Prve Volvo „šestice“ u floti balkanskog rekordera

Transportna flota kompanije Grade Trans iz Čačka sredinom juna je „osvežena" s dva Volvo tegljača iz nove familije FH, sa Euro VI motorima od 460 KS. To su ujedno i prva vozila u ovoj kompaniji sa motorima čiji izduvni gasovi udovoljavaju dolazećim evropskim propisima...

Pogledajte vest Prvi FH sa euro „šesticom“ u floti beogradskog Coninga.
„Prvi Volvo - nov FH 16 sa motorom od 470 KS - kupio sam 1998. godine, a danas ih je u Grade Transu 14, skoro polovina voznog parka", kaže osnivač, vlasnik i direktor, Gradimir Petrović. „Nove Volvo ‘šestice‘ će vući specijalizovane poluprikolice - cisternu za prevoz mleka, odnosno hladnjaču, a biće uposlene u domaćem i međunarodnom saobraćaju. Moji kamioni na inostranim turama uglavnom vuku poluprikolice-hladnjače sa dvorežimskim temperaturnim sistemima i ‘spratnim‘ rasporedom tereta. Maksimalno su iskorišćeni: godišnje prevaljuju od 170 do 200.000 kilometara. Tako veliki učinak upravo imaju Volvo tegljači, koji su stvarno neumorna vozila. Opravdali su svaki dinar uložen u njih, pa sam se zbog toga odlučio da budem među prvim kupcima FH vozila nove generacije", dodaje gospodin Petrović.
Pogledajte vest Novi Volvo FH u „društvu“ aviona.
U bogatoj specifikaciji elegantno obojenih tegljača za Grade Trans su, između ostalog, paket usmerivača vazduha ("spojlera"), zadnja svetla sa led diodama, aluminijumski naplaci, aluminijumski rol-bar na krovu kabine za montažu 4 dodatna svetla - reflektora, rezervoar za agens AdBlue korisne zapremine 64 litara (po prvi put montiran iza kabine)... U vazdušno ogibljenoj kabini (i napred i nazad) su, recimo, paket za odmor koji uključuje dva kreveta (gornji podesiv po visini dimenzija 700 x 1.900 mm), grejano, zakretno suvozačko sediste, unapređen audio sistem, parking klima uređaj sa 120V DC električnim kompresorom (integrisana klima „I-PARK COOL"), hladnjak (frižider) ispod kreveta sa frizom zapremine 33 litra itd.

Pogledajte vest Kako se pravi veoma moderan kamion + FOTO.
Kao i ostala vozila u Grade Transu, i novi Volvo neće „birati" teret, ali je uobičajeno da kamioni čačanskog prevoznika iz Srbije odvoze malinu ili drugu smrznutu robu, a da iz Evrope u Srbiju vraćaju različite terete. Za istu namenu se „kandiduju" i buduća vozila, jer Grade Trans, zahvaljujući dugogodišnjim aranžmanima sa inostranim parterima, i u vreme krize, ima punu uposlenost transportnih kapaciteta.
No, kompanija sa 37 zaposlenih, još uvek je „najjača" na Balkanu po prevozu sirovog mleka: sa ukupno 15 kamiona dnevno transportuje čak 350.000 litara te namirnice. Najveći deo tog malog „jezera" se prevozi na Volvo točkovima.
Volvo Trucks Serbia