Citroën C-Elysée WTCC: njegov 1.6 Turbo ima 380 KS

Francuska kompanija kreće u novu disciplnu autosporta. Zajedno sa Sebastienom Loebom, Citroën (8 puta svetski reli šampioni) ulazi u serijal WTCC, gde će nastupati u takmičarskom automobilu razvijenom na bazi sedana C-Elysée. Samo mesec dana nakon potvrde o ulasku u WTCC, Francuzi su otkrili izgled svog novog bolida...
Pogledajte vest Sajam automobila u Beogradu 2013 - Citroen C-Elysee.
Novi takmičarski automobil marke Citroën postavljen je na bazi serijskog modela C-Elysée i predstavlja prvi automobil za WTCC pripremljen prema novim pravilima za sledeću godinu. Razlog zbog kojeg su izabrali upravo model C-Elysée, jesu kompaktne dimenzije, karoserija tipa sedam i činjenica da sa ovim modelom francuski proizvođač planira da osviji evropska i rusko tržište.
Kao što smo i očekivali, od serijskog modela nije ostalo puno toga. Skelet je temeljno prepravljen i ojačan, a opremljen je i bezbednosnim kavezom. Površinski paneli karoserije su izrađeni od čelika i kompozitnih materijala.
U "nosu" automobila je smešten 4-cilindarski turbo motor razvijen Citroën Racingu, koji iz zapemine od 1.598 cm3 razvija maksimalnu snagu od 380 KS pri 6.000 o/min i maksimalni obrtni moment od 400 Nm pri 4.500 o/min. Obrtni moment se preko šestostepenog sekvncijalnog menjača, šalje na prednje točkove.

Takmičarski C-Elysée meri dužinu od 4.577 mm, širinu od 1.950 mm, međuosobinsko rastojanje od 2.700 mm i trag točkova od 1.750 mm, koji je isti napred i pozadi. Masa automobila iznosi 1.100 kilograma (uključujući i vozača), a za kočenje se brinu kočioni diskovi prečnika 380 mm napred i 300 mm pozadi. Za kontakt sa asfaltom su zaduženi pneumatici Yokohama sa felnema prečnika 18 inča.
Automagazin.rs