AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Novi Audi SQ8 - prve informacije i fotografije

Novi Audi SQ8 - prve informacije i fotografije

Manje od godinu dana nakon što je na tržište stigao luksuzni SUV Audi Q8, stiže nam njegova top verzija SQ8. Kao i kod nekih prethodnih S modela od Audija, pod haubom SQ8 neće disati benzinski motor...

Novi Audi SQ8 - prve informacije i fotografije

Prošle godine, Audi Q8 bio je dostupan samo sa jednim motorom - 3.0-litarskim V6 TDI motorom maksimalne snage 210 kW (50 TDI quattro). Ove godine dobio je slabiju verziju turbodizela od 170 kW (45 TDI quattro) i benzinski 3.0 TSI motor maksimalne snage 250 kW (55 TFSI quattro).

Novi Audi SQ8 - prve informacije i fotografije

Pred nama je top verzija SQ8, ispod čije haube se krije V8 TDI motor sa dva turbopunjača, koji razvija maksimalnu snagu od 320 kW pri 1.250 o/min i maksimalni obrtni moment od 900 Nm. Menjač je osmostepeni automatski, koji je uparen sa sistemom pogona na sve točkove quattro, koji deli obrtni moment po osovinama u odnosu 40:60.

Novi Audi SQ8 - prve informacije i fotografije

Audi SQ8 meri dužinu preko 5 metara i ima masu od preko 2 tone. I pored gigantskih dimenzija, za disciplinu starta iz mesta do 100 km/h potrebno mu je samo 4,8 sekundi. Maksimalna brzina elektronski je ograničena na 250 km/h.

Novi Audi SQ8 - prve informacije i fotografije

Jedan turbopunjač podešen je za niže obrtaje, a drugi se aktivira pri 2.200 o/min. Tu je i električno kontrolisan turbo EAV, koji podržava klasični turbo pri niskim obrtajima, što smo videli kod modela SQ7. Naravno, tu su i komponente mild-hybrid tehnologije, koji rade preko električne mreže od 48 volti. Pri brzinama od 55 do 160 km/h, SQ8 može se kretati i bez konvencionalnog motora (do 40 sekundi), a pomoću funkcije Start-Stop sposoban je da isključi motor pri brzinama manjim od 22 km/h. Audi ističe, da su ovi sistemi smanjili potrošnju za 0,5 l/100 km.

Audi SQ8 opremljen je i sistemom upravljanja zadnjim točkovima, pri brzini do 60 km/h zadnji točkove se zaokreću za 5 stepeni u smeru suprotnom od prednjih. Pri višim brzinama, zadnji točkovi se zaokreću u istom smeru kao i prednji. Poprečni stabilizatori opremljeni su elektromotorima, što dodatno povećava stabilnost u krivinama.

Automagazin.rs

Ovako strahovit udes se ne viđa svaki dan (VIDEO)

Ovako strahovit udes se ne viđa svaki dan (VIDEO)

Videli smo puno puta, da se automobili prepolove tokom sudara, ali ovakva situacija je karakteristična sa super-sportske automobile sa motorom koji se nalazi pozadi, neposredno iza vozača. Ovaj udes se završio slično, ali je u glavnoj ulozi jedan SUV...

Škoda Scala osvojila pet zvezdica na Euro NCAP testu

Škoda Scala osvojila pet zvezdica na Euro NCAP testu

ŠKODA SCALA je dobila najveći mogući rezultat od pet zvezdica u sveobuhvatnom testu koji obavlja nezavisni Evropski program za procenu novih automobila (Euro NCAP). To ga svrstava među najsigurnija vozila u svojoj kategoriji sa vrhunskim karakteristikama za bezbednost odraslih putnika i biciklista.

Emisija CO2 niža za do 19 procenata: Najefikasnija Astra ikada

Emisija CO2 niža za do 19 procenata: Najefikasnija Astra ikada

Zahvaljujući odličnoj aerodinamici kao i visoko efikasnim novim motorima i menjačima, nova generacija Opel Astre postavlja standarde za efikasnost i nisku emisiju štetnih gasova. U poređenju sa prethodnim modelom, emisija CO2 je smanjena za do 19 procenata, što Astru stavlja na vrh klase kompaktnih automobila.

AMG Experience 2025
Slika nedelje