređenom kilometru, što je sjajan rezultat za SUV ove veličine.


U toku vožnje, primetili smo i druge promene u odnosu na hibridnu benzinsku verziju, koju smo testirali. Podešavanje oslanjanja je značajno drugačije, kod dizela izgleda sve harmoničnije. Oslanjanje efikasno ublažava neravnine, a nešto bučnije udarce čujemo samo od točkova, čiji prečnik je 20 inča. U krivinama, automobil uliva sigurnost na svakom pređenom metru.


Što se potrošnje tiče, ona je na našem testu, u kombinovanom režimu vožnje, iznosila oko 6.0 litara na 100 pređenih kilometara, što je za 2 tone težak SUV sjajan rezultat.

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

O enterijeru smo rekli već puno toga i on zaslužuje samo reči hvale. Automobil krase kvalitetni materijali i filigranski precizna završna obrada. Multimedijalna podrška je takođe na visini zadatka, što smo od Mazde i očekivali. Prostora ima i više nego dovoljno u svim oblastima, a prtljažnik zapremine 570 litara dovoljan je za potrebe porodice.


Savremen i štedljiv turbodizel u kombinaciji sa automatizovanim menjačem sa 8 brzina i pogonom na sve točkove je kvalitetna preporuka za vrhunski porodični SUV, sa kojim ćete s radošću ičekivati sneg i odlazak na planinu.

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Cena bazne dizelske verzije modela CX-60 (3.3 L E-Skyactiv D 200 KS) sa pogonom na zadnje točkove iznosi 49.290 evra, dok za verziju sa pogonom na sve točkove (3.3 L E-SKYACTIV D 254) treba izdvojiti 52.890 evra. S obzirom na tehnologiju koju nudi, cena je više nego fer.

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

 

 

Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254  
 Tip motora:  Turbo dizel
 Broj cilindara / ventila:  R6 / 4
 Zapremina motora (cm³):  3.283
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  187 / 3.750
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  550 / 1500-2400
Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  219
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  9,4
 Potrošnja L/100 km (test prosek):  7,4
Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  570 / 1.726
 Zapremina rezervoara (L):  58
 Masa automobila / nosivost (kg):  1930 
 Dimenzije pneumatika:  235 / 45 R20
 Dužina automobila (mm):  4.745
 Širina automobila (mm):  1.890
 Visina automobila (mm):  1.675
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.870
 Cena vozila sa osnovnom opremom i baznom tehnikom (€):  49.290

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Web: www.mazda.rs 

 

Foto: Milomir Bošković
Automagazin.rs

Kia je

Kia je "Održiva prekretnica godine" časopisa Newsweek

Kia je nedavno osvojila nagradu „Održiva prekretnica godine" na dodeli nagrada Newsweek Auto Disruptor Awards 2025, kao priznanje za trogodišnje partnerstvo brenda sa organizacijom The Ocean Cleanup i njihovu inicijativu za uklanjanje plastičnog otpada iz svetskih okeana...

Da li su u Italiji leti zabranjene zimske gume?

Da li su u Italiji leti zabranjene zimske gume?

U Italiji u letnjem periodu, više nije dozvoljeno korišćenje određenih zimskih i pneumatika za sva godišnja doba. Pažnja, ova zabrana važi i za strance, a minimalna kazna za one koji krše nova pravila o pneumaticima iznosi 431 evro...

123456. . .2650
Toyota GR Yaris Rally1 2025
Slika nedelje
Vladan Petrović
Testira za vas

Galerije

Najnovije vesti iz auto industrije po sekcijama

Testovi

Kamioni

WRC

Formula 1