Legendarni Citroen C3 stiže u Srbiju, još bolji sa više prostora
C3 je najprodavaniji model brenda i dosadašnje 3 generacije prodate su za prethodne dve decenije u više od 5.600.000 primeraka. To čini oko 29% ukupne Citroënove prodaje…
C3 je u proteklom periodu imao učešće od oko 11% u prodaji u Evropi u ovom segmetu, što znači da je svaki 10 prodati automobil C3.
Novi Citroën C3 je jedinstvena pojava na automobilskom tržištu, potpuno inovativan, automobil u trendu. On je predviđen za svakodnevnu vožnju, a da je pri tome nesvakidašnji, udoban i tehnološki napredan, uz kontrolisani budžet. Atraktivan dizajn novog C3 namenjen je svima, podjednako ženama i muškarcima, aktivnim i na poslu i tokom slobodnog vremena i vikendom, urbanim i ekoloski osvešćenim, onima kojima je važno da daju svoj doprinos u očuvanju prirode i životne sredine. Novim C3 Citroën pokreće inicijativu kojom želi da promeni status quo i da postane predvodnik u proizvodnji dostupnih električnih automobila. U njemu je postignut pravi balanas između autonomije, vremena punjenja, cene i planiranja putovanja.
računanje postotka Biznis ideje ljubavni sat evri u dinare gledalica vrijeme sutra umrli danas Weight Loss Injections
Proizvodi se u Evropi uz neke karakteristike koje nisu viđane kod vozila u ovom segmentu. Pre svega misli se na Citroën Advaced Comfort oslanjanje sa dvostrukim progresivnim hidrauličnim graničnicima i na Citroën Advanced Comfort potpuno nova sedista sa dodatom memorijskom penom.
Udruženi obebeđuju vrhunsku udobnost tokom vožnje.
Pored daleko najvećeg komfora u klasi treba istaći i drugačiji boravak u kabini koji podseća na okruženje kao da ste kod kuće. Sve oko vas daje osećaj da sedite u svojoj dnevnoj sobi, a vožnja osećaj kao da se lebdi iznad neravnina. Veoma važna činjenica je da je sediste vozača izdignuto čitavih 10 cm u odnosu na prethodnika.
Dodatno, Ë comfor, kako ga je Citroën nazvao, omogućava nula buke, nula vibracija, nula zagađenja i nula stresa. Pa zar to nije ono što svi želimo! Tehnologiju u kabini predstavljaju inovacije u ovom segment. Head up displej pored praktične ima i veoma važnu bezbednosnu funkciju jer omogućava vožnju bez skretanja pogleda sa puta. Dobro se osećati znači lako ulaziti u vozilo i uživati u prostranosti. C3 je napredovao na oba ova polja uz podignuti klirens čime nije narušena dužina vozila od 4,01m, koja mu omogućava da bude i dalje praktičan i agilan. I, naravno, C3 nudi svu dodatnu opremu kako bi svako putovanje bilo trenutak opuštanja uz konektovanu 3D navigaciju na touchscreen ekranu od 10,25’’, automatski klima uređaj ili bežično punjenje i preslikavanje sadržaja pametnog telefona.
Citroën C3 je poznat po mekoći u vožnji i udobnosti u kabini. Ova udobnost je pojačana i osećajem izolovanosti i ušuškanosti od smetnji spoljašnjeg sveta. Citroën Advanced Comfort® oslanjanje: po prvi put, novi C3 dobija oslanjanje sa progresivnim hidrauličnim graničnicima u seriji na svim verzijama. Ova Citroënova ekskluzivnost garantuje korisnicima jedinstveni osećaj komfora u kabini, a prednost se primećuje pri niskim brzinama kako bi se neutralisale nepravilnosti puta i u mekom prelaženju preko ležećih policajaca.
Advanced Comfort® sedišta: savršeni dodatak oslanjanju, za veću udobnosti, sedišta Citroën Advanced Comfort® pružaju dodatni komfor s obzirom da su redizajnirana kako bi pružila još bolju bočnu potporu. Ona imaju dodatnu penastu gumu (+10mm) za veći osećaj mekoće i udobnosti i pružaju dobru potporu nezavisno od udaljenosti koja se prelazi.
C-Zen Lounge koncept: prednji deo kabine je dizajniran da bude jednostavan, topao i ergonomski, kako bi pružio osećaj spokoja. Ovo se prvo postiže zahvaljujući veoma ,minimalističkoj i horizontalno postavljenoj instrument tabli čime se povećava osećaj širine. Instrument tabla je podeljena u dva dela: gornji sa tehničkim elementima i donji sa udobnim delom obloženim platnom, nazvanim « Sofa Design », jer je inspirisan mekoćom sofa. Citroën Head Up displej, novi prikaz u visini očiju, reflektuje informacije o vozilu na sjajnoj crnoj površini između instrument table i vetrobrana. Ovo pametno rešenje omogućava vozaču da lako pristupi ključnim informacijama bez skretanja pogleda sa puta.
Agilan i okretan: sa dužinom od 4,01m, novi C3 je povećan samo za 19mm u odnosu na model koji zamenjuje. On ostaje veoma kompaktan za veću okretnost (radijus okretanja od 10,6m).
Lakši pristup kabini: sa visinom od 1,57 m (bez krovnih nosača), novi C3 je viši za skoro 100mm u odnosu na prethodnu generaciju. Ovaj model ima klirens od 197mm, u odnosu na 135 mm na prethodnom modelu. Povišena pozicija, daje izgled SUV-a, olakšava ulazak i izlazak iz vozila, a pruža i sigurniju vožnju preko ležečih policajaca i rupa na koje se često naleće u gradskoj vožnji. Prostraniji unutrašnji prostor sa više prostora za noge, za glavu i za laktove: sedišta su podignuta za 76mm u odnosu na sadašnju verziju. Ovo omogućava putnicima da imaju viši i dominantniji položaj za vožnju, sa većim osećajem kontrole i sigurnosti. Svi imaju koristi od bolje vidljivosti, a veća visina pruža i više prostora iznad glave (+31 mm u odnosu na prosek na tržištu) i omogućava prilagođavanja položaja za sedenje kako bi se oslobodilo više prostora za noge. Prostor za noge, na zadnjem sedištu, povećan je za više od 20 mm u odnosu na prosek na tržištu. Takođe, uloženi su napori da se dobije prostor veći za 19mm za laktove za putnike na zadnjem sedištu i za 21mm za putnike napred, u odnosu na prosek na tržištu.
Prevoz predmeta i prtljaga : veća kabina ima mnogobrojne korisne i pametno raspoređene pregrade u vratima, na centralnoj konzoli, ispod središnjeg naslona za ruke. Na centralnoj konzoli se nalazi prostor za bežično punjenje. Zapremina prtljažnika je velika i povećana za 10 litara kako bi dostigla 310l. Njegov kapacitet može da se poveća zahvaljujući modularnosti zadnje klupe u odnosu 60-40. Citroën C3 nudi dva nivoa info-zabave koji olakšavaju brz pristup inteligentnim i korisnim funkcijama koje su potrebne vozačima za lako kretanje i za neometanu konektovanu svakodnevnicu :
• ‘Smartphone Station’ je u seriji na opremi «You», i uključuje integrisani nosač za pametni telefon, koji vozačima omogućava da «fiksiraju» njihov uređaj i da automatski pokrenu novu aplikaciju koristeći NFC (Near Field Communication) bežičnu tehnologiju. Zahvaljujući ovoj aplikaciji, vozači mogu da, prečicama, pristupe telefonu, radiju, navigaciji i muzičkim aplikacijama. Za mirnu i opuštenu vožnju, intuitivne kontrole na upravljaču su dopunjene dugmetom «Home», na svim verzijama, koje omogućava jednostavni povratak na početnu stranicu.
• 3D navigacija na touchscreen ekranu od 10,25’’ je u seriji na «Max» opremi. Centralni ekran u boji od 10,25’’ koristi arhitekturu vidžeta, inspirisanu pametnim telefonima, kako bi omogućio pristup, preko virtuelnih prečica, glavnim informacijama navigacije, telefona, radija, aplikacija i medija. Bežična WiFi funkcija omogućava preslikavanje pametnog telefona i kompatibilnost sa Apple CarPlayTM i Android AutoTM. Tehnologije za dodatnu smirenost: pored osnovne opreme novi C3 raspolaže raznim tehnologijama
za pomoć u vožnji :
• Active Safety Brake, sistem hitnog kočenja, koji radi pri brzinama od 5 do 135 km/h, danju i noću, pomaže da se smanji povređivanje putnika u vozilu, kao i pešaka ili biciklista.
• Aktivno upozorenje na neželjeni prelazak preko linije pomaže vozaču da pravilno pozicionira vozilo, između oznaka na tlu, laganim korekcijama upravljača kada vozilo skrene sa svoje putanje, ili upozorava vozača u slučaju skretanja pri malim brzinama.
• Prepoznavanje saobraćajnih znakova čita saobraćajne znakove sa ograničenjem brzina i prikazuje ih na Citroën Head Up displeju, kako bi vozač uvek bio obavešten.
• Električna parkirna kočnica se automatski aktivira kada se motor zaustavi i automatski otpušta kada se pritisna papučica gasa.
• Pomoć pri kretanju na uzbrdici zadržava vozilo na nekoliko sekundi na uzbrdicama većim od 3% kako bi se vozaču pomoglo da izbegne bilo kakvo neželjeno kretanje.
• Automatska zamena svetala koristi kameru na vetrobranu za automatsko prelaženje sa dugih na kratka svetla kada se otkriju vozila koja dolaze iz suprotnog smera, čime se omogućava sigurnomimoilaženje.
Citroën C3 nudi 1.2l Turbo benzinski motor sa snagom od 100ks, uparenim sa manuelnim menjačem sa 6 stepena prenosa. Potpuno redizajniran za pouzdanost i perfomanse ovaj motor je, od sada, opremljen razvodnim lancem koji daje odličnu polivalentnost modelu C3. U mešovitom WLTP ciklusu ispušta svega 126g CO2/km.
Proizvodi se u 6 prepoznatljivih boja, bela, svetlo plava, tamno plava, crvena, siva i crna, a omiljeni dvobojni krov dostupan je u beloj ili crnoj boji. Na novom C3 predstavljen je i potpuno novi ovalni logo Citroëna, kao i novi trostepeni svetlosni potpis. Već na samom predstavljanu, a zatim i ovih dana novi električni Citroën ë-C3 osvojio je dve prestižne nagrade.
Nagrada Autobesta "Ecobest" 2024. se dodeljuje vozilima koja se odlikuju poštovanjem životne sredine, energetskom efikasnošću i manjim uticajem na okolinu. Žiri je prepoznao novi ë-C3 kao najrelevantnije električno vozilo za 2024. godinu. Nagrada Auto Bilda Zlatni volan 2024. nagrađuje pristup Citroëna ideji da električnu mobilnost učini dostupnom i pristupačnom svima po fer ceni. Sa svakom novom generacijom C3, Citroën je izabrao da uzburka tržište nudeći inovativni koncept, čuvajući, istovremeno, svoje kvalitete: jedinstveni i snažni dizajn, prepoznatljivu udobnost, svakodnevno korisnu dodatnu opremu i pristupačnu cenu. Popularan, pre svega, namenjen je širokomkrugu kupaca, zbog toga što je pristupačan i zbog toga što nudi različita energetska rešenja koja su
prilagođena potrebama klijenata.
Sve dodatne informacije mogu da se pronađu na sajtu citroen.rs. Probna vožnja može da se obavi u kompletnoj dilerskoj mreži Citroëna u našoj zemlji, u Beogradu na tri lokacije, zatim Novom Sadu, Nišu, Čačku i Bačkoj Topoli.
Foto: Milomir Bošković
Automagazin.rs