Oldtajmer klub Beograd organizovao skup starovremenskih vozila
Po tradiciji, na kraju meseca septembra, Oldtajmer klub Beograd i opština Zvezdara organizuju skup starovremenskih vozila na platou ispred opštine. Po tradiciji, to je skup kojim se zatvara sezona skupova u Beogradu...
Vreme je bilo idealno, sunčano i toplo, ali ne pretoplo. Na platou pedesetak automobila, jedan džip, jedan autobus, koji je skup napustio pre kraja, i četiri motocikla, maksimalni kapacitet. Puno publike. Učesnici su kasnije u organizovanoj koloni krenuli put Pančeva gde su se parkirali ispred tržnog centra Aviv. I tamo je bilo puno publike.
Poznati beogradski pekar i kolekcionar starovremenskih automobila Zoran Trpković na skupu je bio prisutan sa tri automobila. Bio je tu Mercedes Benz 170 S-D Taxi, 1955., Ostin (Austin) Mini 1000 i Mercedes Benz 560 SL, V 8, 1988., urađen za američko tržište, vrhunski opremljen, sa klima uređajem, kompletnom kožnom unutrašnjošću,... Po tradiciji, učesnici skupa su mogli da se počaste njegovim proizvodima.
Italijani prave, to je poznato, najlepše automobile. Na skupu smo imali prilike da vidimo FIAT 850 Sport Spider, 1971., mali Ferari (Ferrari) kako su ga zvali, vlasništvo Marka Ristića iz Zrenjanina. To je skup dve legende svetskog i italijanskog modeliranja karoserije. Izgled karoserije je potpisao čuveni Bertone, i izrada karoserije je rađena u njegovoj fabrici, ali ju je, u stvari, nacrtao Đorđeto Đuđaro (Giorgetto Giugiaro), koji je u to vreme radio u njegovom studiju. Automobil nije u baš najboljem stanju, ali se i pored toga vidi majstorstvo Italijana.
Na skupu je bio i Pežo (Peugeot) 504 kupe, V 6, 1978., vlasništvo Olivera Jeftića. Izgled ovog automobila potpisuje treća italijanska legenda Serđo Pininfarina (Sergio Pininfarina). Po nekima ovo je najlepši Pežo automobil ikada. Automobil je u perfektnom stanju. Na skupu smo imali prilike da vidimo još jednu italijansku ikonu u duplikatu, FIAT 500 Topolino (mišić na italijanskom). Za njegovu konstrukciju bio je zadužen Dante Đakoza (Dante Giacosa), još jedna legenda italijanske automobilske industrije. On je potpisao i FIAT 600, kasnije naša Zastava 750.
FIAT 500 C, 1949., u odličnom stanju, dovezao je Dobrivoje Lazić iz Šapca. Do njega FIAT 500 C Berlina Belvedere (lep pogled na italijanskom), nazvan Giardiniera (baštovanka na italijanskom), mali karavan sa platnenim krovom, 1954., vlasništvo Branka Milera iz Beograda, redovan ušesnik ovakvih skupova. Vladimir Rajević je vlasnik dva BMW motocikla, model R 25, 1950., nekada služio u JNA, i R67/2, 1955., oba u odličnom stanju.
Motocikl NSU Fox, 125 ccm, 1951., vlasništvo Nemanje Petrovića, bio je u perfektnom stanju. Čast italijanske motociklistiške industrije branio je Moto Guci (Moto Guzzi) Nouvo falkone, 1972., vlasništvo Nenada Đuriđa, takođe služio u JNA. Motor je u izvanrednom stanju. To su bili predstavnici vremana kada je Evropa bila glavni proizvođač motocikala, pre japanske najezde. Najstariji automobil na skupu bio je Vilis Najt (Willys Knight), 1927., vlasništvo Branka Bogdanovića iz Novog Sada. Kupio ga je u Holandiji, gde je automobil došao 1973. i gde je restauriran. Bio je ovo odlično organizovan skup sa puno učesnika i puno publike.
Tekst i foto: Ljubomir Ivanović