AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Opel Mokka: kompaktna veličina, snažan stav

Opel Mokka: kompaktna veličina, snažan stav

Novo ime i novi segment za Opel: na početku nove godine i dva meseca pre svetske premijere na Sajmu automobila u Ženevi u 6. marta 2012. godine, Opel otkriva prve fotografije svog dinamičnog, subkompaktnog vozila sa sportskom vizijom, pod nazivom Mokka...

Opel Mokka: kompaktna veličina, snažan stav

Sa novim modelom Mokka, Opel je prvi nemački proizvođač koji će lansirati svog kandidata u rastućem subkompaktnom SUV segmentu.

Upkos svojim dimenzijama od 4.28 metara, u Mokka lako može da se smesti petoro ljudi u sedećem položaju. Ovaj model takođe ispunjava Opelovo obećanje da će kombinovati atraktivan dizajn sa inovativnom tehnologijom i luksuznim funkcijama koje ga na taj način čini dostupnim širem krugu klijenata.

“Opel Mokka je nasledio snagu tradicionalnih većih SUV modela, koju je uklopio u moderan kompaktan format”, kaže izvršni direktor Opela, Karl-Fridrih Štrake.“Mokka proširuje Opelovu liniju vozila i predstavlja nastavak elana koji gradimo proteklih nekoliko godina pomoću snažne ofanzive proizvoda. On takođe podstiče novi SUV B segment za koji se predviđa da će se znatno proširiti u narednih nekoliko godina.”

Dinamiča vožnja i životni stil

Opel Mokka spaja funkcionalnost i komfor, visoki položaj sedenja i ukus avanture. Postoji verzija sa tehnologijom pogona na sva četiri točka koja neprimetno prebacuje obrtni moment na zadnje točkove ukoliko je to potrebno radi bolje vuče i upravljanja. Snagu obezbeđuju tri efikasna motora. Svaki od ova tri motora sa manuelnim menjačem je opremljen Opelovom kreni/stani tehnologijom za štednju goriva. Benzinske varijante uključuju motor od 1,6 litara sa prirodnim usisavanjem snage 85 kW/115 ks, kao i turbo motor od 1.4 litara, 103kW/140ks sa obrtnim momentom od 200 Nm. Što se tiče dizel ponude, ona uključuje CDTI turbo dizel motor od 1.7 litara, 93kW/130ks sa obrtnim momentom od 300 Nm. I turbo motor od 1.4 litara i CDTI motor od 1.7 litara mogu da se kombinuju sa šestostepenim manuelnim ili sa šestostepenim automatskim menjačem.

Mokka uvodi nove, najmodernije tehnologije u SUV B segment, kao što je niz sistema pomoći vozaču koji se zasnivaju na sistemu prednjih kamera “Opelovo oko” i na zadnjoj kameri. Štaviše, Mokka ima ergonomična sedišta sa sertifikatom nemačke organizacije stručnjaka za zdrava leđa AGR (“Aktion Gesunder Rücken e.V.”) Pored prostranog prtljažnog prostora, Mokka nudi u potpunosti ugrađeni nosač za bicikle poslednje generacije Flex-Fix, koji je jedinstven za Opel.

Sa svim ovim karakteristikama, Mokka je dizajniran za ljude sa aktivnim i sofisticiranim životni stilom. To se takođe vidi iz naziva modela, koji je inspirisan malim, okruglim zrnima prestižne vrste kafe “Coffea Arabica”. Napitci koji se prave od sorte kafe Moka su sofisticirani i prosvećeni, bogatog karaktera i puni energije. Baš kao i ti napitci, Opel Mokka je kompaktan, sa velikim stavom.

Smeo SUV dizajn u kombinaciji sa prefinjenom funkcionalnošću

Sa novim modelom Mokka, Opelova filozofija dizajna da spoji “vajarsku umetnost i nemačku preciznost” dobija novi oblik u subkompaktnom SUV segmentu. Opel Mokka pokazuje smeo stav sa izvajanim i elegantnim crtama, dok sa druge strane zadržava sportski karakter zahvaljujući mišićavim i atletskim linijama karoserije. Svemu tome dodatnu energiju daje Opelova tipična “oštrica” na bočnim stranama karoserije koja se penje prema zadnjoj strani automobila. Sportski karakter modela Mokka je naglašen i pomoću većeg odstojanja od tla, što ga čini pogodnima za puteveod šljunka, kao i razmakom između točkova od 1540 mm. Robusan izgled modela je dodatno istaknut alu felnama od 18 inča, koje su standardni deo konfiguracija “Enjoy” i “Cosmo”.

Što se tiče enterijera, novi Mokka pokazuje tipične vrednosti Opela, kao što su svestranost i pristupačna funkcionalnost. Mokka ima do 1.372 litara prtljažnog prostora i do 19 pregrada za skladištenje stvari. Nosivost modela Mokka može da se pohvali novom generacijom nosača za bicikle Flex-Fix, koji se savršeno uklapa u aktivan životni stil. Opel je jedini proizvođač koji nudi ovakav sistem. Pristupačan nosač je kompletno ugrađen u zadnji deo auta, funkcioniše kao fioka i može da nosi do tri bicikla od jednom.

Opel Mokka: kompaktna veličina, snažan stav

Dostupnost pogona na sva četiri točka, pogona na prednje točkove i eksluzivnih tehnologija

Novi Opel Mokka je dostupan kako sa pogonom na sva četiri točka, tako i sa pogonom na prednje točkove. Pogonski sistem na sva četiri točka osigurava visok nivo stabilnosti i bezbednosti, a istovremeno prilagođava kapacitete modela Mokka neravnim površinama. Test upravljanja i vuče je pokazao da ovaj sistem automatski i neprimetno prenosi snagu na zadnje točkove.

Standardna oprema koja poboljšava iskustvo pri vožnji u svim verzijama modela Mokka uključuje elektronsku kontrolu stabilnosti (ECS), kontrolu vuče (TC), kao i pomoć pri kretanju uzbrdo (HSA) i pomoć pri spuštanju nizbrdo (HDC). Ovi sistemi povećavaju komfor i bezbednost pri vožnji uzbrdo i nizbrdo.

Bogat i prefinjen, Opel Mokka čini najmodernije luksuzne tehnologije dostupnim SUV B segmentu. Napredni sistem prilagodljivih prednjih svetla (AFL+), koji poboljšava bezbednost pri vožnji, zasniva se na trećoj generaciji sistema biksenonskih svetla, koji uključuje i sistem koji automatski menja položaj prednjih farova (HBA). Nova generacija prednje kamere “Opelovo oko” je takođe dostupna. Ovaj sistem vozaču nudi pristup određenim funkcijama, uključujući upozorenje o napuštanju trake (LDW) i drugu generaciju sistema za prepoznavanje saobraćajnih znakova.
Nijedno drugo subkompaktno SUV vozilo ne nudi ovakav sistem koji povećava nivo bezbednosti i udobnosti pri vožnji.

Opel Mokka će se naći u Opelovim prodajnim centrima krajem 2012. godine.

Opel

WRC: Volkswagen testira u Fisnkoj + VIDEO

WRC: Volkswagen testira u Fisnkoj + VIDEO

Volkswagen Motorsport je iz svog programa eliminisao Reli Novi Zeland i uputio se u Finsku, kako bi testirao takmičarski automobil VW Polo R WRC. Na testiranju je, pored prvog vozača Sebastiena Ogiera, bio prisutan i slavni Carlos Sainz...

Automobilski Stonehenge kao reklama za Škodu Citigo

Automobilski Stonehenge kao reklama za Škodu Citigo

I London ima svoj Stonehenge, ili ako hoćete Carhenge. Ili još bolje, Citihange. U blizini Tower Bridge-a, stoji zanimljiv krug od olupina automobila, što je deo atraktivne reklamne kampanje češke kompanije Škoda, za mini automobili Citigo...

BeoVespa 2012

BeoVespa 2012

Na platou ispred Muzeja istorije Jugoslavije (bivši Muzej 25. maja) okupili su se učesnici II skupa ljubitelja Vespi, održanog pod nazivom BioVespa 2012. Bilo je oko 80 učesnika, iz Italije, Crne Gore, Grčke, Bugarske, Slovenije, Hrvatske i Srbije, zemlje domaćina...

Lamborghini otvorio ekološku zgradu za razvoj automobila

Lamborghini otvorio ekološku zgradu za razvoj automobila

U fabričkom kompleksu u Sant Agati, kompanija Lamborghini je izgradila novu zgradu, specijalno dizajniranu za razvoj prototipa i predprodukcijskih automobila. Na ceremoniji svečanog otvaranja modernog objekta, prisustvovala je i gradonačelnik Sant Agate, Daniela Occhiali, i italijanski ministar za zaštitu životne sredine, Corrado Clini...

Carlsson C25 i atraktivna Kineskinja

Carlsson C25 i atraktivna Kineskinja

Nemačka kompanija, koja se proslavila modifikacijama automobila sa trokrakom zvezdom u znaku - Carlsson, predstavila je sopstveni automobil, koji je razvijen na bazi Mercedesove tehnike. Fotografije novog Carlssona C25 i atraktivne kineskinje, nikoga neće ostaviti ravnodušnim...

Nemačka: Jedna registarska tablica za dva automobila

Nemačka: Jedna registarska tablica za dva automobila

Od 1. jula u Nemačkoj je uveden sistem registarskih tablica, koje se mogu koristiti za dva putnička vozila. Tablica ima dva dela, manji deo ostaje na svakom automobilu, a drugi, veći deo koji se montira na prednji i zadnji deo automobila koji se koristi...

Aston Martin DB9 1M - Čestitka za milion fanova na Facebooku

Aston Martin DB9 1M - Čestitka za milion fanova na Facebooku

Socijalne mreže su fenomen današnjeg vremena, i ne mogu ih ignorisati ni automobilske kompanije. Broj fanova na oficijelnoj stranici Aston Martina na Facebooku, odavno je premašio 1 milion. To je uspeh, koji je potrebno posebno obeležiti, i zahvaliti se poklonicima ove marke širom sveta...

Novi Renault Clio RS imaće poluautomatski menjač EDC

Novi Renault Clio RS imaće poluautomatski menjač EDC

Izgled četvrte generacije modela Renault Clio, otkriven je pre nekoliko dana, ali ljubitelji hot-hatch modela s nestpljenjem očekuju njegovu sportsku verziju, iz radionice Renaultsport. Da li će se svi oni obradovati, ako kažemo da novi Clio RS neće biti dostupan sa konvencionalnim manuelnim menjačem?

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje