Opel Adam - Kreiraj Adama u svom stilu
Početna
Vesti
Test
Saveti
Predstavljamo
Kamioni
Forum
Sport
Formula 1
WRC
Domaći reli
Kružne trke
Brdske trke
Galerije
Posteri
Formula 1
WRC
Evropski reli
Domaći reli
Kružne i brdske
Sajam
Auto show
Auto oglasi
Novi automobili
Intervju
Vaše fotografije
Marketing
Linkovi
RSS WRC
Kontakt
 
Ford Fiesta - Grand Motors
 
 
 
ma nemoj
 
Rallye Monte Carlo 2017
 
 
Automobili
 
www.automagazin.rs
 
Poredak - WRC Vozači
1.S. Ogier25
2.J.M. Latvala18
3.O. Tanak15
4.D. Sordo13
5.C. Breen10
6.E. Evans10
7.A. Mikkelsen6
8.S. Lafebvre6
 
Auto magazin

Dakar 2017 komentar Dražena Ćurića - najava29.12.2016

Dakar 2017 komentar Dražena Ćurića - najava

Automobilista Dražen Ćuruć, koji je tri puta učestvovao na Dakar reliju, ekskluzivno za Automagazin portal, komentarisaće ovogodišnje izdanje ovog prestižnog takmičenja. Danas vam prenosimo nove zanimljivosti, istorijske detalje, moguća iznenađenja...


"Uspeo sam se čuti sa svojim insajderom Tomom, pa sam dobio dosta informacija vezanih za trasu 38. iako A.S.O. kaže 39. izdanja Dakara. Oni broje i onaj iz 2008. godine, koji su otkazali.


Kako god, Dakar će biti daleko ispod onoga što smo gledali zadnjih godina. Ovakvo razmišljanje se odnosi na masovnost. Neće startovati 93 automobila, kao što sam najavio u prošlom komentaru, nego samo 79, što je drugi najniži broj u istoriji trke. Jedini put kada je startna lista bila kraća, bilo je 1993. godine - tada je startovalo samo 65 automobila. Ne znam zašto se to desilo, jer što se tiče broja takmičara, druga polovina osamdesetih je bila najmasovnija. 1985-e je startovalo 362 automobila. Sveukupno, najviše takmičara je nastupilo 1988-e, zbirno auti, motori i kamioni 603 startna broja su krenula u za danas nezamislivih 12 743 kilometra dugačku trku. Od toga 6 605 km su bili brzinci. Ali, da ne bi pomislili da je to bio najduži Dakar u povijesti!?!? Ne, najduži se vozio 1986. godine imao je ukupno 15 000 km od toga su brzinci bili 7 731 km, a trasa se većim delom vozila po Sahari. Te godine je startalo 486 vozila, a na cilj je stiglo njih 100, što je jedva nešto malo više od 20%. Trka je bila podeljena u 20 etapa, a pauza je bila tek 13. dan. Ovogodišnji rally tačno toliko dana traje i preko 6 000 km je kraći. Kad tome svemu pridodamo tehnološku inferiornost tadašnjih vozila u poređenju sa današnjim bolidima, onda je završavanje trke samo po sebi bilo podvig. Ali masovnost je bila prisutna, jer se sa puno manje novaca moglo nastupiti na Dakru.



Dakar 2017 komentar Dražena Ćurića - najava

Dražen Ćurić u prašini Atakame

 

Da se vratim ovogodišnjem Dakru. Trka nema veliki broj automobila ali ima oko 50 vrhunskih, što fabričkih, što bivših fabričkih bolida na startu. Do pobede će biti jako teško doći i osim glavnih favorita, koje sam već nabrojao, imamo još nekoliko ozbiljnih konkurenata za plasman u top 10.


Španac Xavier Pons u Fordu dobro je znano ime iz WRC-a, jako brzi Argentinac Emiliano Spataro u Renaultu bi takođe mogao biti veliko iznenađenje. Francuz Ronan Chabot u Toyoti i Khalid Al Qassimi u Peugeotu. Sve su to moguća iznenađenja. Toyota je opet najzastupljeniji proizvođač na trci i mislim da imaju jako konkurentan bolid. Iako sam u prošlom komentaru napisao da malo kaskaju za Peugeotom i Minijem, sad više baš i nisam siguran da je ta konstatacija tačna. Prelazak Rome iz Minija u Toyotu mi nije bilo toliko iznenađenje, ali odlazak All Attijaha me je zaintrigirao jer njemu novac nije nikakav problem. Prebogati Kataranin uvek želi sediti u konkurentnom automobilu, a to može značiti samo da je Toyota napravila takvo vozilo. Toyote se "slažu" u Južnoj Africi i tamo je njihov razvojni centar, čovek po imenu Neil Woolridge je osmislio i napravio šasiju i oslanjanje za Toyotu. Do sada se u tu šasiju ugrađivao petolitarski motor iz Lexusa, a ova najnovija verzija koristi Nissanov motor iste kubikaže ali veće snage. Navodno su sa restriktorom na usisniku vazduha kao otežavajućim faktorom, uspeli izvući preko 500 KS, iako se radi o atmosferskom benzincu. Na Dakaru su benzinski turbo motori zabranjeni. Zadnje dve godine su se vozači Toyote žalili na manjak snage pa se taj nedostatak morao rešiti. Očito su uspeli, jer Al Attijah i Roma ne bi otišli iz Minija iako su tamo bili u tihom konfliktu sa Sven Quantom zbog timskih naredbi.


Osim deklariranih Toyota, na startnoj listi ima još nekoliko bolida koji su zapravo Toyota, samo nose košuljicu nekog drugog proizvođača. Spatarov Renault je identičan auto kao što voze Toyotine posade. Ponsov Ford je ista šasija i oslanjanje, ali je petolitarski agregat iz Ford Mustanga. Toyota je najdostupnije, najpouzdanije i po ceni najpristupačnije vozilo na rally-raid sceni. Iz tog razloga ih ima najviše na startnoj listi, preko 50% automobila su Toyote.


I za kraj današnjeg osvrta na Dakar ću spomenuti još jedno ime koje je i meni lično velika nepoznanica. To je Amerikanac Bryce Menzies, koji vozi Minija. Ono što sa sigurnošću mogu reći za tog momka je da ima čelična m..., on je vlasnik svetskog rekorda u letu u dalj s automobilom. Ovde možete pogledati taj poduhvat.


VIDEO:



Mislim to nije sve što je leteći Amerikanac napravio do sada. Napobeđivao se on na popriličnom broju takmičenja u Americi, ali Dakar je ipak nešto drugo. Na Dakaru se okušala još jedna velika zvezda američkih Baja trka - to je B. J. Baidwin ali je ostao neprimećen, za razliku od velikih uspeha u američko - meksičkom Baja prvenstvu.


Takođe, Baldwinove Recoil video uratke je odgledalo četrdesetak miliona ljudi, ali je u svoja dva nastupa na Dakru nestao u prosječnosti.


VIDEO:

 


U svakom slučaju treba obratiti pažnju na tridesetogodišnjeg Bryca možda bude najveće iznenađenje utrke."

 

Automagazin.rs
Dražen Ćurić

Komentari (3)

Facebookdel.icio.usStumbleUponDiggGoogle+Twitter
Gravatar
milos skrnja
Odlična najava Dražene Wink daj još neke informacije iz prve ruke
30th December 2016 8:03am
Gravatar
Dražen Ćurić
Ne brini miloše, biti će još infornacija o utrci. Danas tokom dana će biti objavljen treći dio najave.
31st December 2016 11:40am
Gravatar
japanfan
Brate ovaj zadnji snimak je totalno ludilo GrinGrin
29th December 2016 9:02pm

Dodajte komentar

* Potrebne informacije
(neće biti objavljeno)
 
Smile Sad Huh Laugh Mad Tongue Crying Grin Wink Scared Cool Sleep Blush Unsure Shocked
Koji dan sledi posle utorka?
 
Unesite odgovor:
 
 
 

Rallye Monte Carlo 2017 - Ogier pobednik, Toyota na podijumu! 22.01.2017

Rallye Monte Carlo 2017 - Ogier pobednik, Toyota na podijumu!

Finalni dan relija Monte Carlo doneo je veliku dramu. Pobednik prvog takmičenja u FIA Svetskom reli šampionatu 2017 je Sebastien Ogier u Ford Fiesti RS WRC. Vrhunski rezultat u svom comebacku u WRC ostvarila je Toyota - Latvala je za volanom Yarisa WRC osvojio drugo mesto...

Detaljnije...
 

Rallye Monte Carlo 2017 - Neuville oštetio auto, Ogier preuzeo vođstvo 22.01.2017

Rallye Monte Carlo 2017 - Neuville oštetio auto, Ogier preuzeo vođstvo

Finalni brzinski ispit u jučerašnjem programu odlučio je o tome, da pobednik relija Monte Carlo ne bude Belgijanac. Broj 13 bio je nesrećan za Thierry Neuvillea, koji je napravio vozaku grešku, izleteo sa staze i oštetio oslanjanje na svom Hyundaiju i20 WRC, čime su se snovi o pobedi raspršili u pahuljama snega...

Detaljnije...
 

Rallye Monte Carlo 2017 - nove fotografije 22.01.2017

Rallye Monte Carlo 2017 - nove fotografije

Rallye Monte Carlo 2017 ušao je u finalnu fazu. Do kraja takmičenja ostala su četiri brzinska ispita ukupne dužine 53,72 kilometra. Možda će neko posle pogleda u plasman pomisliti da je sve rešeno, ali ne zaboravite da je ovo "kockarski" reli. Do tada uživajte u atraktivnim fotografijama...

Detaljnije...
 

Rallye Monte Carlo 2017 - drugi dan (foto+video) 21.01.2017

Rallye Monte Carlo 2017 - drugi dan (foto+video)

Već na prvom jučerašnjem brzinskom ispitu, dogodilo se ono što smo najmanje očekivali. Aktuelni svetski šampion, Sebastien Ogier (Ford Fiesta RS WRC), napravio je grešku i izgubio preko 43 sekunde. To je dodatno promešalo karte na "kockarskom reliju"...

Detaljnije...
 

Rallye Monte Carlo 2017 - fotografije 21.01.2017

Rallye Monte Carlo 2017 - fotografije

Drugi dan relija Monte Carlo je iza nas. Najbojlji reli vozači na svetu savladali su osam teških brzinskih ispita, a čini se da ih čeka osam još težih. Pogledajte zanimljive fotografije snimljene na obroncima Visokih Alpa u Francuskoj...

Detaljnije...
 

Rallye Monte Carlo 2017 - uvodnu sekciju obeležila tragična nesreća 20.01.2017

Rallye Monte Carlo 2017 - uvodnu sekciju obeležila tragična nesreća

Već uvodni brzinski ispit na Rallye Monte Carlo 2017 doneo je tragičnu nesreću. Treći vozač na stazi, Hayden Paddon, nije uspeo da iskontroliše svoj Hyundai i20 WRC na ledom prekrivenom asfaltu, izleteo je sa staze i usmrtio gledaoca koji je bio u neposrednoj blizini...

Detaljnije...
 

Rallye Monte Carlo 2017 počeo loše i dobro za Hyundai (VIDEO) 20.01.2017

Rallye Monte Carlo 2017 počeo loše i dobro za Hyundai (VIDEO)

Rallye Monte Carlo je počeo u prepoznatljivom stilu. Na samom početku, prvi brzinski ispit je prekinut, posle greške Haydena Paddona, koji je svoj Hyundai i20 WRC prevrnuo na bok. Posle dva brzinska isputa, vođstvu je njegov timski kolega, Thierry Neuville...

Detaljnije...
 

Rallye Monte Carlo 2017 - prvi video snimci 19.01.2017

Rallye Monte Carlo 2017 - prvi video snimci

Rallye Monte Carlo 2017 je počeo današnjim shakedown-om u blizini Gapa. Takmičarski deo relija počinje večeras u 20:14, kada će najbolji reli vozači na svetu odmeriti snage na brzinskom ispitu dužine 21.25 km. Do tada uživajmo u video snimcima sa današnjeg shake-a...

Detaljnije...
 

Rallye Monte Carlo 2017, shakedown - prve naše fotografije 18.01.2017

Rallye Monte Carlo 2017, shakedown - prve naše fotografije

Nova era u FIA Svetskom reli šampionatu je počela. Današnjim probnim vožnjama počeo je reli Monte Carlo 2017, kojim se otvara nova WRC sezona u kojoj učestvuju automobili nove specifikacije. Imamo izveštača sa lica mesta, a ovo su naši prvi foto utisci...

Detaljnije...
 
12 3 4 5 6 7 8 . . . 363
 
BMW i Inside Future Concept (2017)
 
 
 
Opel Sajam BG Car Show 2016
 
Pirelli World Rallying
 
 
Super Test
 
Poredak - Reli Šampionat Srbije
1.Vladan Petrović0
2.Mile Cvjetičanin0
3.Vladimir Mirčić0
4.Branko Dukić0
5.Boris Đorđević0
6.Todor Stamenković0
7.Gianluca Rocco0
8.Petar Matović0
 
 
F1 bolid Ferrari 2014
Koju oznaku biste dali novom Ferrari bolidu za sezonu 2014?
F14 T
F14 Maranello
F14 Scuderia
F166 Turbo
F616