Mercedes-Benz E350 BlueTec - Menjač 9G-Tronic u detaljima

Kompanija Mercedes-Benz priprema uvođenje automatskog menjača sa devet stepeni prenosa. Automatski menjač 7G-Tronic, na tržište je stigao 2003. godine. Posle deset godina, vreme je za povećanje broja stepena prenosa, i to na devet. Menjač 9G-Tronic prvo će početi da se ugrađuje u novi E-Klasu...

Pogledajte vest Menjač sa 9 brzina je tu! Prvi će ga imati Land Rover.
Prvi model u ponudi Mercedes-Benza, koji će biti opremljen automatizovanim menjačem sa 9 stepeni prenosa jeste dizelski karavan i sedan E 350 BlueTec. Novi menjač postepeno će svoje mesto pronaći i u ponudi drugih modela za trokrakm zvezdom u znaku.
Pogledajte vest ZF: Devet stepeni prenosa u automatskom menjaču je limit.
Zašto proizvođači teže sve većem broju stepeni prenosa? Razlog je jasan: veći broj stepeni znači i lakši odabir stepena prenosa u zavisnosti od aktuelnih uslova vožnje, što utiče na smanjenje potrošnje goriva i emisije štetnih materija. Pored toga, veći broj stepeni prenosa utiče i na smanjenje buke motora. Mercedes-Benz E 350 BlueTec je za 4 dB tiši od verzije sa menjačem sa sedam brzina. Veći opseg stepeni prenosa (9.15:1) uticao je i da se smanji broj obrtaja motora u najvišem stepenu prenosa - konkretno, pri 120 km/h E 350 BlueTec beleži broj obrtaja od 1.350 O/min. Pri 250 km/h, novi Mercedesi će beležiti samo 2.800 o/min!

Pogledajte vest Chrysler Group: potvrđen automatski menjač sa 9 brzina.
Novi menjač 9G-Tronic predviđen je za prenos obrtnog momenta do granice od 1.000 Nm, a njegova konstrukcija je kompatibilna za pogon na zadnje ili za pogonom na sve točkove. Medrcedes-Benz E350 BlueTec sa 9G-Tronic menjačem iz mesta do 100 km/h stiže za 6,6 sekundi. Prosečna potrošnja je u odnosu na 7G-Tronic smanjena za 0,2 l/100 km, na 5,3 l/100 km. Potrošnja van grada ostala je na 4,7 l/100 km, ali je u gradskim uslovima smanjena za 0,5 l/100 km na 6,4 l/100 km.

Kako u parksi funkcioniše automatizovan menjač sa 8 brzina, isprobali smo u BMW-u 328i.
Iako ima veći broj stepeni prenosa, novi menjač je lakši, jer je redukovan broj elemenata koji se u njega ugrađuje. Proizvođač ističe, da je promena stepena prenosa brza i neprimetna, a menjač je opremljen i amortizacijom, što smanjuje vibracije. Električno kontrolisana pumpa za ulje podmazuje i hladi menjač, u situaciji kada je motor isključen zbog Stop&Start sistema.
Automagazin.rs