AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Oldtajmer klub Beograd organizovao skup starovremenskih vozila

Oldtajmer klub Beograd organizovao skup starovremenskih vozila

Po tradiciji, na kraju meseca septembra, Oldtajmer klub Beograd i opština Zvezdara organizuju skup starovremenskih vozila na platou ispred opštine. Po tradiciji, to je skup kojim se zatvara sezona skupova u Beogradu...

Oldtajmer klub Beograd organizovao skup starovremenskih vozila

Vreme je bilo idealno, sunčano i toplo, ali ne pretoplo. Na platou pedesetak automobila, jedan džip, jedan autobus, koji je skup napustio pre kraja, i četiri motocikla, maksimalni kapacitet. Puno publike. Učesnici su kasnije u organizovanoj koloni krenuli put Pančeva gde su se parkirali ispred tržnog centra Aviv. I tamo je bilo puno publike.

Poznati beogradski pekar i kolekcionar starovremenskih automobila Zoran Trpković na skupu je bio prisutan sa tri automobila.  Bio je tu Mercedes Benz 170 S-D Taxi, 1955., Ostin (Austin) Mini 1000 i Mercedes Benz 560 SL, V 8, 1988., urađen za američko tržište, vrhunski opremljen, sa klima uređajem, kompletnom kožnom unutrašnjošću,... Po tradiciji, učesnici skupa su mogli da se počaste njegovim proizvodima.

Oldtajmer klub Beograd organizovao skup starovremenskih vozila

Italijani prave, to je poznato, najlepše automobile. Na skupu smo imali prilike da vidimo FIAT 850 Sport Spider, 1971., mali Ferari (Ferrari) kako su ga zvali, vlasništvo Marka Ristića iz Zrenjanina. To je skup dve legende svetskog i italijanskog modeliranja karoserije. Izgled karoserije je potpisao čuveni Bertone, i izrada karoserije je rađena u njegovoj fabrici, ali ju je, u stvari, nacrtao Đorđeto Đuđaro (Giorgetto Giugiaro), koji je u to vreme radio u njegovom studiju. Automobil nije u baš najboljem stanju, ali se i pored toga vidi majstorstvo Italijana.

Oldtajmer klub Beograd organizovao skup starovremenskih vozila

Na skupu je bio i Pežo (Peugeot) 504 kupe, V 6, 1978., vlasništvo Olivera Jeftića. Izgled ovog automobila potpisuje treća italijanska legenda Serđo Pininfarina (Sergio Pininfarina). Po nekima ovo je najlepši Pežo automobil ikada. Automobil je u perfektnom stanju. Na skupu smo imali prilike da vidimo još jednu italijansku ikonu u duplikatu, FIAT 500 Topolino (mišić na italijanskom). Za njegovu konstrukciju bio je zadužen Dante Đakoza (Dante Giacosa), još jedna legenda italijanske automobilske industrije. On je potpisao i FIAT 600, kasnije naša Zastava 750.

Oldtajmer klub Beograd organizovao skup starovremenskih vozila

FIAT 500 C, 1949., u odličnom stanju, dovezao je Dobrivoje Lazić iz Šapca. Do njega FIAT 500 C Berlina Belvedere (lep pogled na italijanskom), nazvan Giardiniera (baštovanka na italijanskom), mali karavan sa platnenim krovom, 1954., vlasništvo Branka Milera iz Beograda, redovan ušesnik ovakvih skupova. Vladimir Rajević je vlasnik dva BMW motocikla, model R 25, 1950., nekada služio u JNA, i R67/2, 1955., oba u odličnom stanju.

Oldtajmer klub Beograd organizovao skup starovremenskih vozila

Motocikl NSU Fox, 125 ccm, 1951., vlasništvo Nemanje Petrovića, bio je u perfektnom stanju. Čast italijanske motociklistiške industrije branio je Moto Guci (Moto Guzzi) Nouvo falkone, 1972., vlasništvo Nenada Đuriđa, takođe služio u JNA. Motor je u izvanrednom stanju. To su bili predstavnici vremana kada je Evropa bila glavni proizvođač motocikala, pre japanske najezde. Najstariji automobil na skupu bio je Vilis Najt (Willys Knight), 1927., vlasništvo Branka Bogdanovića iz Novog Sada. Kupio ga je u Holandiji, gde je automobil došao 1973. i gde je restauriran. Bio je ovo odlično organizovan skup sa puno učesnika i puno publike.

Tekst i foto: Ljubomir Ivanović

Tjuning: Porsche Carrera S sa volanom u sredini

Tjuning: Porsche Carrera S sa volanom u sredini

Već ste pomislili, da vas u svetu tjuninga ništa više ne može iznenaditi? Kao što možete videti, narodna poslovica "nikad ne reci nikad" važi svuda. Pred nama je Porsche Carrera S, u kojoj je volan pozicioniran na sredini kokpita. Da, baš kao u slavnom McLarenu F1...

Počela serijska proizvodnja nove Ford Fieste

Počela serijska proizvodnja nove Ford Fieste

Ford je počeo masovnu proizvodnju nove Ford Fieste u svojoj montažnoj fabrici u Kelnu i najnovija verzija najprodavanijeg evropskog malog automobila će uskoro biti kod dilera. Dinamički stilizovana nova verzija Fieste oprema se novim pametnim tehnologijama i linijom prodornih pogonskih agregata...

Opel ADAM: Jedinstven dizajn i potencijal za personalizaciju

Opel ADAM: Jedinstven dizajn i potencijal za personalizaciju

ADAM je Opelovo prvo malo lifestyle vozilo. Sub-segment u koji ulazi je u početku bio oblikovan prema savremenim automobilskima tumačenjima ’’retro’’ tema, ali je Opel namerno išao svojim sopstvenim, inovativnim putem. On je dao ADAM-u smele proporcije i jedinstven, moderan dizajn bez osvrta na prošlost...

Seminar u Beogradu za vozače kojima je oduzeta vozačka dozvola

Seminar u Beogradu za vozače kojima je oduzeta vozačka dozvola

Od početka primene Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, bez vozačke dozvole je ostalo preko 2000 lica. Agencija za bezbednost saobraćaja u prostorijama Privredne komore Beograda, počev od 26. novembra, organizuje četvrti Seminar unapređenja znanja iz oblasti bezbednosti saobraćaja za vozače kojima je oduzeta vozačka dozvola...

Prodaja Toyotinih hibrida u Japanu dosegla 2 miliona primeraka

Prodaja Toyotinih hibrida u Japanu dosegla 2 miliona primeraka

Toyota Motor Corporation saopštava da je kumulativna prodaja hibridnih vozila ove kompanije u Japanu dosegla 2,04 miliona primeraka¹, zaključno sa 31. oktobrom ove godine². Na svetskom nivou, kumulativna prodaja Toyotinih hibridnih vozila (prvi put uvedenih 1997.) je sada dosegla 4,60 miliona vozila¹...

Promene u odeljenju Korporativnih komunikacija OMV-a

Promene u odeljenju Korporativnih komunikacija OMV-a

Direktor Korporativnih komunikacija, viši potpredsednik Mihaela Huber (Michaela Huber) je preuzela odgovornost i za odeljenje održivosti u OMV Grupaciji od 1. oktobra. Naziv odeljenja je stoga preimenovan u "Korporativne komunikacije i održivost"...

Video: Ken Block ne izlazi iz zapaljenog automobila!

Video: Ken Block ne izlazi iz zapaljenog automobila!

Na rallycross takmičenju, koje je održano u okviru pratećeg programa SEMA Show 2012 (Las Vegas), Ken Block je doživeo veoma neprijatno iskustvo. U enterijeru njegove supersnažne Ford Fieste pojavio se plamen, a na iznenađenje mnogih, Block je to ignorisao i nastavio borbu sa ostalim takmičarima na stazi!

Porsche Cayenne Turbo Electric (2026)
Slika nedelje