Novi Kia Ceed stigao u Srbiju - izgubio apostrof, dobio novu tehnologiju (FOTO)
Treća generacija modela Kia Ceed stigla je na srpsko tržište. Kao što možete primetiti, izgubila je apostrof u svom imenu, ali ono što je mnogo važnije, dobila je potpuno nove tehnologije i sisteme...
Od 2006. godine, kada je Kia pokrenula proizvodnju prve generacije modela cee'd u svojoj fabrici u slovačkoj Žilini, do danas je proizvedeno preko 1,28 miliona primeraka. Nova oznaka - umesto cee'd sada nosi naziv Ceed - i nova koncepcija „Community of Europe, with European Design“ (za evropsku javnost sa evropskim dizajnom), najavaljuju još značajniju zastupljenost Kije na evropskom tržištu.
Projektovanje, razvoj i izrada nove generacije, kao i njegovog prethodnika, realizovani su u Frankfurtu, pod dirigentskom palicom dizajnera i inženjera iz centra R&D. Kao i do sada, automobil će izlaziti iz slovačke fabrike u Žilini, zajedno sa modelima Sportage i Venga.
"Novi Ceed preuzeo je emocije i sportski karakter od modela Stinger i uživo izgleda daleko atraktivnije nego na fotografijama. Silueta je niža i šira, a kabina je pomerena više ka unazad, što ističe dinamički karakter automobila. Nešto oblije linije prethodnika zamenjene su oštrim linijama. Na prednjem delu dominira šira maska hladnjaka i niže postavljeni otvori za dovod vazduha." - prvi su utisci Vladana Petrovića.
Novi Ceed standardno je opremljen LED svetlima za dnevno osvetljenje, a pri pogledu sa strane, primećujemo da je "hauba" optički produžena pomoću oštrih i ravnih dizajnerskih linija. Dinamički karakter zaokružuju atraktivne felne, čiji prečnik može biti 15, 16 ili 17 inča.
Dizajn enterijera – savremen, sa efikasnijim rasporedom
U unutrašnjosti je Ceed više ergonomski nego ikada ranije, a svuda u kabini su korišćeni materijali visokog kvaliteta. Dobio je brojne dizajnerske detalje, koji krase i ostale Kijine nove modele, kao npr. horizontalnu postavljenu komandnu tablu, koja kreira elegantniji izgled. Dizajn onima koji sede napred pruža više prostora u predelu nogu, a zbog bolje preglednosti napred pruža se bolji osećaj otvorenosti.
Komandna tabla se sastoji iz dva dela – gornji, sa ‘plutajućim’ ekranom na dodir i zabavno-informativnim sistemom, i donjeg dela, gde su prekidači za podešavanje audio sistema, grejanja i ventilacije. Srednja konzola blago je okrenuta prema vozaču, zbog lakše upotrebe u vožnji. U unutrašnjosti preovlađuju savremeni i na dodir mekani materijali, koji suptilno kreiraju prefinjen ambijent u kabini. Kupci mogu birati između metalnih dodataka ili hromiranih u boji satena, a takođe je moguće birati između obloga od tekstila, veštačke ili prirodne kože. Kao opcija raspoloživi su i kožom presvučeni upravljački obruč i ručica menjača.
Nova platforma podržava Ceedov bolji raspored prostora, sa kabinom koja je prostranija nego kod prethodnika. Šira karoserija nudi više prostora u predelu ramena na zadnjoj klupi (za 34 mm na ukupno 1.406 mm), dok 16 mm niži položaj sedenja na zadnjim sedištima nudi više prostora u predelu kolena i nogu. Usprkos nižoj krovnoj liniji, Ceed pruža više prostora u predelu glave za putnike napred nego pre (sada 987 mm). Niža klupa omogućava sličnu prostranost u predelu glave na zadnjim sedištima.
Novi Ceed ima u hatchback varijanti prtljažnik od 395 litara, što je 15 litara više nego kod prethodnika. Prtljažno dno je dosta niže niže nego pre – visina ruba za utovar je u odnosu na prošlog cee'da za 87 mm niža, što omogućava lakši utovar težih predmeta u prtljažnik. Dvostruko dno korisnicima omogućava podizanje ili spuštanje dna prtljažnika, zbog čega mogu u prtljažnik staviti veći prtljag ili sakriti predmete u donju pregradu.
Ceed Sportswagon donosi i dosta veći veći prtljažnik nego kod prethodnika. Za 97 litara je veći (18% više) od prethodnika, a sa 625 litara zapremine je veći od većine karavana D-segmenta. Dno prtljažnika je mnogo niže, što olakšava lakši utovar težih stvari u prtljažnik.
Kupci karavana iz C-segmenta očekuju više od velikog prtljažnika, zbog čega su Kijini dizajneri omogućili izuzetnu svestranost i upotrebljivost, koji su ključni aduti Ceed Sportswagona, koji je jedan od najpraktičnijih karavana u svom segmentu. Zadnja klupa je deljiva u odnosu 40:20:40 i možemo je u potpunosti spustiti samo jednim povlačenjem ručice u prtljažniku. Sa potpuno položenim sedištima prtljažno je dno sasvim ravno. Svaki Ceed Sportswagon opremljen je posebnom pregradom u dnu prtljažnika, gde su na sigurnom manji predmeti, a tu su i pokrivač i kuke za kačenje kesa, koji sprečavaju prosipanje sadržaja iz kesa. Ugrađeni krovni nosači takođe su deo standardne opreme, a namenjeni su prevozu dužih stvari.
Kupci Sportswagona mogu izabrati i električno otvaranje/zatvaranje prtljažnih vrata, koja se automatski otvaraju kada prepoznaju Ceedov pametni ključ u blizini zadnjeg dela vozila, što je korisno onda kada korisnici imaju pune ruke kesa. Moguće je naručiti i sigurnosnu pregradnu mrežu koja se nalazi između kabine i prtljažnika, a vredi spomenuti i sistem šina za lakše smeštanje tereta u prtljažniku.
Vožnja i upravljanje – stvoren za evropske puteve
Novi Ceed stvoren je za isključivo za evropske puteve i namenjen je najzahtevnijim kupcima na svetu – Evropljanima. Vozne osobine novog modela poboljšane su u odnosu na prethodna, posebno na području dinamičnosti i odziva. Istovremeno su se inženjeri u razvoju novog modela fokusirali na uklanjanje buke i vibracija, zbog čega je kabina Ceeda udobnija nego pre.
Novo nezavisno oslanjenje vozačima sa živahnijim i direktnijim osećajem na volanu omogućava agilniju vožnju, a to dopunjuju nove opruge, amortizeri i direktniji servo volan na nazubljenoj letvi. Vožnju su usavršavali na različitim evropskih putevima, tako da se novajlija može pohvaliti udobnom vožnjom, koja zbog veće kontrole karoserije vozačima uliva samopouzdanje u krivinama i nudi veću stabilnost pri visokim brzinama.
Prednje opruge sada su 40% kruće, a torziona čvrstoća prednjeg stabilizatora smanjena je za 22%. Osim što je to napravljeno sa ciljem upotrebe lakših motora, ove promene omogućavaju trenutni odziv volana i ugodniju vožnju u krivinama, smanjuju podupravljanje i pružaju bolje mehaničko prijanjanje. Prednje oslanjanje dobilo je novi sistem amortizera koji upija manje vibracije. Za razliku od toga, zadnje opruge su elastičnije za 10% kako bi mogle upijati manje vibracije i omogućavati Ceedu lagano krstarenje ili vožnju preko oštećenog puta. Novi zadnji stabilizator, nove čaure zadnje ruke i optimizovane čaure amortizera pružaju maksimalnu kontrolu karoserije tokom vožnje u krivinama.
Novi Ceed može se pohvaliti i 17% odzivnijim upravljačem nego prethodni model, sa odnosom 12,7:1 u korist električnog servo volana. Novi model, koji od jedne do druge krajnje tačke volana ima samo 2,44 okretaja, odlučnije se odaziva na vozačeve zahteve.
Pored tvrđeg prednjeg oslanjanja – zahvaljujući opcionim 17-inčnim pneumaticima Michelin Pilot Sport 4 – novi Ceed ima odazivniju upravljivost, što omogućava veću ugaonu brzinu odnosno stepen okretanja oko vertikalne osovine od većine konkurenata iz C-segmenta. Radi se o značajnom parametru koji treba ESC-u za stabilizaciju vozila i znači da je vozilo vrlo stabilno i zato može brže voziti u krivinama.
Tehnologije ugrađene u Ceeda igraju bitnu ulogu u povećavanju uživanja u vožnji i sigurnosti. Ceedov prednji pogon u standardnoj opremi donosi sistem elektronske stabilnosti (ESC) i Kijin pomoćni sistem elektronske stabilnosti (VSM). To omogućava ugradnju vektorskog obrtnog momenta sa tehnologijom kočenja, dodatnu elektronsku pomoć vozaču, koja inteligentno koči unutrašnjim točkovima kako bi smanjila podupravljanje u krivinama, čime Ceed postaje bolji u vožnji i ujedno vozaču daje dodatnu dozu samopouzdanja.
Jedan od ključnih fokusa u razvoju novog Ceeda bio je usmeren u prefinjenost i smanjenje buke i vibracija. Inženjeri su analizirali svaki elemenat kabine, motora i izolacije oslanjanja i ‘puteve prenosa’ buke i vibracija. U odnosu na odlazeći model novajlija se može pohvaliti debljom penom komadne table, novom izolacijom oko zadnjih blatobrana koja upija zvukove i novim izolacionim slojem ispod presvlake dna kabine, koji smanjuje buku motora i buku od podloge. Promenjen oblik rubova vetrobranskog stakla i novo, savremenije zaključavanje vrata smanjile su buku vetra. Zato je novi Ceed tiši od prethodnika pri svim brzinama – buka od puta pri 60 km/h je sa 67,5 dB smanjena na 66,5 dB. Takođe je smanjena buka od puta pri 110 km/h na 63 dB (pre 64 dB).
Šasija i karoserija utiču i na manje vibracija sa oštećenog kolovoza. Ojačan okvir zadnjeg oslananja i dodatna pojačanja ispod zadnjeg dela kabine i dna prtljažnika smanjuju vibracije zadnje osovine. Novi jastuci, koji smanjuju vibracije, postavljeni su na gornje ploče ispod vetrobranskog stakla, što smanjuje efekat vibracija motora na kabinu.
Novi Kia Ceed - cenovnik u Srbiji:
Ceedov 1,6-litarski ‘U3’ dizel motor donosi izbor dodatnih komponenti, namenjenih poboljšanju zvučne izolacije i prefinjenosti. Iste između ostalog uključuju poklopac pogonskog kaiša i bolje izolovan poklopac bloka motora, zaštitni poklopac ispod motora i poklopac posude za ulje.
Motori i menjači – novi motori sa emisionim standardom Euro 6d TEMP
Novi Ceed pokreće široka ponuda motora, razvijenih kako bi zadovoljili najraznovrsnije potrebe kupaca. Ponuda benzinskih motora donosi i unapređenu verziju Kijinog popularnog 1,0-litarskog T-GDi motora. Ovaj motor proizvodi 120 KS i ima obrtni moment od 172 Nm, uz emisije od 125 g/km, ili 122 g/km sa opcionim ECO paketom (WLTP kombinovano, pretvoreno u NEDC 2.0). Za dodatne informacije o ECO paketu vidi ‘Tehnologije i pomagala’.
Novi ‘Kappa’ 1.4 T-GDi dolazi kao zamena za pređašni 1.6 GDI motor i proizvodi 140 KS. Usprkos manjoj zapremini nudi 4% više snage od prethodnika. Turbopunjač pruža širi raspon obrtnog momenta od 1,6-litarskog prethodnika, zato je odazivniji u različitim uslovima vožnje, a ujedno i smanjuje emisije izduvnih gasova. Obrtni moment od 242 Nm raspoloživ je od 1.500 do 3.200 obrtaja u minuti, uz niske prosečne emisije (WLTP ciklus pretvoren natrag u NEDC 2.0) – 125 g/km, ako je opremljen 7-stepenim menjačem sa dvostrukim kvačilom. Verzije sa ručnim menjačem emituju u vazduh 130 g/km ili 128 g/km (ECO paket).
Zbog dostizanja što nižih emisija, motori 1.0 T-GDI i 1.4 T-GDi opremljeni su filterom čvrstih čestica, zbog čega se novi Ceed može pohvaliti ispunjavanjem najnovijeg emisionog standarda Euro 6d TEMP.
Bazni motor je 1,4-litarski atmosferski MPI benzinski motor snage 100 KS i sa obrtnim momentom od 134 Nm. 1,4-litarski atmosferski MPI motor emituje 142 g/km ugljen dioskida u kombinovanom ciklusu (WLTP pretvoren u NEDC 2.0) odnosno 137 g/km u ECO paketu.
Novi Ceed dostupan je i sa Kijinim novim dizel motorom ‘U3’. 1.6 CRDi motor, koji se može pohvaliti ispunjavanjem najnovijeg emisionog standarda Euro 6d TEMP, koristi tehnologiju aktivne kontrole emisija selektivne katalitičke redukcije (SCR), čime osetno smanjuje emisije. Novi motor tako proizvodi manje ugljen dioskida od Kijinih prethodnih dizel motora. Novi 1,6-litarski dizel motor, raspoloživ u dve verzije (115 i 136 KS), proizvodi 280 ili 300 Nm obrtnog momenta u niskim obrtajima sa mogućnošću prenosa preko ručnog i automatskog menjača sa dvostrukim kvačilom. Verzija sa 136 KS preko 6-stepenog ručnog menjača nudi 280 Nm obrtnog momenta odnosno 320 Nm u kombinaciji sa 7-stepenim menjačem sa dvostrukim kvačilom (7DCT).
Novi motor emituje u vazduh najmanje emisija CO2 od svih motora u Ceedovoj ponudi. Izvedba sa 115 KS u kombinaciji sa 6-stepenim ručnim menjačem emituje tek 101 g/km (kombinovano, WLTP pretvoreno u NEDC 2.0 ) odnosno 99 g/km sa ECO paketom. Modeli opremljeni menjačem sa dvostrukim kvačilom imaju i emisiju od 105 g/km sa slabijom verzijom motora. Emisije za jaču verzija motora u kombinaciji sa ručnim menjačem iznose 106 g/km (104 g/km s ECO paketom) odnosno 109 g/km, ako su opremljene DCT menjačem sa dvostrukim kvačilom.
U osnovnoj ponudi dolazi motor uparen sa 6-stepenim ručnim menjačem, dok su novi 1.4 T-GDi i 1.6 CRDi raspoloživi i sa Kijinim 7-stepenim DCT menjačem sa dvostrukim kvačilom.
U 2019. novi Ceed dobija i Kijin novi 48-voltni laki hibrid (‘EcoDynamics+’) koji dolazi sa još nižim emisijama CO2. Pogon ‘EcoDynamics+’ sa svojom 48-voltnom baterijom dolazi do izražaja kod polaženja, dok novi starter-generator poboljšava delovanje sa novom unapređenom funkcijom start/stop sistema koja nakon gašenja vozila može ponovo upaliti motor i pokrenuti vozilo.
Foto: Milomir Bošković