Klasa za svaki dan: nova Merccedes-Benz A-Klasa
Sa savršeno izbalansiranim ukupnim proporcijama, i sa pažnjom posvećenom detaljima u svom dizajnu, najnovijom generacijom MBUX sistema i asortimanom modela koji je prilagođen željama kupaca, nova Mercedes-Benz A-Klasa donosi nešto posebno u kompaktni segment i nudi kupcima klasu za svaki dan. A-Klasa ostaje dostupna i kao hečbek i kao limuzina...
Sportski, mišićav eksterijer: čak i napred, nova A-Klasa prenosi snagu i dinamiku. Prednjim delom dominira hauba koja je nagnuta prema napred sa svoja dva ispupčenja i strmim „nosom ajkule“, redizajnirana rešetka hladnjaka sa šarom zvezda i ravni farovi, dostupni kao opcija u LED varijanti. Sportski karakter je naglašen spoljašnjim ujednačenim točkovima sa četiri dodatna dizajna naplataka u veličinama do 19 inča, uključujući opcione visoko sjajne crne lakirane felne od lake legure u dizajnu sa više krakova i sa ivicom naplatka visokog sjaja za AMG liniju. Novi zadnji difuzor i standardna LED zadnja svetla obezbeđuju fascinantan i emocionalno privlačan izgled i danju i noću. Eksterijer visoke klase savršeno je upotpunjen atraktivnim izborom spoljašnjih boja: Dostupne su različite nemetalik/metalik i MANUFAKTUR boje.
Individualni enterijer sa visokom tehnologijom: Ekskluzivnost se takođe ogleda u unutrašnjosti nove A-Klase. Apsolutni vrhunac je standardni samostojeći ekran sa dva ekrana od 7 inča i većim od 10,25 inča koji zauzimaju centralno mesto. Opciono su dostupna dva ekrana od 10,25 inča. Unutrašnja arhitektura, koja je jedinstvena u ovoj klasi, stvara veoma poseban svetlosni ambijent koji podseća na osvetljenje futurističke zgrade noću. Tri okrugla ventilaciona otvora izgleda turbine, tako tipična za brend Mercedes-Benz, predstavljaju omaž svetu avijacije. Revidirani volan trenutne generacije, standardno od napa kože, kompaktan je i odgovara visokotehnološkom karakteru redizajnirane centralne konzole.
I iznutra, asortiman modela pokriva sve želje individualizacije: čak i u osnovnoj varijanti nove A-Klase, Mercedes-Benz nudi visokokvalitetno udobno sedište čije nove, trodimenzionalne reljefne ARTICO presvlake dodatno naglašavaju sportski karakter vozila. Nivo opreme Progressive nudi tri različite boje unutrašnjosti: crnu, bež luksuznog izgleda i novu, zeitgeisty sivu. Novi, tamni ukrasni element od ugljeničnih vlakana dodatno poboljšava i instrument tablu i vrata na ovim modelima. AMG linija je dizajnirana za performanse i ima ukrase od sjajnog brušenog aluminijuma i crvene kontrastne šavove na ARTICO/MICROCUT sedištima.
U svojoj Ambiciji 2039, Mercedes-Benz je sebi postavio cilj da lansira CO2 neutralnu flotu novih putničkih automobila i venova od 2039. godine u celom lancu vrednosti i životnom ciklusu. Cilj je da se, u poređenju sa 2020.godinom, najmanje prepolovi emisija CO2 po putničkom automobilu u novom voznom parku tokom celog životnog ciklusa do kraja ove decenije. Jedna mera je upotreba recikliranih materijala. Iz tog razloga, sastav svih materijala koji će se koristiti je takođe revidiran tokom dizajna nove B-Klase i ispitane su mogućnosti za održivije alternative. Udobna sedišta imaju tkanine u središnjem delu koje su napravljene od 100% recikliranog materijala. U slučaju ARTICO/MICROCUT sedišta, ova proporcija je 65 procenata u površini sedišta i 85 procenata u materijalu ispod. Značajno unapređena oprema: Čak i u svojoj standardnoj specifikaciji, nova A-Klasa nudi mnoge funkcije, kao što su kamera za vožnju unazad, USB paket ili volan od napa kože. Od Progressive nivoa opreme naviše, kupci takođe mogu da očekuju LED prednja svetla, sedište sa lumbalnom podrškom, Parking paket i Mirror paket kao deo standardne opreme.
Dodatno, Mercedes je ponovo značajno pojednostavio logiku ponude za pakete opreme kako bi smanjio dugotrajan izbor mnogih pojedinačnih opcija. Funkcionalne karakteristike koje se često naručuju zajedno sada su grupisane u pakete opreme na osnovu stvarnog ponašanja kupaca. Dodatno su dostupne dodatne funkcionalne opcije. Kada su u pitanju opcije dizajna kao što su boja, presvlake, ukrasi i točkovi, kupci i dalje mogu pojedinačno da konfigurišu svoja vozila kao i ranije.
Digitalnija, pametnija, bezbednija: U novoj A-Klasi, i hardver i softver su napravili veliki korak napred: poslednja generacija MBUX sistema je intuitivna za rad i sposobna za učenje. Vozački i centralni displeji stvaraju holistički, estetski doživljaj i mogu se prilagoditi po želji uz pomoć novodizajniranih stilova ekrana (Klasični sa svim relevantnim informacijama o vozaču, Sportski sa dinamičkim brojačem obrtaja, Diskretno sa smanjenim sadržajem), tri režima (Navigacija, Assistance, Service) i sedam svetova boja. Centralni ekran nudi sve prethodne funkcije kao što su navigacija, mediji, telefon, vozilo itd. i njime se može upravljati direktno i praktično.
Telematički sistem je revidiran i impresionira svojim novim dizajnom i poboljšanim performansama. Još jedna nova karakteristika je integracija senzora otiska prsta (očekuje se da će biti dostupan od 1. kvartala 2023. godine) za identifikaciju i autorizaciju vozača. Naravno, povezivanje sa pametnim telefonima je moguće preko Apple Carplay ili Android Auto Wireless sistema, a za dalje povezivanje dodat je dodatni USB-C port i ponovo je povećan kapacitet USB punjenja.
Sa aktivacijom onlajn usluga u aplikaciji Mercedes me, glasovni asistent Hey Mercedes u novoj A-Klasi je sada još sposobniji za dijalog i učenje. Na primer, određene radnje se takođe mogu pokrenuti bez termina za aktivaciju „Hey, Mercedes“. MBUX glasovni asistent takođe može objasniti funkcije vozila i pružiti podršku kada želite da povežete svoj pametni telefon preko Bluetooth-a ili potražite komplet prve pomoći.
U početku dostupan isključivo u Nemačkoj, novi audio vodič za putovanja „Tourguide“, deo „MBUX Voice Assistant“ paketa Mercedes me, dodaje uzbudljivu funkciju prethodnim opcijama putnih informacija. Kao odgovor na glasovnu komandu „ Hey Mercedes, start Tourguide “, MBUX infotejnment sistem čita opširne informacije o interesantnim mestima duž rute i reaguje na oko 3400 turističkih informativnih znakova duž nemačkih autoputeva, između ostalog.
Nova A-Klasa je takođe ažurirana u pogledu bezbednosne pomoći u vožnji. Sa nadogradnjom Driver Assistance Paketa, na primer, kontrola sistema pomoći pri održavanju trake (Lane Keeping Assist) je mnogo udobnija korišćenjem systema Active Steering Control. Sledeća generacija Parking paketa podržava uzdužno parkiranje i nudi, između ostalog, vizuelizaciju od 360 stepeni za parkiranje uz pomoć kamere koristeći 3D slike.
Elektrifikovani i snažni pogoni: Nova A-Klasa je takođe dobila unapređenje u pogledu svojih motora. Asortiman benzinskih motora je elektrifikikovan i uključuje četvorocilindrske jedinice sa 7- ili 8-brzinskim DCT automatikom kao standardom. Kao blagi hibridi, oni su opremljeni dodatnim električnim sistemom od 48-volti koji podržava agilnost pri startovanju sa 10 kW više snage.
Novi starter-generator sa pogonom preko remena (RSG) primetno poboljšava udobnost i iskustvo za kupce nove A-Klase. Tokom startovanja, na primer, RSG obezbeđuje niže vibracije i tiši start. Pored toga, omogućava 'jedrenje' sa isključenim motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. Tokom kočenja i prekoračenja, rekuperacijom se napaja 12-voltna mreža u vozilu i 48-voltna baterija. Tako stvorena energija može se koristiti tokom procesa ubrzanja za podršku motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Kroz diferenciranu procenu različitih faza vožnje, ECO Score 3.0, nedavno uveden za neke motore, takođe motiviše vozača da vozi na štedljiviji način.
Više snage za plug-in hibride: Nova A-Klasa pravi još jedan veliki korak sa plug-in hibridnim pogonima (Mercedes-Benz A 250 e Hatchback: kombinovana potrošnja goriva, ponderisana (WLTP) 1.1-0.8 l/100 km, električna potrošnja kombinovana (WLTP) 17.0 15.0 kWh/100km, CO2-emisija kombinovana (WLTP) 25 18g/km; Mercedes-Benz A 250 e Saloon: kombinovana potrošnja goriva (WLTP) 1.0 0.8 l/100 km, električna potrošnja kombinovana (WLTP) 16.7 14.8 kWh/100km, CO2-emisija kombinovana (WLTP) 24 17 g/km). Visokonaponska baterija je još jednom poboljšana, tako da veći sadržaj upotrebljive energije dovodi do povećanja električnog dometa. Snaga elektromotora je povećana za 5 kW i sada dostiže snagu pogona od 80 kW. Što se punjenja tiče, i dalje su na raspolaganju tri opcije: pored standarda od 3,7 kW, poboljšana baterija sada se može puniti i naizmeničnom strujom i do 11 kW, umesto samo 7,4 kW kao ranije. Nova A-Klasa takođe nastavlja da nudi opciju punjenja baterije jednosmernom strujom i do 22 kW. Punjenje jednosmernom strujom od 10% do 80% traje oko 25 minuta, pružajući raznovrsno iskustvo punjenja pogodno za svakodnevnu upotrebu.
PR