AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Brisel difinitivno pooštrio emisione norme - posledice će biti velike

Brisel difinitivno pooštrio emisione norme - posledice će biti velike

Evropska komisija je definitivno odobrila nove, strože standarde emisije za putnička i laka komercijalna vozila. Do 2030. godine, proizvođači automobila će morati emisiju ugljen-dioksida (CO2) da smanje za 31 do 37,5 procenata...

Prema novoj regulativi, za nove putničke automobile emisija CO2 mora biti smanjena za 37,5 %, a za dostavna vozila za 31 %. Ova odredba se ne odnosi na smanjenje u odnosu na današnje stanje, već u odnosu na stanje koje će biti aktuelno od 2021. godine. Samo u periodu između 2025. do 2029. godine, emisija CO2 biće smanjena za 15 %. Proizvođači, koji ne budu dostigli ova ograničenja, biće sankcionisani visokim kaznama. Evropska komisija ističe da će se svi prihodi koristiti za prelaz na mobilnost sa nultom emisijom i podršku razvoja veština automobilske industrije.

 

Pogledajte: Veliko BRAVO za Norvešku! Prvi put, tamo je prodato više električnih automobila, nego onih na dizel i benzin.

 

Evropska agencija za životnu sredinu tvrdi, da drumski saobraćaj ima najveći uticaj na emisiju štetnih gasova sa efektom staklene bašte od svih vrsta saobraćaja, kao i da je odgovoran za 20 % ukupne emisije gasova staklene bašte u EU. "Uspeli smo da donesemo novu legislativu, uprkos žestokom otporu automobilske industrije i nekih država članica." - izjavila je Miriam Dalli, poslanica Evropskog parlamenta i član odbora za životnu sredinu, javno zdravlje i sigurnost hrane.

 

Pogledajte: Koliko traje punjenje elektromobila? U praksi i do nekoliko dana (analiza).


Podsetimo, od septembra tekuće godine, na snagu stupa nova emisiona norma Euro 6d-Temp, a od 2021. godine važiće još strože norme, kojim će emisija CO2 biti smanjena na 95 grama po pređenom kilometru. Za svaki gram više, proizvođači će morati da plate kaznu u novčanom iznosu od 90 evra. Prevedeno u potrošnju, to znači da će automobili pogonjeni benzinskim motorima imati prosečnu potrošnju od 4,1 l/100 km, a dizel agregati od 3,6 l/100 km.


Da li će sve navedeno proći bez "žrtava". To je nemoguće, što znači da možemo očekivati kraj za neke 12-cilindarske motore Mercedes-Benz i BMW. Sigurno nisu na sigurnom ni 8-cilindarski i 6-cilindarski motori, ali i neki supersnažni 4-cilindarski, koji pokreću hot-hatch modele. Proizvođači će bolje performanse morati da "jure" putem elektrifikacije, kao i plug-in hibridnim sistemima.

 


Automagazin.rs

JP Putevi Srbije - 12.577.351 vozilo na srpskim autoputevima

JP Putevi Srbije - 12.577.351 vozilo na srpskim autoputevima

JP „Putevi Srbije“ obaveštava javnost da je tokom letnje sezone (juli-septembar 2019.godine), srpskim autoputevima ukupno prošlo 12.577.351 vozilo, dok ostvareni prihod od naplate putarine iznosi 6.191.036.730,49 dinara što je više za 962.618.408,24 din. odnosno 18,41%  u odnosu na isti period prošle godine...

Toyotina podrška sportistima za igre 2020

Toyotina podrška sportistima za igre 2020

Toyota Motor Corporation (Toyota), globalni partner Olimpijskih i Paraolimpijskih igara predstavila je posebnu podstranicu na svojim internet stranicama, kao znak podrške i platformu za predstavljanje priča o otprilike *240 sportista iz 43 zemlje širom sveta...

Toyota GR Yaris Rally1 2025
Slika nedelje