AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Marko Luković treći put osvojio američko priznanje za dizajn automobila

Marko Luković treći put osvojio američko priznanje za dizajn automobila

Marko Luković (1977), poznati srpski industrijski i automobilski dizajner i profesor sa Fakulteta primenjenih umetnosti iz Beograda, osvojio je još jedno u nizu međunarodnih priznanja za dizajn automobila, na najprestižnijem američkom konkursu Michelin Challenge Design...

Marko Luković treći put osvojio američko priznanje za dizajn automobila

Konkurs u organizaciji kompanije Michelin Severna Amerika (Michelin USA) u konkurenciji od preko 1000 takmičara iz celog sveta.

Koncept  futurističkog roadstera Hyperion za 2030-tu godinu biće predstavljen na najvećem američkom Sajamu Automobila u Detroitu - SAD, na izložbenom štandu Michelina, od 12-25. januara 2015. godine.


www.michelinchallengedesign.com

Stručni žiri, od čak 8 članova, ove godine činili su su šefovi dizajnerskih studija General Motorsa, BMW-a, Forda, Honde, Nisana, Hyundai-a, Chrysler-a zajedno sa predavačima sa elitnih američkih univerziteta za dizajn.

Prvi put, januara 2011-te godine, Marko Luković je dobio nagradu u Detroitu, na jubilarnom 10-tom takmičenju Michelin Challenge Design, za rad SUPERSONIC, viziju automobila za 2021.godinu.

Drugi  put, januara 2014-te godine, Marko Luković je dobio nagradu u Detroitu, na 13-tom takmičenju Michelin Challenge Design, za rad TwinWay, viziju autonomnog automobila.

Michelin Challenge Design (MCD) se održava na godišnjem nivou, još od 2002. godine.

Marko Luković treći put osvojio američko priznanje za dizajn automobila

Tema ovogodišnjeg takmičenja Michelin Challenge Design-a 2015. bila je

„Drive Your Passion: Engaging Senses, Soul and Emotion“
„Vozite sa strašću: uključujići čula, dušu i emocije“

Od dizajnera se tražilo da predlože nova dizajnerska i tehničko-tehnološka rešenja automobila, kojima će vozači budućnosti upravljati sa akcentom na uživanju u vožnji i potpunoj posvećenosti upravljanju na jednom od izabranih poznatih puteva sveta.

INSPIRACIJA

Stelvio Pass je jedan od najuzbudljivijih poznatih svetskih puteva kada se govori o iskonskom  iskustvu i uživanju u slobodnoj vožnji. Najpoznatiji svetski serpentinski put je idealan za vožnju gotovo bez ikakvih granica, na kojem se adrenalin vozača diže na najviši nivo. Sve čula vozača su fokusirana samo na jednu stvar - da se postigne maksimalna razumna brzina uz angažovanje svih mogućih konjskih snaga svog ljubimca na četriri točka.

Marko Luković treći put osvojio američko priznanje za dizajn automobila

Stelvio Pass ( Italijanski : Passo dello Stelvio ) je oko 75 km dug serpentinski put . Ovaj put pruža jedinstvenu priliku da se putuje kroz neverovatne predele severne Italije i Švajcarske . Brojne krivine sa kombinacijom pravih deonica puta, navode vozača ka neverovatnim pejzažima planinskih venaca Alpa. Svež vazduh, vetar u kosi, prelepe planinske livade i vrhovi, sneg na vrhu Alpa, čini da Stelvio Pass, otelotvoruje sve skrivene vozačke fantazije.

HYPERION 2030 - MALI ELEKTRIČNI SPORTSKI AUTO (ROADSTER) ZA 2030. GODINU

Po grčkoj mitologiji, HYPERION je bio Titan -bog svetlosti. Za suštinsko uživanje u iskonskoj vožnji, vozač mora da maksimalno angažuje svoje sopstvene snage i veštine. HYPERION je mali sportski auto (roadster)  za 2030. godinu, koji nudi širok spektar moćne električne energije za čisto zadovoljstvo u vožnji.

Marko Luković treći put osvojio američko priznanje za dizajn automobila

INOVACIJE - ELEKTRO KINETIČKI SENZORI

 

Četiri snažna eklektična motora su smeštena u točkove. Glavna inovacija su napredni elektro - kinetički senzori i kapsule postavljene u točkovima i gumama nove generacije. Ovi senzori pretvaraju kinetičko kretanje u električnu energiju. Napredne elektro - kinetičke kapsule (baterije) su integrisane u konstrukciju svakog točka u kojima se skladišti i koristi neophodna električna energija. Ovaj sistem predstavlja neiscrpan obnovljivi izvor energije za kretanje samog automobila.

ARHITEKTURA VOZILA:  TROSED – ROADSTER - KABRIOLET

Za razliku od većine drugih malih roadstera, HYPERION 2030 je sposoban da prihvati tri putnika,  (vozač i dva saputnika sede u obliku trougla u kabini) . Hyperion se lako transformiše u otvoreni kabriolet . Vožnja po toplom, kišnom ili vetrovitom danu efikasno se rešava uklanjanjem ili postavljanjem prenosivih foto-osetljivih staklenih panela krova (targa sistem). Aerodinamika Hyperion-a je izvanredna zbog sveukupnog dizajna inspirisanim oblikom krila aviona. Bočni i zadnji vazdušni difuzori usmeravaju tok vazduh na najefikasniji način.

Šasija Hyperion-a je izrađena od ultra lakih materijala poput aluminijuma i kompozitnih materijala. Glavna oplata je napravljena od karbonskih vlakana. Velike staklene površine (paneli) u svom sastavu poseduju foto-senzitivne ćelija koje nivelišu količinu svetlosti u kabini.

Automagazin.rs

Prodaja vozila brenda Jeep® preko million primeraka

Prodaja vozila brenda Jeep® preko million primeraka

Brend Jeep®  zabeležio je u 2014. godini prodaju više od milion vozila širom sveta  u  čime je, treći put uzastopno, postavljen apsolutni rekord.  Prodaja  1.017.019 vozila brenda Jeep nadmašila je rekordnu prodaju  od 731.565 vozila ostvarenu 2013. godine za 39 odsto...

Nalog za bezbedno ponašanje u saobraćaju

Nalog za bezbedno ponašanje u saobraćaju

Za vreme praznika, kada se planiraju praznična slavlja posebno je važno vozačima skrenuti pažnju na posledice vožnje pod uticajem alkohola. Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Agencija za bezbednost saobraćaja, Grad Beograd i JKP „Parking servis“ pokrenuli su akciju...

Lada testira Nivu sa dizel motorom

Lada testira Nivu sa dizel motorom

Slavno terensko vozilo iz Rusije, Lada Niva, u skoro nepromenjenom "obliku" proizvodi se od aprila 1977. godine. Iako se nekoliko puta pod njenom "haubom" pojavio turbodizel motor, najbolje se pokazala ona sa benzinskim motorom. To bi se uskoro moglo promeniti...

Porsche zaboravio da stavi važno dugme u 911 GT3 (foto)

Porsche zaboravio da stavi važno dugme u 911 GT3 (foto)

Kada mu je potuno nov Porsche 911 GT3 (2015) isporučen kući, shvatio je da na centralnoj konzoli nedostaje jedno veoma važno dugme - PDK Sport. To je dugme kojim se uključuje potpuno sportski režim vožnje, nešto bez čega ovaj automobil ne bi bio isti...

Video: ko je brži - BMW i8 ili M4 Coupe?

Video: ko je brži - BMW i8 ili M4 Coupe?

Poznati nemački časopis Auto Bild odlučio je da uporedi ubrzanje dva supersportska automobila - BMW M4 Coupe i hibridnog BMW i8. Ovo bio zaista neobičan test, s obzirom na činjenicu da su i8 i M4 potpuno različiti automobili...

AMG Experience 2025
Slika nedelje