Volkswagen ID. Polo - ovo će biti najvažniji nemački automobil u 2026. godini

Kompanija Volkswagen već dve godine priprema klijente za dolazak električnog automobila početnog nivoa. Sada možemo videti njegove obrise...
U maju sledeće godine videćemo novi Volkswagen ID. Polo. Ovo je ključna inovacija za ovu nemačku automobilsku kompaniju, a sam direktor sektora za putničke automobile, Thomas Schäfer, naziva je "početkom nove generacije Volkswagena". Iako se njegov razvoj odvijao u Nemačkoj, proizvodiće se španskom Martorellu, paralelno sa modelima Cupra Formentor, Seat Arona, Ibiza i Leon.

Novi model Volkswagena prvi put u istoriji kombinuje električnu porodicu ID. sa tradicionalnom oznakom Polo i donosi novi dizajnerski pravac pod nazivom "Pure Positive" vođen šefom dizajna, Andreas Mindtom. Automobil dolazi sa novim enterijerom sa intuitivnom ergonomijom kontrola i višim kvalitetom. I sve navedeno biće dostupno po početnoj ceni od 25.000 evra.

Automobil se nalazi u završnoj fazi testiranja u realnim uslovima, na raznim destinacijama širom sveta. Vozne karakteristike biće jača strana ovog automobila. Na početku prodaje, biće dostupna verzija sa autonomijom od 450 kilometara, u tri varijante snage. Bazna varijanta imaće snagu od 85 kW, srednja linija nudi pogonsku snagu od 99 kW, sledi varijanta koja razvija 155 kW. Vrhunac ponude predstavljaće verzija GTI, koja razvija snagu od čak 166 kW, a do prvih kupaca ova verzija će stići krajem 2026. godine. U svim verzijama radi se o elektromotoru APP290, koji je razvijen direktno u Volkswagenu.

Početne dve verzije biće opremljne LFP baterijama (litijum-gvožđe-fosfat) kapaciteta 37 kWh, koja se može puniti snagom od 90 kW. Dva snažnija derivata nudiće NMC (nikl-mangan-kobalt) bateriju kapaciteta 52 kWh, imaće domet od 450 kilometara i sposobne su da savladaju snagu punjenja od 130 kW. Ova baterija uvodi novi koncept, kojim su baterije direktno spojene sa blokom baterije, što smanjuje troškove proizvodnje i pojačava "gustinu energije za 10 %.

Novi Volkswagen ID. Polo biće opremljen mnoštvom naprednih asistenata za vožnju. Tu spadaju asistent preciznog vođenja u kolovoznoj traci, sa mogućnošću promene saobraćajne trake, a ID. Polo prvi put će reagovati i na boje na semaforu, kao i na STOP znakove.

Automobil meri dužinu od 4053 milimetra, širinu od 1.816 mm, visinu od 1.530 mm, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2.600 mm. Automobil će, zbog jednostavnije konstrukcije za električne automobile, nuditi za 19 mm više uzdužnog prostora, od čega će najviše profitirati putnici na zadnjim sedištima.

Na fotografija kojima nas je VW nedavno "počastio", možemo videti da prtljažnik ima "duplo dno", u koje je moguće smestiti čak dve gajbe.
Automagazin.rs
Foto: Volkswagen