AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Vozili smo Jaguar I-Pace, Svetski automobil godine - prvi naši utisci (FOTO)

Vozili smo Jaguar I-Pace, Svetski automobil godine - prvi naši utisci (FOTO)

Na bezbednoj stazi Nacionalne vozačke akademije (NAVAK), imali smo priliku da se upoznamo sa prvim Jaguarovim 100 % električnim automobilom sa pet sedišta...

Vozili smo Jaguar I-Pace, Svetski automobil godine - prvi naši utisci (FOTO)

Jaguar I-Pace je za 5 cm kraći od veliko F-Pace, ali je platforma za elektro-automobile obezbedila veće međuosovinsko rastojanje - 2.990 mm!

 

Pogledajte fotogaleriju: Jaguar I-Pace - prva vožnja u Srbiji.

 

Jaguar I-Pace označio je dolazak nove ere i to ne samo u okvirima brenda, već možemo slobodno reći za celu automobilsku industriju. Britanci nisu čekali na budućnost i dok su mnogi drugi veliki proizvođači planirali električnu ofanzivu, oni su u prodajne salone poslali pravi seriski električni automobil.

Vozili smo Jaguar I-Pace, Svetski automobil godine - prvi naši utisci (FOTO)

Silueta automobila ima kupeovski izgled. 

 

Njegovo ime je I-Pace, meri dužinu od 4,682 mm, što znači da je za 48 mm kraći od modela F-Pace, ali ga zato sa međuosovinskim rastojanjem nadmašuje za 16 mm (2.990 mm). Teško je odrediti kojem segmentu pripada ovaj automobil, ali verovatno ga termin crossover najbolje opisuje. I-Pace je razvijen od nule, na čistom listu papira i od samog početka kao elektormobil, što je bila velika prednost prilikom razvoja. Zato automobil izgleda neobično - crossover sa komplatnim prednjim delom, robusnom siluetom i niskom kabinom, u stilu kupea.

Vozili smo Jaguar I-Pace, Svetski automobil godine - prvi naši utisci (FOTO)

Vladan Petrović za volanom modela Jaguar I-Pace. Luskuz i kvalitet materijala je na nivou koji smo i očekivali od ovog brenda - vrhunski.

 

Kako automobil izgleda uživo, pitali smo Vladana Petrovića, koji je imao priliku da isproba ovaj kvalitetan automobil. "Platforma za električni automobil sa kompaktnim pogonskim sistemom, dizajnerima je dala više prostora za kreativnost i čini se da su oni to odlično iskoristili.  Uživo automobil izgleda fantastično i mnogo lepše nego na fotografijama. Ima kratke prevese, a visina od 1.560 mm i širina od 1.890 mm odaju utisak moći i stabilnosti." - ističe Petrović.

Vozili smo Jaguar I-Pace, Svetski automobil godine - prvi naši utisci (FOTO)

Iako je automobil tehnološki veoma napredan, sve komande su logično raspoređene i na dohvat su ruke.
 
U entijeru vlada luksuzna atmosfera. Ni na čemu se nije štedelo. Materijali su vrhunskog kvaliteta i sve je osmišljeno do najsitnijeg detalja. "Preglednost, dizajn i ergonomija su na visokom nivou. Bez obzira što se radi o tehnološki veoma naprednom automobilu, kontrola svih najvažnijih funkcija u automobilu je jednostavna i sve se nalazi na poziciji na kojoj i očekujemo. Posebno je zanimljiva centralna konzola, gde se većinom funkcija upravlja preko površina osetljivih na dodir. Pozicija sedenja je odlična i pruža osećaj sedenja kao u nekom SUV modelu. Pro što sam primetio kada sam se smestio za volan, jeste vetrobransko staklo koje je prilično udaljeno, kao kod nekih MPV modela. Prostora ima u svim smerovima, kako na prednjim tako i na zadnjim sedištima." - objašnjava Petrović.

Zapremina prtljažnog prostora iznosi respektabilnih 656 litara.

Vozili smo Jaguar I-Pace, Svetski automobil godine - prvi naši utisci (FOTO)

Zahvaljujući velikom međuosovinskom rastojanju, I-Pace nudi vrhunski komfor i prostranost za pet putnika. 

 

Ono što se ne može videti, jeste vrhunska konstrukcija karoserije, koja je izrađena od lakog aluminijuma. Jaguar se hvali, da I-Pace ima najčvršću strukturu od gotovo svih aktuelnih modela u ponudi. Baterije, koje su sačinjene od 432 ćelije, smeštene su u pod automobila, čime je sniženo težište automobila. Za pohvalu je i optimalna raspodela težine, koja po osvinama iznosi 50:50. Aluminijum je iskorišćen i za potpuno nezavisno oslanjanje. Zadnja osovina nosi oznaku Integral Link. Svaka od osovina opremljena je elektromotorom sa sinhronim permanentnim magnetom, bestepenim menjačem i diferencijalom. Oba motora imaju iste parametre - po 147 kW (200 KS) i 348 Nm.

Vozili smo Jaguar I-Pace, Svetski automobil godine - prvi naši utisci (FOTO)

I prednja sedišta su velikih dimenzija i pružaju vrhunsku udobnost.

 

Kombinovana snaga motora iznosi 294 kW, dok je maksimalni obrtni moment 696 Nm, što ovom elektroautomobilu obezbeđuje ubrzanje iz mesta do "stotke" za samo 4,8 sekundi. Ono što je mnoge najviše interesovalo, jeste autonomija. Proizvođač tvrdi, da sa jednim punjenjem I-Pace može da pređe 480 kilometara. U zimskim uslovima, u gradskim uslovima, može se očekivati autonomija od 300 kilometara. Na brzinu punjenja baterija utiče mnoštvo faktora, a najvažniji su tip i snaga punjača.

Vozili smo Jaguar I-Pace, Svetski automobil godine - prvi naši utisci (FOTO)

Dizajn automobila je originalan, a posebnu pažnju privlače detalji, kao što su neobično dizajnirane kvake na vratima.

 

Jaguar I-Pace, koji može biti opremljen felnama prečnika od 18 do 22 inča, može se pohvaliti odličnim voznim osobinama. "Iako je automobil težak preko 2,1 tonu (samo na baterije odlazi 600 kilograma!), moram da pohvalim njegove vozne osobine. Upravljanje je filigranski precizno, veliki pneumatici obezbeđuju odličnu trakciju i pri višim brzinama, a nisko težište sprečava naginjanje karoserije u krivinama. Dobar osećaj u vožnji obezbeđuje i optimalan raspored mase po osovinama." - zaključuje Petrović.

Što se tiče Jaguara, možemo da zaključimo da je uradio odličan posao. Međutim, kod elektromobila, postoji i druga strana priče, a to je infrastruktura za punjenje, koja je u našoj zemlji više negio skromna. Jer, I-Pace se na brzi punjač snage 50 kW, koji se nalazi na većini stanica za punjenje u Evropi, može dopuniti za 2 do 3 sata. Jaguar svojim vlasnicima nudi i instalaciju sopstvene stanice za punjenje (wallbox), koja prazne baterije puni za 13 sati. A, oni koji I-Pace pune preko konvencionalne utičnice u garaži, za potpuno punjenje baterija potrebno je preko 35 sati.
 
Više o modelu Jaguar I-Pace, možete pogledati klikom na LINK.

Foto: Milomir Bošković
         Vladan Petrović

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Navikli smo da oznaku PRO u nazivu proizvoda vidimo u industriji mobilnih telefona. Od nedavno, ova oznaka svoje mesto pronašla je i u automobilskoj industriji. Posle višednevnog testa novog SUV modela na srpskom tržištu, možemo reći da je oznaka PRO u potpunosti opravdana. U ovom slučaju, PRO znači "napredan"...

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Mazda nam još jednom pokazuje da ne želi da prati trendove drugih automobilskih kompanija. U vreme kada veća zapremina motora, veći broj cilindara ili ne daj Bože dizel, već prokleti pojmovi, ova japanska kompanija nam šalje moderan dizel motor i to sa šest cilindara!

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Kuda ide BMW? Model koji nam najbolje pokazuje u kojem smeru će minhenski proizvođač u budućnosti ići, jeste upravo SUV iX. On je raskošan, futuristički, provokativan, megalomanski i ispunjen najnovijim tehnologijama. Ništa drugo nismo ni očekivali...

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Protekle sedmice imali smo priliku da na srpskim putevima isprobamo Mazdu CX-60, prvi model ovog japanskog proizvođača, koji otvoreno grabi u premium segment. I još po nečemu je prvi -  radi se o prvom automobilu Mazde, koji na naše tržište dolazi u plug-in hibridnoj verziji...

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Popularni korejski crossover na tržištu se nalazi od 2019. godine. Posle tri godine egzistencije na tržištu, u julu prošle godine nam je stigla njegova unapređena verzija, koju smo isprobali na srpskim putevima...

123456. . .36
Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje