AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Mazda3: nastavak priče o uspehu

Mazda3: nastavak priče o uspehu

Još jedan dan i još jedno internacionalno priznanje za novu Mazdu3. Mazdin novi kompakt u izvedbi Sport (hečbek) osvojio je nagradu Red Dot za dizajn proizvoda za 2014. godinu (“Red Dot Award: Product Design 2014”), a za uglom je možda još jedno veliko priznanje...

Naime, Mazda3 izabrana je među tri finalista za Svetski automobil 2014. godine (“World Car of the Year”) – najveće priznanje u automobilskoj industriji – kao i za najbolje dizajnirani automobil 2014. godine. Dizajnersko priznanje za Mazdu3, koja se u Evropi počela prodavati prošle jeseni, ponovno slavi pokretom inspirisani KODO dizajnerski smer, prisutan kod svih Mazdinih modela nove generacije. Vrhunska dizajnerska inovativnost nove Mazde3 kao i njena funkcionalnost i ergonomija, bili su među presudnim faktorima za nagradu Red Dot, koju dodeljuje žiri sastavljen od 40 nezavisnih eksperata za dizajn. Novi kompakt tako sledi put Mazde6, drugog modela dizajniranog prema KODO principu koji je istu nagradu osvojio prošle godine.

KODO utelovljuje vitalnost brenda Mazda i savršeno se nadopunjuje sa SKYACTIV tehnologijom kojom Mazda izaziva konvencionalno, što predstavlja osnovu za beskompromisno efikasna* vozila istovremeno zabavna u vožnji. Sva tri Mazdina serijska automobila oblikovana prema KODO smernicama (uključujući i CX-5) višestruko su nagrađivana za dizajn. Mazdi će najnovije Red Dot priznajnje biti uručeno 7. jula u pozorištu Aalto u Essenu u Nemačkoj.

Pokrenuta 1955. od strane Dizajnerskog centra nemačke savezne države Nordrhein Westfalen (Design Zentrum Nordrhein Westfalen) smeštenog u Essenu, nagrada Red Dot obuhvata tri kategorije: dizajn proizvoda, koncept dizajna i komunikaciju dizajna. Za 2014. godinu žiri je ocenio ukupno 4.815 prijava od 1.816 proizvođača, dizajnera i arhitekata iz 53 zemlje. Pobednički proizvodi, koji će biti izloženi u Red Dot muzeju dizajna između 8. jula i 3. avgusta (kao i online na www.red-dot.de/pd), stekli su pravo da nose “Red Dot” simbol, internacionalni pečat dizajnerske izvrsnosti.

Kada je reč o takmičenju za Svetski auto 2014. godine, Mazda3 je jedini ne-nemački model u obe finalne grupe. Mazdini konkurenti za glavnu nagradu, izabrani između ukupno 24 kandidata, još su Audi A3 i BMW serije 4. U međuvremenu će žiri sastavljen od eksperata za dizajn oceniti najprodavaniji Mazdin model svih vremena u nivou sa BMW-om i3 i Mercedesom C-klase. Pobednici će biti proglašeni 17. aprila na internacionalnom auto salonu u New Yorku.

Nakon što je od predstavljanja 2003. godine do danas osvojila više od 150 nagrada i u januaru premašila brojku od četiri miliona proizvedenih jedinica, bio bi to za Mazdu3 najveći uspeh do sada. To bi bilo i krunsko postignuće za Mazdu i njen nekonvcencionalni smer kojim je krenula s modelima nove generacije.

“C-segment čini jednu četvrtinu tržišta putničkih automobila u Evropi, što jasno pokazuje koliko specijalnim smo želeli napraviti ovaj automobil i koliko atraktivan treba da bude kada ga neko prvi put ugleda”, kaže Peter Birtwhistle, glavni dizajner u Mazdinom evropskom centru za istraživanje i razvoj. “Priznanje koje ćemo primiti ne odražava samo magnetsku privlačnost Mazde3. Ono odražava način na koji ovaj automobil podiže očekivanja i kako ih je u stanju u potpunosti ispuniti.”

O odličnoj prihvaćenosti nove Mazde3 u Evropi najbolje govore dugačke liste čekanja. U Češkoj, na primer, kupci koji sada ugovore automobil mogu mu se u najboljem slučaju nadati krajem 2014. godine, a slično je i u bližem susedstvu, konkretno u Hrvatskoj. Tamo se Mazda3 trenutno naručuje za oktobar, a upravo zahvaljujući dobroj prodaji tog modela Mazda je u Hrvatskoj više nego udvostručila broj registrovanih automobila u odnosu na prva dva meseca 2013. godine i podigla tržišni udeo na gotovo 5 posto.

Na krilima dobre prodaje Mazde3, ali i ostalih modela nove generacije – Mazde CX-5 i Mazde6 – u Mazdinoj evropskoj organizaciji očekuju najbolji rezultat od 2008. godine. Prethodnu 2013. godinu Mazda je na evropskom tržištu, koje je i dalje pogođeno krizom i gde je većina ostalih marki zabeležila pad, zaključila kao brend s najvećim godišnjim rastom.

Mazda

Ovaj BMW nema vozača i ide po šinama

Ovaj BMW nema vozača i ide po šinama

Kompanija BMW predstavlja novitet, koji možemo svrstati među modele serije "i". Ne, nije u pitanju elektromobil, već metro. U bliskoj budućnosti, ovo veoma zanimljivo prevozno sredstvo pojaviće se na šinama u Kuala Lumpuru...

Mitsubishi Lancer Evo X FQ-440 MR: Za 40 odlikaša

Mitsubishi Lancer Evo X FQ-440 MR: Za 40 odlikaša

Mitsubishi predstavlja najekstremniju verziju svog modela Lancer Evolution X, koji je na tržištu od 2007. godine. Ali, nemojte se previše radovati varijanti FQ-440 MR, jer je namenjen specijalno za britansko tržište. Mala je šansa, da ćemo ga videti na našim putevima...

Range Rover Sport RS - špijunske fotografije

Range Rover Sport RS - špijunske fotografije

Range Rover Sport RS već uveliko praši stazom Nurburgring, kako bi bio što bolje podešen do početka prodahe. Range Rover Sport RS u dizajnerskom smislu se neće puno razlikovati od standardne verzije Sport, ali će dobiti agresivniju prednju masku i veće otvore za dovod vazduh...

Smart - Nova generacija na prvom zvaničnom videu

Smart - Nova generacija na prvom zvaničnom videu

Premijera nove generacije modela marke Smart se bliži, a najverovatnije će biti održana na jesenjem autosalonu u Parizu. Na prvom zvaničnom videu, ispod kamuflaže možemo videti osnovne linije novih modela ForTwo i ForFour...

Grand Motorsova ponuda na mini sajmu u Novom Sadu

Grand Motorsova ponuda na mini sajmu u Novom Sadu

Svima koji nisu imali prilike da posete nedavno završeni 4. DDOR BG CAR SHOW u Beogradu, Grand Motors pruža još jednu šansu – da se upoznaju sa novostima u ponudi šest marki automobila koje uvozi, prodaje i servisira ova kompanija: od 28. do 30. marta najatraktivniji modeli će biti izloženi na prolećnom mini sajmu u Novom Sadu.

Auto Bild prvi put u Srbiji organizuje - Prestižni izbor za Zlatni volan

Auto Bild prvi put u Srbiji organizuje - Prestižni izbor za Zlatni volan

Cenjeni automobilski magazin Auto Bild, održao je konferenciju za medije i prigodan koktel povodom početka prvog izbora za automobil godine u Srbiji pod nazivom "Zlatni volan Srbija". Ovom prilikom je obeležena treća godina izlaženja "Auto Bilda" u sastavu kompanije "Ringier Axel Springer d.o.o.", a predstavljene su i aktivnosti ovog magazina planirane u predstojećem periodu...

AMSS e-test siguran vodič kroz saobraćaj

AMSS e-test siguran vodič kroz saobraćaj

Od danas je na sajtu AMSS www.amss.org.rs dostupan edukativni “e-test”  namenjen učenicima osnovnih škola uzrasta od V do VIII razreda koji se spremaju za naše tradicionalno takmičenje „Šta znaš o saobraćaju“...

BMW M5 Touring 2025
Slika nedelje