AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Bosch i TomTom zajedno mapiraju za automatizovanu vožnju

Bosch i TomTom zajedno mapiraju za automatizovanu vožnju

Razvoj automatizovane vožnje slagalica je s mnogo delova. Bosch se približava potpunom rešenju zajedno s holandskom kompanijom TomTom, proizvođačem karti i pružaocem saobraćajnih usluga...

Ove dve kompanije su se dogovorile o saradnji na području karata za visoko-automatizovanu vožnju. Prema ovom dogovoru TomTom dizajnira potrebne karte dok Bosch, na temelju svog rada na projektovanju sistema, definiše specifikacije koje ove karte moraju da zadovolje. Čak i sada karte se upotrebljavaju u automatizovanim vozilima koje Bosch ispituje na određenim javnim putevima u Nemačkoj (A81) i u Sjedinjenim Državama (I280). Komentarišući o važnosti ovog poduhvata, član Bosch upravnog odbora, dr Dirk Hoheisel, kaže: „Automatizovana vožnja na auto-putevima od 2020. biće moguća samo s kartama visoke preciznosti.” Jan Maarten de Vries, potpredsednik odeljenja za motorna vozila u kompaniji TomTom, takođe dodaje: „Do kraja 2015. želimo da imamo nove karte visoke preciznosti za automatizovanu vožnju za sve auto-puteve i slične puteve u Nemačkoj.” Pokrivenost puteva proširiće se kasnije na ostatak Evrope i Severnu Ameriku.

Više slojeva karte, znatno povećana preciznost


Karte za visoko-automatizovanu vožnju i karte koje se koriste u trenutnim navigacijskim sistemima uglavnom se razlikuju u dva aspekta. Prvo, preciznost je značajno veća - do u decimetar. Drugo, materijal karte za visoko-automatizovanu vožnju sastoji se od više slojeva. Tradicionalni osnovni sloj za navigaciju koristi se za izračunavanje rute od tačke A do tačke B, uključujući niz puteva po kojima treba voziti. Sloj za lokalizaciju koristi novi koncept pozicioniranja koji omogućava izuzetno precizne podatke karte, a automatizovano vozilo ih upotrebljava za precizno određivanje svog položaja u traci. Da bi to napravilo, vozilo upoređuje prepoznatu okolinu s odgovarajućim informacijama u sloju za lokalizaciju. Na taj način vozilo može precizno da odredi svoj položaj u odnosu na put i okruženje. Sloj za planiranje koji sledi nakon lokalizacijskog sloja sadrži ne samo atribute kao što su površinske oznake puta, saobraćajni znakovi, ograničenja brzine itd. već i 3D informacije o geometriji puta, uključujući zavoje i nagibe. Uz pomoć tih vrlo detaljnih informacija o traci automatizovano vozilo može da odluči kada i kako da promeni traku.

Bosch i TomTom zajedno mapiraju za automatizovanu vožnju

U visoko-automatizovanoj vožnji sigurnost i udobnost uveliko zavise od ažuriranog materijala karte. Na primer, najnovije informacije o ograničenju brzine moraju odmah da budu dostupne. Samo tada vozila mogu da odaberu najbolju proaktivnu strategiju vožnje. Po tom pitanju Bosch i TomTom oslanjaju se na nekoliko elemenata i usluga za održavanje ažuriranosti karte: vozni park za mapiranje kompanije TomTom i dalje će redovno biti na putevima i precizno mapirati nove puteve i rute. Kako bi zabeležili nedavne promene na putevima, kao što su izmenjene vozne trake ili novi saobraćajni znakovi, TomTom i Bosch planiraju da koriste povratne informacije iz voznih parkova vozila opremljenih s potrebnim senzorima. Informacije o promenjenim uslovima na putu zabeležene na ovaj način prebacivaće se na server, potvrditi i uneti u digitalnu bazu podataka karte. Ažurirana mapa se tada šalje nazad visoko-automatizovanom vozilu u pokretu, što će mu omogućiti da efektno vidi dalje od svojih senzora.

Bosch i TomTom zajedno mapiraju za automatizovanu vožnju

Produžetak postojećeg, uspešnog partnerstva

Ova saradnja kompaniji Bosch i TomTom na području karata za visoko-automatizovanu vožnju produžetak je već postojećeg uspešnog partnerstva. Boschovoj budućnosti povezanih sistema takođe doprinose dinamičke informacije o karti koje TomTom omogućuje putem povezivanja na server u stvarnom vremenu - iako bez sloja za lokalizaciju. Na taj način se omogućava predviđanje rute unapred i prikladno prilagođavanje strategije vožnje. Ovo je rešenje prvi put prikazano 2014. na salonu komercijalnih vozila IAA u Hannoveru. Sistem rano prepoznaje potencijalne rizične tačke iza brda ili na početku saobraćajne gužve i automatski pravovremeno smanjuje brzinu vozila. To značajno snižava rizik od sudara od pozadi. Uz to, ujednačeno ponašanje tokom vožnje znači veću udobnost za vozača i bolje korišćenje goriva za vozilo.

PR

Focus ST u Fordovom salonu u Beogradu (FOTO)

Focus ST u Fordovom salonu u Beogradu (FOTO)

Ford je nedavno lansirao novi Focus ST, a prvi primerak ovog atraktivnog modela stigao je u Srbiju, u prodajni salon kompanije Grand Motors, ovlašćenog uvoznika i servisera vozila američke marke. Focus ST pripada kategoriji porodičnih sportskih modela, a potpisuje ga čuveno Fordovo sportsko odeljenje...

Toyota radi na novom kompaktnom crossoveru

Toyota radi na novom kompaktnom crossoveru

Toyota ne želi skrštenih ruku da posmatra velike prodajne uspehe konkurentskog crossover modela Nissan Qashqai. Zato će uskoro, već sledeće godine, svetlost dana ugledati naslednik koncepta Toyota C-HR...

Video: Audi predstavlja Matrix LED za novi A4

Video: Audi predstavlja Matrix LED za novi A4

Jedan od noviteta novog Audija A4 (B9) su Matrix LED svetla, koje vlasnik na zahtev može dobiti umesto standardnih Xenon Plus svetala. Čine ih jeanaest dioda snage samo 20 watti. Duga svetla su sastavljena od 12 LED jedinica...

Uništen BMW M4 tokom probne vožnje

Uništen BMW M4 tokom probne vožnje

38-godšnji vozač je testirao BMW M4, ali očigledno je automobil opremljen motorom snage 431 KS bilo previše za njega. On je izgubio kontrolu nad automobilom i izleteo u šumu pored puta...

Renault Symbioz
Slika nedelje