AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Koliko traje punjenje elektromobila? U praksi i do nekoliko dana (analiza)

Koliko traje punjenje elektromobila? U praksi i do nekoliko dana (analiza)

Proizvođači automobila nas često informišu o kratkom vremenu punjenja baterija. Međutim, to se odnosi samo na idealne uslove i korišćenje visokosnažnih punjača. Realnost je sasvim drugačija...

Budućnost mobilnosti je u elektromobilima, tu više nema dileme. Elektromobili će za nekoliko godina dominirati na putevima širom sveta. Međutim, trenutno postoji niz problema koji ograničavaju njihovu mobilnost. Cena je još uvek relativno visoka, autonomija je relativno mala, infrastruktura još uvek nije svim dostupna, a vreme punjenja baterija još uvek je dugo. Proizvođači električnih automobila pokušavaju da informacije o vremenu trajanja punjenja, prikažu u optimističnijim bojama. Mnogi proizvođači ističu, da za samo nekoliko minuta punjenja, vaš automobil postaje sposoban da pređe nekoliko stotina kilometara. Stvarnost je drugačija.

 

Pogledajte: Veliko BRAVO za Norvešku! Prvi put, tamo je prodato više električnih automobila, nego onih na dizel i benzin.


Problem je u činjenici, da nije svima dostupna tehnika na koju računaju sami proizvođači. Vreme punjenja zavisi od kapaciteta baterija, a posebno od izvora električne energije na koji ćete prikjučiti vaš elektromobil. U zavisnosti od tehnike punjenja, desetak minuta može lako da se pretvori u dane, upozoravaju iz australijskog Car Advice-a. Kolege su preuzele stvar u svoje ruke i izmerili vreme punjenja baterija na devet unapred odabranih električnih automobila. Oni su za punjenje koristili različite izvore, od klasičnih utičnica, do punjača velike snage na stanicama za punjenje. Ono što je važno, jeste da se baterije uvek pune jednosmernom strujom (DC), a u kućnim uslovima imamo naizmeničnu struju. To znači da svaki elektromobil mora imati ispravljač - koji pretvara električnu energiju naizmenične struje (AC) u električnu energiju jednosmerne struje. To ima veliki uticaj na brzinu punjenja. Na primer, Tesla S ima kapacitet baterija 100 kWh. Ako je priključimo na standardnu mrežu, dobijamo snagu od samo 2,4 kW. Pod ovim uslovima, Tesla će napuniti 100 % kapaciteta baterija za 48 sati i 45 minuta, dakle za više od 2 dana!

Koliko traje punjenje elektromobila? U praksi i do nekoliko dana (analiza)

Zato se većina korisnika odlučuje za wallbox, koji snagu povećavaju na 3,7 ili 7,7 kW. U ovom slučaju, punjenje je brže, ali i dalje daleko od brzog. U slučaju punjača snage 3,7 kW, za puno punjenje baterija potrebno je 30 sati i 15 minuta, a ako koristimo wallbox snage 7,7 kW, punjenje traje 15 sati i 15 minuta. Ukoliko u garaži imate trofazno napajanje, snaga wallbox-a može se povećati na 11, odnosno 22 kW. Nažalost, nemaju svi ovakvu utičnicu, zar ne. Ako je imate, punjenje Tesle S smanjiće se na 10, odnosno 7 sati. Najefikasniji način da napunite vaš elektromobil sigurno je eksterna stanica za brzo punjenje. One pretvaraju naizmeničnu u jednosmernu struju i direktno puni baterije jednosmernom strujom. Njohova snaga danas se kreće od 50, 100 ili u slučaju Superchargera čak 120 kilowatta. U budućnosti se očekuju punjači snage 250 do 350 kW.


Ako Teslu spojite sa Superchargerom, punjenje traje samo 40 minuta, što je sjajan rezultat. Nažalost, to je dovoljno za 80 % baterije, jer elektronika blokira dalje punjenje. To je zbog toga, što bi punjenje ostalih 20 % trajalo toliko dugo, koliko i 80 % kapaciteta baterija, jer baterije sa povećanjem napona pružaju sve veći "otpor". Brzo punjenje nije dovoljno uverljivo za trajanje baterije. Iz Tesle poručuju vlasnicima, da preferiraju sporu kućnu utičnicu za punjenje, a super-punjače samo za vožnje velike udaljenosti. Ovo se odnosi i na ostale elektromobili. Neki od njih ne dozvoljavaju brzo punjenje, jer neki elekrični sistemi u automobilima nisu kompatibilni sa brzim punjačima.


Tako na primer, Renault Zoe je moguće puniti maksimalnom snagom od 22 kW, a BMW i3 sa punjačem maksimalne snage 50 kW. Car Advice ističe, da većina vlasnika elektromobila ima na raspolaganju uglavnom manje efikasne metode punjenja, najčešće sa jednom fazom, tako da moraju u obzir uzeti znatno duže vreme punjenja od onog kojeg deklarišu proizvođači. Jedno je sigurno - ako nemate garažu ili parkirno mesto sa dovoljno jakim izvorom električne enrgije, gde možete napuniti automobil noću, a nema stanice za brzo punjenje u blizini, električni automobil nije dobar izbor za vas.

 

Koliko dugo traje punjenje izabranih elektromobila?

 

Struja

Jedna faza

Jedna faza

Jedna faza

Tri faze

Tri faze

DC DC DC
Tip mreže 2,4 kW 3,7 kW 7,7 kW 11 kW 22 kW 50 kW 100 kW 120 kW
Nivo kapaciteta 0-100 % 0-100 % 0-100 % 0-100 % 0-100 % 10-80 % 10-80 % 10-80 %
BMW i3, 42,2 kWh  19 h30 min  12 h15 min  6 h 15 min  4 h15 min    40 min    
Hyundai Ioniq EV, 28 kWh  14 h 30 min  9 h 0 min  5 h 0 min      30 min  20 min  
Hyundai Kona EV, 64 kWh  32 h 45 min  20 h 30 min  10 h 30 min      60 min  45 min  
Jaguar I-Pace, 90 kWh  43 h 30 min  27 h 0 min  13 h 30 min      1 h 30 min  45 min  
Nissan Leaf, 40 kWh  19 h 30 min  12 h 15 min  7 h 0 min      40 min    
Renault Zoe, 41 kWh  21 h 0 min  13 h 15 min  6 h 45 min  4 h 30 min  2 h 15 min      
Renault Kangoo, 33 kWh  16 h 0 min  10 h 0 min  5 h 0 min          
Tesla Model S, 100 kWh  48 h 45 min  30 h 15 min  15 h 15 min  10 h 15 min  7 h 0 min      40 min
Tesla Model X, 100 kWh  48 h 45 min  30 h 15 min  15 h 15 min  10 h 15 min  7 h 0 min      40 min

 

Automagazin.rs

Car Advice

Počela proizvodnja nove Opel Corse u Saragosi

Počela proizvodnja nove Opel Corse u Saragosi

Šesta generacija Opel Corse sada silazi sa proizvodne trake u španskoj fabrici PSA Grupacije u Saragosi. Kralj Španije Felipe VI, generalni direktor PSA Grupacije Karlos Tavares (Carlos Tavares) i izvršni direktor Opela Mihael Lohšeler (Michael Lohscheller) označili su početak serijske proizvodnje Opelovog bestselera na ceremoniji sa zaposlenima i gostima.

Proizvodnja Toyote Land Cruiser premašila je 10.000.000 primeraka

Proizvodnja Toyote Land Cruiser premašila je 10.000.000 primeraka

Toyota Motor Corporation (Toyota) nedavno je objavila da je ukupna svetska prodaja svih serija2 Land Cruisera1 premašila 10 miliona vozila. Land Cruiser je najduže prodavani Toyotin automobil3. Pušten je u prodaju 1. avgusta 1951. godine, kao Toyota „Jeep BJ“ i njegova proizvodnja traje već 68 godina...

Nissan-LF Auto Centar - Uz LF finansiranje, Nissan X-TRAIL već za 1.600 evra!

Nissan-LF Auto Centar - Uz LF finansiranje, Nissan X-TRAIL već za 1.600 evra!

Ovlašćeni prodavac i serviser Nissan automobila, beogradski Nissan-LF Auto Centar, ograničenu količinu najprodavanijeg SUV-a na svetu, modela X-TRAIL u verziji 1.7D XT 4WD Tekna nudi po nikad povoljnijim uslovima: uz veliki popust, ali i sa svojim modelom finansiranja, koji omogućava da se ključevi novog vozila dobiju za samo 1.600 evra!

Citroen C3 Aircrossi novi C5 Aircross – novi Exclusuv trend

Citroen C3 Aircrossi novi C5 Aircross – novi Exclusuv trend

Citroën C3 Aircross i Novi Citroën C5 Aircross predstavljaju pravi izbor za grad, otvoreni put i za velika prostranstva. Ovi moderni i prostrani SUV modeli svojom jedinstvenom pojavom i jedinstvenim osećajem u kabini razlikuju se od svih ostalih vozila iz tog segmenta...

Kia i Aptiv zajedno do autonomne vožnje već 2022.

Kia i Aptiv zajedno do autonomne vožnje već 2022.

Prvi slučaj ravnopravnog odnosa između automobilista i tehnoloških kompanija Koncern Hyundai Motor Group (HMG), koji čine Hyundai, Kia i Hyundai Mobis, koji je dobavljač delova za prvu ugradnju u vozila Hyundai i Kia, te kompanija Aptiv obznanili su osnivanje zajedničke kompanije (joint venture) za razvoj autonomne vožnje...

Mazda CX-5 2026
Slika nedelje