Oboren je svetski rekord! Švajcarci provozali najduži putnički voz na svetu, dugačak je skoro 2 kilometra (FOTO)
Svetski rekord je oboren! Švajcarska Retijska železnica (Die Rhätische Bahn - RhB) u subotu je saobraćala najdužim putničkim vozom na svetu, što je potvrdio i žiri iz Ginisove knjige rekorda...
Najduži voz na svetu se kretao na putu koji se nalazi na listi UNESCO svetske baštine, od Albula tunela u mestu Preda do poznatog vijadukta Landwasser. Više hiljada posetilaca prisustvovao je javnom događaju u Bergunu ili se nalazio duž staze kojom se kretao najduži voz na svetu. Ovim događajem i novim svetskim rekordom, Retijska železnica je želela da pruži doprinos obeležavanju 175-godišnjice švajcarskih železnica (Schweizerische Bundesbahnen - SBB).
Kompoziciju je činilo 25 četvorodelnih putničkih vozova od vodećeg švajcarskog proizvođača. Ukupna dužina voza iznosila je 1906 metara. "Posle intenzivnih priprema, presrećni smo što smo uspeli da postavimo ovaj svetski rekord. Ne samo da smo imali divan železnički festival ovde u Bergunu, već smo zahvaljujući posvećenim partnerima i našem timu, takođe uspeli da se predstavimo širom sveta kao inovativna planinska železnica." - rekao je Renato Fasciati, direktor Retijske železnice RhB.
Uspeh je zvanično potvrđen od strane stručnjaka iz Guinness World Records i zvanično glasi: "Najduži putnički voz na svetu". U samom gradu Bergun bio postavljen festivalski prostor i obaranje rekorda posmatralo je više od 3.000 posetilaca. Preko 120 predstavnika medija iz 15 zemalja posmatralo je ovaj spektakl uživo.
Najveći izazov za one koji su kontrolisali kretanje voza, bio je kočioni sistem. U vozu je bilo sedam mašinovođa, koji su trebali istovremeno da dodaju snagu ili da koče, kako bi se 3.000 tona težak voz sigurno zaustavio. Za tu svrhu vojska je obezbedila specijalni telefon, koji je kablom povezan od prvog do poslednjeg mašinovođe. Zbog brojnih tunela na ruti (48 mostova i 22 tunela), među kojima najduži tunel meri 698 metara, komunikaciju nije bilo moguće obezbediti na drugi način, radi vezom ili mobilnim telefonom.
Proces kočenja je objasnio mašinovođa Christoph Benz. Vođa projekta, Peter Klima, nalazio se u prvom vozilu, na čelu kompozicije i on je putem specijalnog telefona, ostalim mašinovođama davao naredbu. Ona je zvučala ovako: "Pažnja, sada kočimo sa 20 procenata energije kočenja. Tri, dva, jedan - koči!."
Voz je prešao trasu dužine od 25 kilometara i savladao je 789 metara visinske razlike. Maksimalna brzina voza je iznosila 35 km/h.
Automagazin.rs
Rhätische Bahn
Foto: Swiss Image