AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Brisel difinitivno pooštrio emisione norme - posledice će biti velike

Brisel difinitivno pooštrio emisione norme - posledice će biti velike

Evropska komisija je definitivno odobrila nove, strože standarde emisije za putnička i laka komercijalna vozila. Do 2030. godine, proizvođači automobila će morati emisiju ugljen-dioksida (CO2) da smanje za 31 do 37,5 procenata...

Prema novoj regulativi, za nove putničke automobile emisija CO2 mora biti smanjena za 37,5 %, a za dostavna vozila za 31 %. Ova odredba se ne odnosi na smanjenje u odnosu na današnje stanje, već u odnosu na stanje koje će biti aktuelno od 2021. godine. Samo u periodu između 2025. do 2029. godine, emisija CO2 biće smanjena za 15 %. Proizvođači, koji ne budu dostigli ova ograničenja, biće sankcionisani visokim kaznama. Evropska komisija ističe da će se svi prihodi koristiti za prelaz na mobilnost sa nultom emisijom i podršku razvoja veština automobilske industrije.

 

Pogledajte: Veliko BRAVO za Norvešku! Prvi put, tamo je prodato više električnih automobila, nego onih na dizel i benzin.

 

Evropska agencija za životnu sredinu tvrdi, da drumski saobraćaj ima najveći uticaj na emisiju štetnih gasova sa efektom staklene bašte od svih vrsta saobraćaja, kao i da je odgovoran za 20 % ukupne emisije gasova staklene bašte u EU. "Uspeli smo da donesemo novu legislativu, uprkos žestokom otporu automobilske industrije i nekih država članica." - izjavila je Miriam Dalli, poslanica Evropskog parlamenta i član odbora za životnu sredinu, javno zdravlje i sigurnost hrane.

 

Pogledajte: Koliko traje punjenje elektromobila? U praksi i do nekoliko dana (analiza).


Podsetimo, od septembra tekuće godine, na snagu stupa nova emisiona norma Euro 6d-Temp, a od 2021. godine važiće još strože norme, kojim će emisija CO2 biti smanjena na 95 grama po pređenom kilometru. Za svaki gram više, proizvođači će morati da plate kaznu u novčanom iznosu od 90 evra. Prevedeno u potrošnju, to znači da će automobili pogonjeni benzinskim motorima imati prosečnu potrošnju od 4,1 l/100 km, a dizel agregati od 3,6 l/100 km.


Da li će sve navedeno proći bez "žrtava". To je nemoguće, što znači da možemo očekivati kraj za neke 12-cilindarske motore Mercedes-Benz i BMW. Sigurno nisu na sigurnom ni 8-cilindarski i 6-cilindarski motori, ali i neki supersnažni 4-cilindarski, koji pokreću hot-hatch modele. Proizvođači će bolje performanse morati da "jure" putem elektrifikacije, kao i plug-in hibridnim sistemima.

 


Automagazin.rs

Kia i Aptiv zajedno do autonomne vožnje već 2022.

Kia i Aptiv zajedno do autonomne vožnje već 2022.

Prvi slučaj ravnopravnog odnosa između automobilista i tehnoloških kompanija Koncern Hyundai Motor Group (HMG), koji čine Hyundai, Kia i Hyundai Mobis, koji je dobavljač delova za prvu ugradnju u vozila Hyundai i Kia, te kompanija Aptiv obznanili su osnivanje zajedničke kompanije (joint venture) za razvoj autonomne vožnje...

TAG Heuer je zvanični partner Porsche Formula E tima

TAG Heuer je zvanični partner Porsche Formula E tima

TAG Heuer i Porsche brendovi započeli su dugotrajnu saradnju u okviru Formula E, jer je luksuzna švajcarska časovničarska kuća upravo postala njihov zvanični partner. Porsche tim koji će se nadmetati u ABB FIA Formula E šampionatu 2019/2020 će dobiti naziv TAG Heuer Porsche Formula E Team...

Opelova prednja kamera osvojila nagradu

Opelova prednja kamera osvojila nagradu "Car Connectivity Award 2019"

Inovativna Opelova prednja kamera osvojila je nagradu „Car Connectivity Award 2019”. Sistem, koji je ponuđen u perjanici Opel Insignia i u kompaktnom bestseleru Astri, proglašen je pobednikom u kategoriji „zvezda u odnosu cene i performansi” od strane čitalaca nemačkog automobilskog magazina, auto motor und sport i podkasta Moove...

Euro Sumar: Poslednji primerci Suzuki Ignisa po akcijskoj ceni

Euro Sumar: Poslednji primerci Suzuki Ignisa po akcijskoj ceni

Popularan mali-veliki „Japanac“ – Suzuki Ignis, kod nas uskoro menja cenu naviše. Ovaj automobil, napravljen u „zemlji izlazećeg sunca“, sa carinom i porezom sada se, u baznoj verziji, s Comfort paketom opreme i pogonom na prednje točkove može kupiti već za 9.650 evra, dok s najvišim, Elegance paketom opreme, pogonom na sve točkove i u metalik boji ukupno košta 13.800 evra...

Hyundai i20 N Rally1 - Ott Tanak
Slika nedelje