AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Automobil godine 2016 u Srbiji - četiri laureata

 Automobil godine 2016 u Srbiji - četiri laureata

Prvi put u ovoj godini, Asocijacija automobilskih novinara Srbije i Asocijacija uvoznika vozila i delova zajednički su organizovali izbor Automobila godine 2016. u Srbiji...

 Automobil godine 2016 u Srbiji - četiri laureata

Pavle Barta iz magazina Vrele Gume i Umberto Iannuccelli, komercijalni direktor FCA Srbija

 

Ove godine su titule dodeljene u četiri kategorije: automobilu čija je maloprodajna cena do 15.000 evra (u dinarskoj protivvrednosti sa svim dažbinama), automobilu sa maloprodajnom cenom većom od 15.000 evra, vozilu iz SUV/crossover kategorije i automobilu koji je uvoznik/prodavac kandidovao po kriterijumu Best Buy (najbolja kupovina).

Za učešće u ovogodišnjem izboru je bilo prijavljeno 17 vozila iz svih kategorija. Osnovni kriterijum za učešće u izboru bio je da je vozilo novitet koji se na srpskom automobilskom tržištu pojavio u periodu od marta 2015. godine do 31.1.2016. To je podrazumevalo da učesnik u izboru ima potpuno novu ili značajno izmenjenu platformu (koja bitno utiče na poziciju automobila na tržištu), odnosno da bude nova generacija postojećeg modela. Za kategoriju Best Buy presudan kriterijum je bio odnos cene i onoga što se za nju dobija, pa su među kandidatima mogla da budu i vozila nešto starije produkcije.

 

U ocenjivanju pojedinačnih kandidata, žiri specijalizovanih automobilskih novinara posebno je analizirao ukupnu konstrukciju i dizajn, komfor vožnje, bezbednost (Euro NCAP rezultati), ekonomičnost vožnje, upravljivost i celokupne vozne osobine na putu, snagu i dinamiku motora i menjača, funkcionalnost, ispunjenost ekoloških normi. Najvažniji kriterijum u poređenju vozila različitih klasa jeste “value for money”, odnosno vrednost dobijena za potrošen novac, što je imalo poseban uticaj na glasanje za automobil vrednosti veće od 15.000 evra (u dinarskoj protivvrednosti) i za vozila iz kategorije SUV.

 Automobil godine 2016 u Srbiji - četiri laureata

Miloš Kokoš, direktor marketinga u Škoda Auto za jugoistočnu Evropu i Dragan Stanimirović iz TU Magazina. 

 

Ovogodišnji žiri je radio u sastavu: Dragan Milutinović – RTS, Vladan Slavković – Formula Team, Zoran Samardžić – sajt www.auto-info.rs, Mladen Radulović - Kurir, Dragan Stanimirović – TU magazin, Petar Živkovic -Večernje novosti, Goran Sarić – sajt www.automagazin.rs, Nikola Radulović - Auto TV Edition, Pavle Barta – Vrele gume i Vladica Šljivić – sajt www.plumrace.com.

 Automobil godine 2016 u Srbiji - četiri laureata

Direktor Opela za Srbiju, Dragan Nenadović, i Petar Živković iz Novosti

 

U kategoriji vozila s maloprodajnom cenom do 15.000 evra titula je pripala Opel Astri (159 bodova, drugi je Renault Megane - 127, treći Fiat Tipo – 121 ), u kategoriji vozila skupljih od 15.000 evra laureat za ovu godinu je Škoda Superb (149 bodova, drugi Renault Espace - 131, treći Audi A4 – 127 bodova), u SUV kategoriji pobednik je Volvo XC90 (117 bodova, drugi Mercedes Benz GLC -116, treći Suzuki Vitara - 106, četvrti Toyota RAV4 Hybrid i Rennault Kadsjar sa po 103, peti Mitsubishi L200 – 71 bod), dok je u kategoriji Best Buy najviše bodova sakupio Fiat Tipo (143 boda, druga Suzuki Vitara - 128, treći Škoda Superb - 108, četvrti Ford Mondeo - 92, peti Peugeot 208 – 90 bodova).


Simbolično obeležje – statueta Automobila godine 2016. u Srbiji pobednicima je dodeljena na svečanosti organizovanoj 17. marta na Beogradskom sajmu, u okviru tradicionalne manifestacije BG CAR SHOW.

 Automobil godine 2016 u Srbiji - četiri laureata

Maja Babić, direktor marketinga u kompaniji Grand Motors i Goran Sarić, urednik internet sajta Automagazin.rs 

Opelova proizvodna ofanziva: Sve oči su uprte u novu Insigniju i Crossland X

Opelova proizvodna ofanziva: Sve oči su uprte u novu Insigniju i Crossland X

Opel demonstrira koliko su „x-citing“ (uzbudljivi) novi modeli na ovogodišnjem, 87. po redu Međunarodnom salonu automobila u Ženevi. Proizvođač automobila iz Riselshajma trenutno automobilskom svetu po prvi put predstavlja potpuno novu perjanicu, Opel Insigniju u Grand Sport i Sports Tourer varijantama, dok „x-tremno“ trendi i svestran  Crossland X  ima svoje prvo javno pojavljivanje...

Oseti Toyota puls!

Oseti Toyota puls!

Toyota Srbija će na tradicionalnoj automobilskoj manifestaciji, na štandu u areni hale 1 Beogradskog sajma, izložiti vozila koja su trenutno u ponudi na tržištu Srbije...

Kompanije Italdizajn i Erbas predstavile Pop.Up koncept

Kompanije Italdizajn i Erbas predstavile Pop.Up koncept

Na 87 Internacionalnom sajmu automobila u Ženevi, kompanije Italdizajn (Italdesign) i Erbas (Airbus) predstavile su Pop.Up, prvi modularni, u potpunosti električni i ekološki koncept prevoznog sistema koji je dizajniran da smanji saobraćajne gužve u megalopolisima. Pop.Up predviđa sistem za multimodalni prevoz koji u potpunosti koristi i kopneni i vazdušni prostor...

Ženeva: Mazda predstavlja Evropi potpuno novi CX-5

Ženeva: Mazda predstavlja Evropi potpuno novi CX-5

Mazda obeležava 50. godišnjicu nastupa na Međunarodnom auto salonu u Ženevi evropskom premijerom potpuno novog CX-5, drugom generacijom svojeg izuzetno popularnog kompaktnog SUV-a. Na središnjem delu štanda izloženi su i za 2017. godinu osveženi gradska Mazda2 i kompaktni SUV CX-3...

Porsche Cayenne Turbo Electric (2026)
Slika nedelje