AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Novi Audi SQ8 - prve informacije i fotografije

Novi Audi SQ8 - prve informacije i fotografije

Manje od godinu dana nakon što je na tržište stigao luksuzni SUV Audi Q8, stiže nam njegova top verzija SQ8. Kao i kod nekih prethodnih S modela od Audija, pod haubom SQ8 neće disati benzinski motor...

Novi Audi SQ8 - prve informacije i fotografije

Prošle godine, Audi Q8 bio je dostupan samo sa jednim motorom - 3.0-litarskim V6 TDI motorom maksimalne snage 210 kW (50 TDI quattro). Ove godine dobio je slabiju verziju turbodizela od 170 kW (45 TDI quattro) i benzinski 3.0 TSI motor maksimalne snage 250 kW (55 TFSI quattro).

Novi Audi SQ8 - prve informacije i fotografije

Pred nama je top verzija SQ8, ispod čije haube se krije V8 TDI motor sa dva turbopunjača, koji razvija maksimalnu snagu od 320 kW pri 1.250 o/min i maksimalni obrtni moment od 900 Nm. Menjač je osmostepeni automatski, koji je uparen sa sistemom pogona na sve točkove quattro, koji deli obrtni moment po osovinama u odnosu 40:60.

Novi Audi SQ8 - prve informacije i fotografije

Audi SQ8 meri dužinu preko 5 metara i ima masu od preko 2 tone. I pored gigantskih dimenzija, za disciplinu starta iz mesta do 100 km/h potrebno mu je samo 4,8 sekundi. Maksimalna brzina elektronski je ograničena na 250 km/h.

Novi Audi SQ8 - prve informacije i fotografije

Jedan turbopunjač podešen je za niže obrtaje, a drugi se aktivira pri 2.200 o/min. Tu je i električno kontrolisan turbo EAV, koji podržava klasični turbo pri niskim obrtajima, što smo videli kod modela SQ7. Naravno, tu su i komponente mild-hybrid tehnologije, koji rade preko električne mreže od 48 volti. Pri brzinama od 55 do 160 km/h, SQ8 može se kretati i bez konvencionalnog motora (do 40 sekundi), a pomoću funkcije Start-Stop sposoban je da isključi motor pri brzinama manjim od 22 km/h. Audi ističe, da su ovi sistemi smanjili potrošnju za 0,5 l/100 km.

Audi SQ8 opremljen je i sistemom upravljanja zadnjim točkovima, pri brzini do 60 km/h zadnji točkove se zaokreću za 5 stepeni u smeru suprotnom od prednjih. Pri višim brzinama, zadnji točkovi se zaokreću u istom smeru kao i prednji. Poprečni stabilizatori opremljeni su elektromotorima, što dodatno povećava stabilnost u krivinama.

Automagazin.rs

Nova toplotna pumpa za duži domet električnih Kija

Nova toplotna pumpa za duži domet električnih Kija

Kompanije sestre Kia Motors Corporation i Hyundai Motor Company predstavile su nove detalje u vezi sa njihovim inovativnim sistemom toplotne pumpe koju će koristiti kod svojih električnih vozila (EV) sa ciljem povećanja dometa pri niskim temperaturama...

Renault Fuego slavi 40. rođendan

Renault Fuego slavi 40. rođendan

U martu 1980., coupéi Renault 15 i Renault 17 su ustupili mesto novom modelu nazvanom Fuego: coupéu serijske proizvodnje koji se bazirao na platformi limuzine Renault 18...

Posledice krize u autoindustriji izazvane pandemijom

Posledice krize u autoindustriji izazvane pandemijom

UN prognozira da će pandemija smanjiti svetsku ekonomiju za 3,2 odsto, a dase ekonomska previranja i zastoj prozvodnje u autoindustriji već negativno odražavaju na automobilska tržišta, rečeno je na online konferenciji „SEE Automotive – Connect & Supply“, koju je nedavno organizovao Automobilski klaster Srbije...

BMW iX3 50 xDrive
Slika nedelje