Novi Renault Austral zvanično otkriven - prve fotografije i informacije
Renault predstavlja ambiciozni model u svojoj paleti SUV-ova: Novi Renault Austral. Njegova uloga će biti da pojača napore za osvajanje C segmenta koji predstavlja srž svetskog automobilskog tržišta...
Novi Austral je deo tradicije „automobila za život“ i označava novi korak u ofanzivi C segmenta započetoj sa Meganom Conquestom i Novim Meganom E-TECH Electric sa nesumnjivo modernim pristupom. Cilj filozofije „Nouvelle Vague“ jest okrenuti marku da postane industrijsko merilo na području tehnologije, čiste energije i usluga.
DIZAJN ‘SENSUAL TECH’
Spoljašnji dizajn: atletski građen SUV
Novi Renault Austral spaja sve odlike SUV-a i upotpunjuje ih senzualno-tehnološkim dizajnom marke (“sensual tech”). Kombinacija senzualnih oblina i zategnutih linija naglašena je brojnim tehnološkim detaljima kao što su zadnja LED svetla sa tehnologijom mikrooptičkih vlakana i detalji u obliku dijamanata ugrađeni u prednja svetla.
Spoljašnji dizajn Novog Australa je atletski, tehnološki napredan i elegantan.
Novi Austral je dostupan u sedam prefinjenih boja karoserije, a ekskluzivna mat siva boja Schist, serijski dostupna za verziju Esprit Alpine, pomaže da se naglasi njen sportski izgled.
Kupcima viših verzija na raspolaganju je i dvobojna opcija karoserije.
Novi model ponosno sedi na aluminijskim felnama od 17 do 20 inča – većinom dijamantske obrade.
Unutrašnji dizajn: tehnološka čaura
Središte visokonapredne unutrašnjosti novog Australa čini veliki OpenR ekran koji se sastoji od 12,3-inčnog vodoravnog ekrana komandne table i 12-inčnog vertikalno postavljenog ekrana multimedijalnog sistema. Tome još treba dodati i novi 9.3-inčni Head Up ekran, koji je projektovan na vetrobransko staklo.
Svetlina ekrana se prilagođava spoljašnjem osvetljenju, a odsjaj sunca sprečavaju antirefleks premaz i tehnologija mikro-senke. Na taj način je „suncobran” koji obično natkriva instrumente postao suvišan, dok je njegovo uklanjanje rezultiralo još savremenijom i čistijom armaturnom tablom koja odaje utisak kao da lebdi.
Novi Austral ima kliznu središnju konzolu koja elegantnim i modernim dizajnom suptilno razdvaja vozača od saputnika. U njoj se nalazi ergonomski dizajniran naslon za ruku koji se može pomerati napred i nazad što znatno olakšava upotrebu multimedijalnog sistema i klavirskih dirki u podnožju. Na konzoli se takodje nalazi i držač pametnog telefona sa induktivnim punjačem i praktični pretinac za odlaganje stvari.
U zavisnosti od nivoa opreme i odabrane dodatne opreme, unutrašnjost novog Australa može uključivati pravo drvo, kožu, Alcantaru, postavljene tekstilne obloge i druge po meri izrađene i na dodir prijatne materijale koji se savršeno kombinuju sa umetcima u sjajno crnoj boji i boji matiranog hroma. Materijali vrhunskog kvaliteta povećavaju utisak topline i prestiža u unutrašnjosti. Sve je to naglašeno dodavanjem podesivog ambijentalnog sistema osvetljenja nazvanog LIVING LIGHTS.
Poput mnogih drugih „vozila za život” koja su obeležila Renaultovu istoriju, i Novi Austral je dizajniran za udobnost cele porodice. Putnici na zadnjoj klupi imaju 27,4 cm prostora za kolena što je među najboljim vrednostima na tržištu.
Brojni praktični pretinci su smešteni svuda po kabini i svima su dostupni, pa Novi Austral nudi oko 35 litara zapremine prostora za skladištenje.
Neke od modularnih i svestranih verzija novog Australa imaju i zadnju klupu deljivu u odnosu 2/3 : 1/3. Svaki deo može individualno da se pomera napred ili nazad za čak 16 cm.
Zapremina prtljažnika u verzijama sa blagim hibridom (Mild Hybrid) i naprednim blagim hibridom (Mild Hybrid Advanced) sa fiksnom zadnjom klupom iznosi 500 dm3. U verzijama sa kliznom zadnjom klupom, zapremina prtljažnika može da se poveća na čak 575 dm3 prema normi VDA, a do 1525 dm3 sa preklopljenom zadnjom klupom.
Novi Renault Austral Esprit Alpine: nova luksuzna verzija marke Renault
Prvi puta na nekom Renaultovom vozilu, Novi Austral dolazi u ekskluzivnoj verziji Esprit Alpine u sportskom stilu inspirisanom jedinstvenim sportskim duhom Renaultove marke Alpine.
Novi Austral Esprit Alpine krasi još smeliji dizajn kao i nova, posebno dizajnirana siva boja karoserije Schist. Ova ekskluzivna polusjajna boja je posebno formulisana kako bi se osigurala izuzetna izdržljivost.
Sportski karakter je naglašen umetkom na prednjoj masci i aerodinamičnim prednjim spojlerom oboje mat sive boje, 20-inčnim aluminijskim felnama Daytona sa oznakom marke Alpine, mat crnim krovnim nosačima kao i sjajno crnim ukrasima na karoseriji. Na bočnim stranama se nalaze dve oznake „Esprit Alpine” koje upotpunjuju niz jedinstvenih dodataka ove verzije.
Unutra, Esprit Alpine takodje skriva brojne specifične elemente: presvlake u kombinaciji Alcantare i tkanine u imitaciji karbonskih vlakana, prošivene dvostrukim plavim šavovima Alpine, upravljač presvučen Nappa kožom ukrašen umetcima od Alcantare i šavovima u crvenoj, beloj i plavoj boji, aluminijske papučice i kvake na vratima takodje sa ‘Alpine’ oznakom.
PLATFORMA I MOTORI: MANJE EMISIJA CO2 ZA VEĆI UŽITAK U VOŽNJI
Nova platforma, nove performanse
Novi Renault Austral je prvi Renaultov model zasnovan na Alijansinoj novoj platformi CMF-CD. Nova platforma CMF-CD najavljuje potpunu transformaciju kompaktnih i luksuznih vozila proizvedenih unutar Alijanse.
Šasija novog Australa je dostupna u dve verzije: sa torzionom osovinom za verzije sa upravljanjem na dva točka ili multi-link zadnjim vešanjem sa sistemom 4CONTROL Advanced za verzije sa upravljanjem na sva četiri točka.
Krug okretanja verzija sa upravljanjem na sva četiri točka iznosi svega 10,1 m pa je manevrisanje gradskim ulicama nalik vožnji gradskog automobila. Time se ne može pohvaliti nijedan drugi model u segmentu!
Novi Austral ima pažljivo osmišljenu i krutu šasiju koja savršeno uravnotežava vozne osobine, udobnost i upravljivost za potpuni užitak u vožnji.
Motori sa najnižom potrošnjom goriva i najmanjim emisijama zagađivača
Novi Renault Austral je dostupan sa paletom inovativnih elektrifikovanih motora kojom će pokriti sve vrste upotreba pri kojoj vozači neće morati da menjaju navike. Najnovija generacija motora E-TECH Hybrid (400V) sa maksimalnom snagom do 200 KS i sa dve opcije benzinskog motora: snage 130 KS 48V Mild Hybrid Advanced i snage 140 KS / 160 KS 12V Mild Hybrid.
U Novom Australu će biti predstavljena i najnovija tehnologija potpunog hibrida E-TECH. Reč je o pogonu koji se samostalno puni u vožnji i koji je originalno namenjen vozilima više klase. Njegove prednosti su bolje performanse, veći užitak u vožnji kao i smanjena potrošnja goriva i emisija CO2. Dolazi opremljen novim 1,2-litarskim 3-cilindričnim motorom sa turbopunjačem kombinovanim sa električnim motorom, 1,7 kWh / 400V litijum-jonskom baterijom i 7-stepenim menjačem. Razvija kombinovanu snagu do 146 kW ili 200 KS. Baš kao i u prethodnoj generaciji, novi hibridni model E-TECH odlikuje trenutna isporuka obrtnog momenta i automatsko pokretanje u električnom načinu rada, čime se osigurava tihi rad i odzivnost dostojna potpuno električnih vozila. Opremljen najnovijim motorom E-TECH Hibrid, Novi Austral optimizuje nivo potrošnje goriva i nivo emisija CO2 (početne vrednosti potrošnje kreću se od 4,6 l / 100 km i 105 g CO2/km) i odlikuje se jednim od najnižih troškova upotrebe u segmentu hibridnih SUV-ova.
Napredni blagi hibrid (Mild Hybrid Advanced) premijerno dolazi na Australu, a osmišljen je da zameni dizel motor. Pogon kombinuje najnoviji 1,2-litarski trocilindrični benzinski turbomotor, 48 V litijum-jonsku bateriju i elektropokretač. Zbog motora snage 130 KS i ručnog menjača, Novi Austral je udoban za vožnju, dok su mu potrošnja i emisije CO2 na najboljem nivou u kategoriji: od 5,3 l/100 km i 123 g/km. Različita podešavanja na ovom pogonu su dovela do maksimalne energetske efikasnosti i 20 % manje potrošnje goriva u poredjenju sa potrošnjom ekvivalentnog termičkog motora.
Blagi hibridni motor je prvi nivo hibridizacije dostupne za Novi Austral. Bazira se na 1,3-litarskim četverocilindričnom benzinskom turbomotoru sa direktnim ubrizgavanjem već dostupnim u nizu Renaultovih vozila. Razvijen je u saradnji sa Daimlerom, a u radu mu pomažu elektropokretač i 12 V litijum-jonska baterija. Motori sa dve opcije snage (140 KS i 160 KS) su kombinovani sa automatskim menjačem X-TRONIC, dok je verzija snage 140 KS dostupna i sa 6-stepenim ručnim menjačem. Verzija sa 160 KS 12V Mild Hybrid na Novom Australu razvija maksimalni obrtni moment od 270 Nm pri 1800 do 3500 o/min, a odlikuje se i niskom potrošnjom goriva (od 6,2 l/100 km) i niskim vrednostima emisija CO2 (136 g/km) u mešovitom ciklusu vožnje.
Tehnologija elektifikacije i funkcije za ekološku vožnju
Kao dodatak najnovijoj generaciji E-TECH tehnologije, uz novi benzinski motor, optimizovani prenos i povećan kapacitet baterija (od 240V do 400V) novi model je opremljen sa još dve inovacije. Sistem klima-uređaja ima inovativni rashladni mehanizam za optimalni rad u svim klimatskim uslovima.
Sva tri električna motora Novog Australa imaju funkciju regenerativnog kočenja. Vozač može da bira između četiri načina rada uz pomoć dugmeta iza upravljača.
U verziji sa hibridnim motorom E-TECH, sve informacije o energiji prikupljenoj otpuštanjem papučice gasa ili kočenjem prikazuju se direktno na ekranu komandne table.
Funkcija intuitivne ekološke vožnje pomaže vozaču da vozi štedljivije tako što mu na ekranu komandne table ili na 9,3-inčnom head-up ekranu daje do znanja kada treba otpustiti pritisak sa papučice gasa (npr. prilikom ulaska u oštru krivinu, kružni tok, u slučaju nižeg ograničenja brzine, približavanja šalteru za naplatu putarine ili raskrsnicama sa znakom obaveznog zaustavljanja ili znakom ukrštanja sa putevima sa prvenstvom prolaska). U verziji sa E-TECH hibridnim motorom, pomoćnik za ekološku vožnju je kombinovan sa pomoćnikom za intuitivnu hibridnu vožnju što olakšava planiranje vožnje na električni pogon.
INOVATIVNE TEHNOLOGIJE ZA VEĆU UDOBNOST I SIGURNOST
MULTI-SENSE i 4CONTROL Advanced: svet užitaka
Uz najnoviju generaciju tehnologije MULTI-SENSE i sistema 4CONTROL Advanced novog Australa, vozač može da prilagodi vožnju svom raspoloženju i željama.
MULTI-SENSE Advanced tehnologija ima tri unapred programirana načina rada: Eco, Comfort i Sport. Četvrti način rada (Perso) vozaču daje slobodu da sve personalizuje. Paket Extended Grip uključuje dva dodatna načina rada: „Snow” i „All roads”. Vozač u svakom trenutku može da promeni aktivni način rada, bilo ručno ili slanjem glasovne naredbe Google Assistantu. Novi Austral ima i novu intuitivnu funkciju koja pomaže da se smanji potrošnja goriva tako što vozaču predlaže da aktivira način rada Eco.
Novi Austral predstavlja treću generaciju Renaultovih sistema upravljanja na sva četiri točka koja se sistematski unapredjuju zadnjih 15 godina: 4CONTROL Advanced. Jedinstven na segmentu, to je sistem koji donosi novi nivo udobnosti, veću okretnost i neuporedive performanse. Dodavanjem upravljačkog pokretača na multi-link zadnje vešanje, maksimalni ugao zakretanja zadnjih točkova u smeru suprotnom od smera prednjih točkova je povećan na 5 ° što je najveći ugao u ponudi Renaultovih modela. Na taj način je ostvaren i krug okretanja manji od onog kod gradskog automobila: samo 10,1 m. Kad se kombinuju sistemi MULTI-SENSE i 4CONTROL Advanced , broj raspoloživih postavki se poveća sa dosadašnjih 3 na 13.
Pametni i proaktivni sistemi za pomoć u vožnji
Novi Renault Austral ima 32 sistema za pomoć u vožnji podeljena u tri kategorije: vožnja, parkiranje i sigurnost.
Među tim sistemima su: nova generacija 9,3-inčnog Head Up ekrana koji se projektuje na vetrobransko staklo, sistem aktivne pomoći za vozača, drugi nivo autonomne vožnje koji kombinuje adaptivni tempomat sa funkcijom Stop & Go, sistemom za zadržavanje vozila u središtu saobraćajne trake kao i podatke sistema navigacije i karata kako bi auto predložio novu rutu. Zatim, tu je 3D kamera sa prikazom od 360 °, funkcija automatske pomoći pri parkiranju, upozorenje na vozilo u mrtvom uglu i upozorenje na izlazak iz saobraćajne trake pri preticanju, funkcija pomoći pri kočenju unazad, upozorenje na nadolazeći saobraćaj pozadi, svetla Matrix LED Vision i sistem za siguran izlazak putnika.
Najbolji u pasivnoj sigurnosti
Uz pomoć poboljšanih karakteristika pasivne sigurnosti, Novi Austral savršeno štiti svoje putnike i ostale učesnike u saobraćaju.
Uobičajene sigurnosne karakteristike su znatno poboljšane, a dodat je i novi vazdušni jastuk između putnika napred koji sprečava sudaranje glava u slučaju bočnog sudara.
Novi Austral E-TECH Hibrid ima poseban otvor za pristup bateriji kao i QR kod koji spasiocima pomažu tako što pružaju brzu i efikasnu pomoć u slučaju nesreće.
JOŠ BOLJE I POVEZANIJE ISKUSTVO U VOŽNJI
Prilagodljivi multimedijalni sistem OpenR Link: intuitivan kao i pametni telefon
Ekran OpenR je krunski dragulj Australove unutrašnjosti, a pokreće ga sistem OpenR Link sa ugrađenim Google uslugama što vožnju pretvara u zaista privlačno i intuitivno iskustvo, a prilagođen je za sve buduće primene i ažuriranja. Sistem OpenR je povezan na „cloud“ i neprekidno se automatski ažurira putem interneta (FOTA).
Multimedijalni sistem OpenR Link podrazumeva najbolje Google usluge i aplikacije: Google Maps, Google Assistant i Google Play.
Kao i pametni telefon, OpenR Link je intuitivan i jednostavan za upotrebu i personalizaciju.
Harman Kardon: premium audiosistem nove generacije
Osim audiosistema Arkamys, Novi Austral nudi i premium audiosistem sa potpisom Harman Kardona – vodećeg stručnjaka u tom području već 60 godina. Inženjeri zvuka u Renaultu i Harman Kardonu su naporno radili kako bi osigurali vernu reprodukciju zvuka u svakom kutku unutrašnjosti.
Novi Renault Austral: više od auta, to je istinska usluga
Ovaj tehnološki napredan SUV, dizajniran u skladu sa Renaultovom strategijom Nouvelle Vague, predstavnik je nove generacije pametnih, prilagodljivih i fleksibilnih vozila. Njegova veštačka inteligencija i sistemi za pomoć u vožnji koji se oslanjaju na podatke u „cloud“ vozaču daju veliku dozu mira tokom vožnje.
Otkriven na svetskoj digitalnoj premijeri 8. marta, Novi Renault Austral će početi da se prodaje od drugog tromesečja 2022. a isporuke se očekuju na jesen.
PR