Francuzi će testirati smanjenje maksimalne brzine na 80 km/h

Francuzi žele da isprobaju efekte smanjenje maksimalne dozvoljene brzina sa 90 km/h na 80 km/h na putevima bez srednje razdelne trake. Ministar unutrašnjih poslova, testiranje novog ograničenja počeće u februaru ili martu 2015. godine...
Pogledajte: Najbolje reklame za bezbednu vožnju.
Smanjenje maksimalne dozvoljene brzine, Francuzi će isprobati na putevima koji su najmanje bezbedni. Statistika otkriva, da se na putevima koji nemaju srednju razdelnu saobraćajnu traku u Francuskoj dogodi oko 60 % saobraćajnih nesreća sa smrtnih ishodom. Posle dvanaest godina konstantnog smanjenja broja poginulih u saobraćajnim nesrećama u Francuskoj, ove godine će njigov broj biti za 2% veći nego u 2013. godini (3.268 žrtava). U odnosu na prošlu godinu, ove godine če biti 3% više onih koji su zadržani u bolnici posle saobraćajne nezgode u Francuskoj.
Koliko je važno smanjenje brzine na putevima bez razdelnog pojasa između smerova vožnje, govori i mišljenje francuskih eksperata iz ove oblasti. Oni tvrde, da će smanjenje brzine za 10 km/h rezultirati smanjenjem smrtnosti na putevima za 350 do 400 života. Smenjenje brzine najavio je i francuski premijer još u januaru tekuće godine.
Pogledajte fotografije: Neverovatne saobraćajne nesreće.
Testiranje smanjenja maksimalne dozvoljene brzine počeće na kraćim deonicama. Biće izabrani "problematični" putevi, među kojima će biti i deonica koja povezuje istok i zapad Francuske - RCEA (Route Centre-Europe Atlantique).
Pogledajte: Kiša + vlažan kolovoz + velika brzina = Udes dva Ferrarija.
Naravno, ima i onih koji ne misle da će novo pravilo dati rezultate. Udruženje "40 millions d’automobilistes" navodi primer Danske, gde testirano povećanje maksimalne dozvoljene brzine nije rezultiralo povećanjem broja stradalih na putevima. "Kada je brzina prilično niska, povećaće se broj onih koji je neće poštovati. Tada će se razlika u brzini automobila povećati, što će dovesti do povećanog broja preticanja, a to povećava broj rizičnih situacija." - stoji u saopštenju ovog udruženja.
Tekst i foto: Automagazin.rs