AutoMAGAZIN - Testovi

www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Jaguar E-Pace D150 AWD (FOTO)

Testirali smo: Jaguar E-Pace D150 AWD (FOTO)

Jaguar je modelom E-Pace zacrtao stazu uspeha ovog brenda u SUV segmentu. To je prvi SUV u istoriji ove marke, koji je odmah zabeležio  velike uspehe i stigao do velikog broja kupaca širom sveta. Ovo su naši utisci...

Testirali smo: Jaguar E-Pace D150 AWD (FOTO)

Dizajnerski, E-Pace podseća na sportski SUV kupe. Svetlosne grupe su visoko postavljene, a stubovi su masivni. 

 

Pogledajte fotogaleriju: Jaguar E-Pace D150 AWD.

 

Kojoj klasi pripada? Teško je precizno odrediti, ali to je definitivno segment kojem pripada BMW X2, Mercedes-Benz GLA ili Audi Q3. I dok konkurentski modeli koriste gotovo identičan obrazac u dizajniranju SUV modela, Jaguar se odlučio na drugačiji format. To znači, da E-Pace nećete pomešati sa modelom F-Pace. Već na prvi pogled je jasno, da se radi o dva različita automobila i to ne samo po tehnici, već i u dizajnerskom smislu.

Testirali smo: Jaguar E-Pace D150 AWD (FOTO)

Po visini i širini, E-Pace se može uporediti sa većim F-Pace. Dizajnerski posmatrano, E-Pace je kompaktniji i skladniji.

 

Pogledajte: Vozili smo Jaguar I-Pace - prvi naši utisci (FOTO).

 

Manji E-Pace ima razigraniji oblik, dinamičnije linije i kompaktniju siluetu. Kompaktni SUV prava mala zver, baš kao ono mladunče jaguara sa majkom, koje možetemo videti na vetrobranskom staklu, kao i u noćnim satima na asfaltu pored automobila, kada se aktiviraju projektori na retrovizorima. To je karakteristično za premium automobile, a Jaguar to definitivno jeste. E-Pace je prepoznatljiv i po prednjoj maski hladnjaka, ali i po grafici svetlosnih grupa. Pogled sa boka otkriva dinamične linije, sa kupeovskom linijom zadnjeg dela automobila. Sportski DNK pozajmljen od sportskog kupea F-Type je jasno vidljiv na zadnjem delu automobila, koji je kratak i visok. Pozitivan sveukupni utisak o automobilu zaokružuju i atraktivne felne prečnika 20 inča.

Testirali smo: Jaguar E-Pace D150 AWD (FOTO)

Cevi izduvnog sistema su prave! Jaguar se nije zadovoljio "fake" izduvnim elementima. E-Pace je u skladu sa svojim sportskim dizajnom dobio prave pravcate cevi "auspuha".

 

Pogledajte: Vozili smo - Jaguar F-Type S u rukama Vladana Petrovića (FOTO).

 

Što se tiče dimenzija, svojom dužinom, širinom i visinom, E-Pace nadmašuje većinu konkurenata, uključujući i novi BMW X2. Ako poredimo E-Pace sa većim F-Pace, videćemo sličnost po širini i visini, međuosovinsko rastojanje je kraće za skoro 10 centimetara, a kraći je za 35 cm. Naš test automobil krasio je sportski paket R-Dynamic, koji je hromiranu masku hladnjaka zamenio sa maskom izvedenom u klavir lak crnoj boji. R-Dynamic paket uključuje i drugačiji branik, sa većim otvorima za dovod vazduha za hlađenje kočnica, atraktivnije komponente kočionog sistema i novi zadnjik branik sa difuzorom.

Testirali smo: Jaguar E-Pace D150 AWD (FOTO)

Jaguar E-Pace može se pohvaliti vrhunskim kvalitetom materijala. Njihov kvalitet je na nivou modela iz nemačke premium trojke. 

 

Unutrašnjost automobila je takođe simpatična, ali čim smo se smestili za volan, shvatili smo da sedimo u premium automobilu. Radno mesto vozača je jasno definisano, komande su logično postavljene, a posebnu pažnju privlači rukohvat na središnjoj konzoli. Volan je vrhunskog dizajna i ruke se prosto lepe za njega. Materijali su vrhunskog kvaliteta, a završna obrada je filigranski precizna, što ovaj automobil čini istinskim predstavnikom premium klase. Neke kolege su zaključile, da kvalitet materijala, kao što je koža na sedištima, nije na visokom nivou, ali mi se ne slažemo sa ovom konstatacijom. Možemo slobodno reći da je osećaj kvaliteta ubedljiviji nego kod nekih nemačkih konkurenata iz premium trojke.

Testirali smo: Jaguar E-Pace D150 AWD (FOTO)

Svaki detalj je izrađen sa visokom preciznošću, a organizacija komandi je jednostavna i ergonomski dobro osmišljena. Svojim izgledom, centralni deo podseća na onak koji smo videli u sportskom F-Typeu.

 

Prostora ima dovoljno, kako napred, tako i na zadnjim sedištima, koja su ergonomski dizajnirana i odlično drže telo u krivinama. U poređenju sa klasičnim automobilima, u modelu E-Pace sedi se na višoj poziciji, koja pruža odličan pogled. Ispred vozača je instaliran virtuelni kokpit, sa odličnom grafikom. Iako je E-Pace nudi nekoliko vrsta prikaza, izgled ostaje uvek isti, a menjaju se samo informacije u centralnom delu ekrana. Komande za klimatizaciju su odvejene na posebnom delu, što je za svaku pohvalu, jer ne moramo da lutamo po meniju kako bismo kontrolisali njegove funkcije.

Testirali smo: Jaguar E-Pace D150 AWD (FOTO)

Prostora na zadnjim sedištima ima sasvim dovoljno u svim smerovima.

 

Prtljažnik spada u bolje strane modela E-Pace. Ima čak 577 litara, što je dovoljno za čak šest kofera koje unosite u avion. Pristup prtljažniku je odličan, zahvaljujući širokim vtatima i dvostrukim dnom prtljažnika. U donjem delu se nalazi pravi pravcati rezervni točak, što u današnje vreme nije uobičajena praksa. Šteta, što se preklapanjem naslona zadnjih sedišta deljivih u razmeri 2:3, ne stvara ravna površina. Moramo da pohvalimo i broj ostava za odlaganje sitnica. Na primer, boca zapremine 1 litar bez problema se može smestiti u vrata.

Testirali smo: Jaguar E-Pace D150 AWD (FOTO)

Zapremina prtljažnika iznosi 577 litara, što je za svaku pohvalu. Međutim, ako se odlučite za verziju sa rezervnim točkom, zapremina prtljažnika je nešto manja, ali i dalje sasvim dovoljna čak i za potrebe jedne porodice. 

 

Naš test automobil pokretato je dizelski agregat zapremine 2.0 litrra, koji se krije pod oznakom 150D. Agregat razvija maksimalnu snagu od 110 kW (150 KS) i maksimalni obrtni moment od 380 Nm. Motor je odlično izolovan i samo u višim obrtajima se oglašava nešto bučnije. Ali, nema potrebe da se motor "vrti" u visokim obrtajima, jer devetostepeni automatski ZF menjač radi savršeno. Na primer, na autoputu pri brzini od 130 km/h, motor radi na nivou obrtaja od 1.700 o/min. Iako na papiru ne oduševljava, motor je sasvim dovoljan za E-Pace, upravo zbog sjajno podešenog 9-stepenog menjača, koji uvek pronalazi optimalan prenosni odnos. Da li dozvoljava sportski stil vožnje? Teško je reći, jer automobil meri masu od 1.900 kilograma, što znači da je teži od većeg F-Pace. Razlog za to je činjenica da ne koristi aluminijumsku konstrukciju, a samo su neke komponente izrađene od aluminijuma, kao što su blatobrani i hauba.

Testirali smo: Jaguar E-Pace D150 AWD (FOTO)

Nešto viša masa se odrazila i na potrošnju. U otvorenom saobraćaju, na magistralnim putevima, zabeležili smo potrošnju od 7,4 litra "crnog zlata" na 100 pređenih kilometara, što je odličan rezultat za jedan premium automobil sa pogonom na sve točkove. U gradskoj vožnji, teško je zabeležiti potrošnju nižu od 9,5 L/100 km.

I u vožnji, Jaguar E-Pace ostavlja utisak premium automobila. To znači, da su kabina i oslanjanje odlično izolovani. Kabina se može pohvaliti sa vrhunskim akustičnim komforom, iako je automobil bio opremljen felnama prečnika 20 inča. Na veličinu točkova nas je samo ponekad podsetio prelazak preko oštrih neravnina na putu, kada je do kabine dolazio prigušeni zvuk oslanjanja. U krivinama je vrhunski stabilan i neutralan, a naginjanje je minimalno.

Sistem pogona na sve točkove ima oznaku 4×4 Active Driveline i razvila ga je firma GKN. Sistem koristi spojnicu između prednje i zadnje osovine, ali i dva električne lamele koje su zadužene za zadnji diferencijal, baš kao kod modela Ford Focus RS ili Opel Insignia 4x4. Zahvaljujući ovom sistemu, automobil može poslati više obrtnog momenta na svaki pojedinačni točak, odnosno na točak koji ima bolju trakciju. U praksi, to znači da se Jaguar E-Pace terena ne plaši, iako mu to nije prirodno okruženje. U vožnji na terenu, oseća se njegovo srodstvo sa Land Rover modelima. Tokom vožnje na terenima Tare, isprobali smo i sistem kontrole spuštanja niz strme i klizave terene i od nas dobija palac nagore.

Jaguar E-Pace osvojio nas je svojim privlačnim, ali u isto vreme elegantnim dizajnom i stilom. Automobil u potpunosti zadovoljava standarde jednog premium modela, ali i standarde praktičnosti i ergonomije. U vožnji odaje utisak moćnost crossovera, koji je u krivinama siguran i neutralan, ali se ne boji ni terena, što ne možemo reći za sve moderne crossovere. Inženjeri Jaguara su napravili odličan posao. 

Testirali smo: Jaguar E-Pace D150 AWD (FOTO)

 
Jaguar E-Pace D150 AWD  
 Tip motora:  Turbodizel
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1.999
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  110 / 3.500
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  380 / 1.750
Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  193
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  10,5
 Potrošnja (prosečna na testu):  8,5
Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  577 / 1234
 Zapremina rezervoara (L):  57
 Masa automobila (kg):  1918/ 550
 Dimenzije pneumatika:  235 / 50 R20
 Dužina automobila (mm):  4.359
 Širina automobila (mm):  1.984
 Visina automobila (mm):  1.649
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.681
 Cena vozila sa osnovnom opremom:  46.715

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Web: srbija.jaguar.com


Foto: Milomir Bošković

Teskt: Automagazin.rs

Toyota Supra 2.0 Turbo stigla u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Toyota Supra 2.0 Turbo stigla u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Posle reinkarnacije legendarnog modela Supra, Toyota je ove godine proširila ponudu motora sa 2.0-litarskim Turbo agregatom, koji obezbeđuje visoku snagu ali i manju masu automobila. Na stazi Nacionalne vozačke akademije (NAVAK), isprobali smo petu generaciju modela Supra sa najmodernijom tehnikom...

123456. . .33
Bettina Fetzer ispred Mercedes-Benz S-Klasa 2021
Slika nedelje