Alibaba će prodavati automobile kao čips - preko automata (FOTO)

Svet se galopirajući menja. U nekim zemljama sveta, automobile je moguće kupiti preko interneta. U Kini su otišli korak dalje - kompanija Alibaba postavlja automate za automobile. Da, baš onakve u kojima kupujemo sokove ili čips...

Kupovina automobila nekada je bila veliki događaj. Kupac je dugo birao svoj automobil, prema sopstvenim preferencijama i ukusu, zatim je posetio prodavca, a onda verovatno nekoliko dana, a ponekad i meseci, čekao svog metalnog ljubimca. Ali, svet se menja, pa tako i način prodaje automobila. Tesla i Volvo danas prodaju svoje automobile putem interneta, a neki proizvođači, kao što je Audi, razvio je virtuelne salone.

U Kini su otišli korak dalje. Internet gigant Alibaba, koji je od 2016. godine najveći internet prodavac na planeti, pokreće jedinstven projekat prodaje automobila. Ne razlikuje se puno od automata u kojima kupujemo osvežavajuća pića i grickalice. Pazite, ovo nije daleka budućnost. Alibaba će prve automat-prodavnice automobila već sledeće godine instalirati u gradovima Nanjing i Shanghai. Uslov će biti, da krednit klijenta u sistemu Zhinma prelazi 700 bodova i da je akreditovan kao lojalan klijent.

Ne postoje druga ograničenja, da kupac izabere svoj automobil snova. U početku će biti dostupni modeli marki Audi, BMW, Maserati, Mercedes-Benz, Ford i Volvo. Kupac će imati mogućnost da izabere trodnevnu probnu vožnju ili da direktno kupi auto. Proces je vrlo jednostavan. Klijent će napraviti selfi sa izabranim vozilom i postali fotografiju i popunjen obrazac preko specijalne aplikacije Taobao u centralu. Fotografija je potrebna zbog prepoznavanja lica za sledeći proces.

Ako klijent uspunjava sve navedene uslove, automat će mu izdati vozilo. Zanimljivo je, da se kupac može slikati sa bilo kojim vozilom na ulici, a sistem će detektovati da li je automobil dostupan u prodaji. Ako jeste, biće rezervisan. Neka ograničenja postoje za probne vožnje, jer potencijalni kupac može na kratko isprobati vozilo i za dva meseca maksimalno pet puta. Prema Alibabi, ovakav način prodaje eliminiše neke neprijatne barijere, kojima su klijenti izloženi u konvencionalnoj prodaji.

Treba reći i da Alibaba nije prva kompanija koja razvija ovakav projekat. Sličnu ideju imaju i kompanije Autobahn Motors u Singapuru, kao i američka kompanija Carvana, koja je u martu otvorila automat sa osam spratova u teksaškom San Antoniu. S obzirom na veličinu i uticaj kompanije Alibaba, ne bi nas iznenadilo da uskoro postane i najveći prodavac automobila u formi automata.
Automagazin.rs