Novi BMW serije 1 (F40) - špijunske informacije i foto
Dolazeća treća generacija modela BMW serije 1 (F40) koristi novu platformu FAAR, sa pogonom na prednje točkove, koja obezbeđuje smanjenje mase od 25 kilograma u odnosu na prethodnika...
Osnova nove serije 1 biće nova platforma FAAR (Frontantriebsarchitektur), koja zahvaljujući poprečno postavljenom motoru i pogonu na prednje točkove, obezbeđuje više prostora za putnike. Automobil će u ekvivalentnoj specifikaciji biti za 20 kilograma lakši od prethodnika, a u verziji sa pogonom na sve točkove i za 25 kg lakši. Iz minhenske kompanije ističu, da su u isto vreme postgli značajno veću čvrstoću karoserije.
Ponuda motora uključivaće i turbo benzinski 3-cilindarski motor zapremine 1,5 litara, koji u verziji 118i razvija maksimalnu snagu od 103 kW. Ovaj agregat može biti uparen sa šestostepenim manuelnim ili sedmostepenim robotizovanim menjačem. U ponudi će biti i benzinski 2.0-litarski motori sa četiri cilindra. Među turbodizelima najpopularniji će biti 2.0-litarski 120d, koji razvija maksimalnu snagu od 140 kW. U ponudi se očekuje i plug-in hybrid.
Možemo očekivati i vrhunsku verziju M135i xDrive, kojeg pogoni turbo 2.0-litarski motor, koji će biti najsnažniji 4-cilindarski motor u istoriji marke, sa maksimalnom snagom od 225 kW. Da bi motor "izdržao" ovoliku snagu, opremljen je pojačanom "radilicom" i novim klipovima. Tu je i veliki turbo i optimizovano ubrizgavanje. Šestocilindarski motor nije u planu.
Prostor za kolena na zadnjim sedištima biće veći za 33 mm, prostor iznad glave za 19 mm. Nova serija 1 biće za 10 mm duža od prethodnika (4.339 mm) i za 5 mm viša (1.445). Prtljažnik je porastao za 20 litara, na 380 L.
Premijeru novog BMW serije 1 sa internom oznakom F40 možemo očekivati na međunarodnom autosalonu u Frankfurtu nad Majnom. U ponudi će biti samo kao petovratni hatchback, dok se verzija sa troja vrata, zbog pada interesovanja za nju, ne očekuje.
Automagazin.rs
BMW