AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Toyota započela borbu za sopstvene zalihe litijuma

Toyota započela borbu za sopstvene zalihe litijuma

Električna revolucija u automobilskoj industriji je izvesna, ali postoji nekoliko izazova u ovoj oblasti. Tehnički limiti elektromobila i njihova još uvek visoka cena, mogu se rešiti, ali mnogo ozbiljniji rizik postoji od nestašice baterija. Toyota je svesna toga i zato ulaže u rudarsku industriju...

Toyota je najveći proizvođač hibrida na svetu. Samo prošle godine u svetu je prodala više od 1,6 miliona hibridnih automobila. U planu su i čisti elektromobili, a prvi od njih će stići već sledeće godine. Do 2025. godine, ovaj japanski proizvođač želi da dostigne prodaju od 5,5 miliona elektrifikovanih automobila. Za to je potrebna velika količina li-ion baterija. Tražnja za akumulatorima već danas premašuje njihovu ponudu. Većina komponenti za baterije danas se proizvodi u Kini, Južnoj Koreji i u Japanu. U Sjedinjenim Američkim Državama, Nemačkoj, Poljskoj i Mađarskoj, odvija se samo proces njihove montaže. Kompletan ovaj proces zavisi najviše od dostupnosti litijuma. Najveće rezerve ima Australija, Čile i Argentina. Često se dešava, da kontrolu nad njima imaju kineske kompanije.

Čini se da je Toyota najozbiljnije shvatila ove rizike. Zato je u junu mesecu, pokrenula izgradnju prvog japanskog pogona za pripremu litijuma za proizvodnju baterija. U pitanju je zajednička investicija Toyote i australijske rudarske kompanije Orocobre. Cilj je se postigne veća nezavisnost u proizvodnji električnih automobila i veća kontrola nad kompletnim lancem snabdevanja baterijama. Fabrika, prva ove vrste u Japanu, biće puštena u rad 2021. godine i koristiće sirovine iz rudnika Toyote i Orocobre u severnoj Argentini. Litijum-hidroksid će se proizvoditi iz litijum-karbonata. Prošle godine, Toyota Tsusho je kupila 15-procentni udeo Orocobre i investirala 182 miliona dolara. Cilj je da se poveća ekstrakcija litijuma sa 25 000 na 42 500 tona godišnje.

Automgazin.rs

Renault Fuego slavi 40. rođendan

Renault Fuego slavi 40. rođendan

U martu 1980., coupéi Renault 15 i Renault 17 su ustupili mesto novom modelu nazvanom Fuego: coupéu serijske proizvodnje koji se bazirao na platformi limuzine Renault 18...

Posledice krize u autoindustriji izazvane pandemijom

Posledice krize u autoindustriji izazvane pandemijom

UN prognozira da će pandemija smanjiti svetsku ekonomiju za 3,2 odsto, a dase ekonomska previranja i zastoj prozvodnje u autoindustriji već negativno odražavaju na automobilska tržišta, rečeno je na online konferenciji „SEE Automotive – Connect & Supply“, koju je nedavno organizovao Automobilski klaster Srbije...

YANGWANG U9 Xtreme
Slika nedelje